Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

ناصر فخاری روز دوشنبه در نشست خبری نخستین دوره تخصصی دانشگاهی سواد رسانه‌ای با عنوان «پودمان تربیت مدرس سواد رسانه‌ای» و «پودمان مهارت سواد رسانه‌ای» با اشاره به وجود یکهزار و 100 مرکز علمی کاربردی در کشور اظهار کرد: حدود 4هزار و 700 دانشجوی فعال رسانه ای کشور در این مراکز تحصیل می کنند و ظرفیتی است که ما بتوانیم سواد رسانه ای را به عنوان دغدغه ای در کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست، در کشور ساری و جاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براین اساس 2پودمان؛ مهارت سواد رسانه ای برای تمامی اقشار جامعه و پودمان تربیت مدرس سواد رسانه ای ویژه مدرسان دانشگاه و معلمان مدارس را در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد کردیم.

فخاری افزود: این دوره های آموزشی، قابل تطبیق با رشته های رسانه ای موجود در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی است، محصلان در این دوره پودمان می توانند با تکمیل دوره خود به اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی رسانه در دانشگاه جامع علمی کاربردی دست پیدا کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی گفت: در دوره مهارت سواد رسانه ای دروس تفکر و سواد رسانه ای، رسانه شناسی، مبانی و کاربرد سواد بصری، جامعه شناسی رسانه، شیوه های اقناع و تبلیغ، رسانه ها و جنگ نرم، رسانه و سبک زندگی و کارگاه فناوری های نوین در 95 ساعت ارائه می شود.

وی افزود: در دوره تربیت مدرس سواد رسانه ای نیز دروس نظریه های رسانه، رفتارشناسی فرهنگی ایرانیان، رسانه و مخاطب شناسی، جامعه شناسی تبلیغات، رسانه سنجی، نماد و نشانه های فرهنگی، روش ها و فنون تدریس، مدیریت دانش، کارگاه طراحی و تولید مواد و رسانه های آموزشی در 110 ساعت ارائه می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهریه دوره های آموزشی «پودمان تربیت مدرس سواد رسانه‌ای» و «پودمان مهارت سواد رسانه‌ای» 600هزار تومان است، اظهار کرد: اصحاب رسانه با ارائه معرفی نامه از طریق رسانه خود، از تخفیف 20 درصدی و اعضای انجمن سواد رسانه‌ای ایران از تخفیف 25 درصدی برای حضور در این دوره‌ها بهره مند شوند و همچنین شهریه این دوره ها از طریق تقسیط در چهار مرحله قابل پرداخت است.

فخاری درباره اساتید دوره های آموزشی «پودمان تربیت مدرس سواد رسانه‌ای» و «پودمان مهارت سواد رسانه‌ای»گفت: در این دوره ها از مولفان و اساتید حوزه سواد رسانه ای در الگوی گفتمان انقلاب اسلامی بهره مند خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اتفاقات رخ داده اخیر در فضای رسانه ای اظهار کرد: منزلت فرهنگی و سیاسی جامعه در گرو سواد رسانه ای است و اگر سواد رسانه ای در جامعه بود، چنین اتفاقاتی رخ نمی داد و ما دانشگاهیان مکلفیم که سواد رسانه ای را در جامعه ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه شیطان امروز ابزارش تغییر کرده، سخت افزار و نرم افزار شیطان امروز مدرن تر شده و از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تشویش اذهان می کند، گفت: براین اساس ما مکلفیم که برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تکلیفی که ایشان برای اعضای شورای عالی فضای مجازی در ایجاد رشته های دانشگاهی با هدف ارتقای سواد فضای مجازی، با همکاری انجمن سواد رسانه ای، رشته دانشگاهی پودمان سواد رسانه ای را ایجاد کنیم.

محمدصادق افراسیابی رئیس انجمن سواد رسانه ای نیز در این نشست با بیان اینکه در طی سال های 84 و 85 ما با شبه بحران در حوزه سواد رسانه ای روبه رو بودیم، اظهار کرد: با اقدامات آموزش و پرورش و تدریس کتاب سواد رسانه ای در مقطع دهم و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه، بررسی ها نشان می دهد که ما از این بحران ها عبور کردیم.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سواد رسانه ای در جامعه گفت: سواد رسانه ای شامل دانش، مهارت و توانایی هایی است که در رسانه مطرح می شود، امروز در سواد رسانه ای براساس گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ما باید چند شاخه مهارتی از جمله مدیریت مصرف، تفکر انتقادی را مورد توجه قرار دهیم و مخاطب هم باید قدرت تجزیه و تحلیل پیام را کسب کرده و بتواند خودش تحلیل کند و قدرت تولید محتوا داشته باشد.

افراسیابی با اشاره به همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی که در حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این انجمن همچنین از این مراکز به ویژه دارندگان مجوز از وزارت علوم، حمایت می کند.

رئیس انجمن سواد رسانه ای گفت: این انجمن به تازگی مذاکرات خود را با دانشگاه روش‌شناسی و آینده‌پژوهی راهبردی پاریس برای اعزام دانشجو جهت فراگیری دروس حوزه سواد رسانه‌ای فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: علاقه‌مندان در صورت تأمین هزینه توسط خودشان می‌توانند با معرفی‌نامه‌ای از انجمن سواد رسانه‌ای ایران به این دانشگاه اعزام شوند و پس از گذراندن دروس تدوین شده، مدرک بین‌المللی معتبر را از این دانشگاه دریافت کنند.

بهزار تیمورپور رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی نیز در این نشست با بیان اهمیت سواد رسانه ای اظهار کرد: سواد رسانه ای باید در سبد دانش خانواده مورد توجه قرار گیرد که با ارتقای سواد رسانه ای بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب های اجتماعی حل خواهد شد.

وی، راه اندازی باشگاه خبرنگاران در فرهنگسرای رسانه و اعطای مجوز برای تاسیس خانه های مشارکتی در سطح شهر تهران را از جمله اقدامات فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برای اصحاب رسانه عنوان کرد.

نشست خبری نخستین دوره تخصصی دانشگاهی سواد رسانه‌ای با عنوان «پودمان تربیت مدرس سواد رسانه‌ای» و «پودمان مهارت سواد رسانه‌ای» با حضور سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر فخاری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی، محمدصادق افراسیابی رئیس انجمن سواد رسانه ای ایران و بهزاد تیمورپور رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان