Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ در این گزارش که بخشی از آن را روابط عمومی فدراسیون کاراته منتشر کرده، درحالی بهترین های کاراته دنیا معرفی شده اند که تا پایان سال ۲۰۱۷ چهار کاراته وان در دستور کار این فدراسیون قرار دارد و کاراته کاها خواهند کوشید با حضور در این رقابتها و کسب عناوین برتر به جایگاه خود در رنکینگ بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در کاتا انفرادی «کوئینترو» کاتاروی اسپانیایی در سال جاری با کسب ۵ مدال در ۶ مسابقه با اختلاف ۲۳۰۰ امتیاز به اندوخته های خود اضافه کرد تا بالاتر از «ریوکیونا» از ژاپن قرار بگیرد. «کیونا» که در حال حاضر عنوان دوم را دارد در بازیهای جهانی در لهستان موفق شد از این اسپانیایی عبور کند.

«آنتونیو دیاز» ونزوئلایی که در لهستان به مدال برنز دست یافت و «علی صوف اوغلو» نایب قهرمان اروپا از ترکیه که روز جمعه در جام ارومیه بر سکوی سوم ایستاد دیگر مردان برتر کاتا معرفی شدند.

امیر مهدی زاده در وزن ۶۰-کیلوگرم در سالجاری یک دوره جذاب و پرشکوه را پشت سر گذاشت. مهدی زاده با مدال طلای آسیا، نقره بازیهای جهانی، برنز کاراته وان دوبی‌ ‌‍[برنز کشورهای اسلامی] توانست موفقیتش را در صدر رنکینگ حفظ کند.

«صدرالدین سایماتوف» از ازبکستان با۳ طلای کاراته وان مدال نقره آسیا موفق شد خود را به جایگاه دوم برساند. دراین وزن قهرمان ۲ دوره جهان «بروس داگلاس» از برزیل و «جفری» برنز نایب قهرمان جهان از هلند در تعقیب مهدی زاده و سایماتوف هستند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، «آندریاس مدیرا» از ونزوئلا که سال ۲۰۱۷ را با طلای پاریس آغاز کرد و پس از آن مدال نقره پان آمریکن را بدست آورد با ۱۵ امتیاز اختلاف نسبت به «مارسل تادیسی» قهرمان ۲۶ ساله مجارستانی در صدر است.

«وینسوس فیگورا» برزیلی با ۳۴۶ امتیاز اختلاف از نفر اول در جای سوم این وزن قرار دارد ضمن اینکه یک فرانسوی تازه از راه رسیده به نام «استیون داکوستا» با نمایش خوب در بازیهای جهانی کم کم خود را به صدر نزدیک می سازد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم کاپیتان تیم ملی کاراته امریکا ، «توماس اسکات» با ۳ مدال طلایی که در این فصل گرفته و در نبود ـ«رافائل آقایف» مصدوم همچنان جایگاه اولی خود در رنکینگ را حفظ کرده است. «لوئیجی بوسا» از ایتالیا و «ارمان التیمور» از ترکیه دیگر نفرات برتر این وزن در رنکینگ فدراسیون جهانی هستند.

در وزن ۸۴-کیلوگرم، «ریتارو آراگا» ژاپنی برغم شکست در فینال بازیهای جهانی برابر ذبیح اله پورشیب همچنان صدرنشین بلامنازع این وزن است. این ژاپنی در سال ۲۰۱۷ علاوه بر نقره بازیهای جهانی در ۲ کاراته وان به مدال طلا دست یافت.نفر دوم این رنکینگ «آیخان مامایف» آذربایجانی است.اوگور آکتاش قهرمان اروپا و ذبیح اله پورشیب قهرمان شگفتی ساز بازیهای جهانی نفرات سوم و چهارم این وزن هستند.

در وزن ۸۴+کیلوگرم«سجاد گنج زاده» از ایران مدافع عنوان قهرمانی جهان و یکی از کاراته کاهای غالبا موفق در این رده در سالجاری بوده است. قهرمان ۲۵ ساله ای که مدال طلای کاراته وان پاریس و دوبی را دارد و مدال نقره بازیهای جهانی را کسب کرد تا جایگاه خودش را در صدر جدول تثبیت کند. «انیس ارکان» از ترکیه با اختلاف اندک به دنبال سجاد است. «اشرف اوچن» مراکشی پس از نمایش خوب خود در مسابقات جهانی نفر بعدی است.

کاراته جهان در سال ۲۰۱۷ در حالی به ماههای پایانی سال نزدیک می شود که علاوه بر قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در تنریف اسپانیا؛ ۴ مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان را از جمله، کاراته وان استانبول ترکیه، لایپزیک آلمان، اوکیناوای ژاپن و سالزبورگ اتریش را پیش رو دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی طهایی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی، اظهار کرد: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می‌کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس ۵ مسابقه و بالاترین رتبه‌ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می‌کنند. این امتیاز برمبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده اند. 

وی افزود: این رنکینگ‌ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او دبل یو که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می‌شود و ۳۷۰ امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه‌ای در رده‌های دی اف، جی اف و‌ای بی سی دی‌ای اف برگزار می‌شود. 
مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات اف ۱۵ امتیازی است و قهرمانی کشور‌ها در رده ب قرار می‌گیرد و ۱۰۰ امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال ۲۰۲۳ فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه‌ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی‌تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی‌شوند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۶ ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون و دکتر معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا مسابقات قهرمانی کشور ایران ۱۰۰ امتیاز  دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است، اما با پیگیری‌های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در ۲۷ و ۲۸ خرداد و مردان که در ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود، در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد. 
طهایی گفت: خداراشکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت‌ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت
  • پالما با حضور ستاره‌های ایرانی قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان اروپا شد
  • لژیونرهای ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • لیگ قهرمانان فوتسال اروپا | پالما با ایرانی ها، بارسلونا را برد و قهرمان شد
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال