Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: اجرای موفق طرح پیاده راه در همدان نیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا طبی‌مسرور ظهر دوشنبه در جلسه مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، معماری و شهرسازی با خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی اجتماعی شورا با موضوع بررسی کلی روند اجرای پیاده‌راه میدان امام (ره) و خیابان اکباتان با حضور اعضای شورا و مدیران، مسئولان و معاونت‌های مناطق شهرداری، اظهار داشت: این کمیسیون بر اساس وظیفه، باید این جلسه را برای پیگیری و بررسی اجرای طرح پیاده‌راه میدان امام (ره) و خیابان اکباتان برگزار کند تا در نتیجه هم‌افزایی این پروژه به صلاح شهر به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی ابعاد وسیع فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری، اجرایی، عمرانی و زیرساختی را در بر دارد، گفت: باید رفع کم و کاستی‌ها در این پروژه و سایر پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه خواستار اقدامات پیش‌بینی شده عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری در اجرای پروژه پیاده‌راه شد و ادامه داد: ۸۰ درصد پروژه‌ها در بحث فنی و عمرانی دنبال می‌شود که قدردانی شایسته‌ای در این خصوص از مسئولان مرتبط شهری نشده است.

پیاده‌راه میدان امام(ره) و خیابان اکباتان از طرح‌های بالادستی است

طبی‌مسرور با بیان اینکه پیاده‌راه میدان امام(ره) و خیابان اکباتان از طرح‌های بالادستی است، افزود: عدم اجرای پیاده‌راه‌سازی تا به امروز دلایل متعددی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه چشم‌انداز آینده باید در اجرای طرح‌پیاده‌راه‌سازی دیده شود، گفت: ایجاد رفاه عمومی، رفاه اجتماعی و نشاط از چشم‌اندازهایی است که باید در این طرح مدنظر قرار گیرد کمااینکه برگزاری جلساتی از این دست در راستای تقویت اجرای طرح و بررسی زمان اجرا است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان یادآورشد: پیاده‌راه بوعلی نخستین تجربه موفق پیاده‌راه سازی در شورای چهارم بود که در ارزیابی های صورت گرفته نتیجه مثبت بوده و اجرای طرح نمره خوبی را دریافت کرد.

طبی مسرور با بیان اینکه رضایتمندی مردم ملاک ارزیابی پروژه خواهد بود افزود: باید آسیب‌های طرح را احصاء کرده و در صورتی که بتوانیم آسیب‌های ناشی از مشکلات را به حداقل برسانیم می‌توانیم ادعا کنیم طرحی موفقیت‌آمیز بوده است.

باید همدان را به بهترین نحو به کشور و دنیا معرفی کنیم

طبی‌مسرور تأکید کرد: این اقدام به منظور اخذ مباحث لازم توریستی است تا بتوانیم همدان را به بهترین نحو به کشور و دنیا معرفی کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه میدان‌های مرکزی در تحولات فرهنگی و اجتماعی کشورها تأ‌ثیرگذار است، گفت: طرح باید ترکیبی از عوامل و پدیده‌هایی باشد که به بهبود فضای شهر کمک کند.

ابراهیم مولوی ایجاد آب‌نما در میدان امام (ره) را لازم دانست و گفت: پیاده‌راه می‌تواند به عنوان یک محور فرهنگی میدان آرامگاه بوعلی را به تپه هگمتانه در خیابان اکباتان با وجود مسجد جامع، راسته‌ها، گذرها و کاروانسراها وصل کند.

مولوی با بیان اینکه پیاده‌راه شهر را زنده نگه داشته است، عنوان کرد: خیابان‌ها و پیاده‌راه‌ها در تمام دنیا شبانه‌روزی هستند و اکنون پیاده‌راه بوعلی نیز به این صورت بوده و در تمام ساعات شهر را به واسطه عوامل توریستی زنده نگه داشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با تقدیر از شهرداری منطقه یک در اجرای موفق پیاده راه بوعلی، اظهار داشت: شهرداری منطقه یک در اجرای این پروژه نمره قبولی گرفت و امیدواریم پیاده‌راه سازی میدان امام (ره) و خیابان اکباتان نیز به همان شدت و سرعت شکل گیرد.

در ایجاد هر تغییری مقاومت‌هایی از سوی، کسبه، تاکسی‌داران و مردم وجود دارد حسین قراباغی با بیان اینکه در ایجاد هر تغییری مقاومت‌هایی از سوی، کسبه، تاکسی‌داران و مردم وجود دارد، افزود: با وجود مقاومت‌ها می‌توان با همکاری و پیش‌بینی موضوعات از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری کرد.

قراباغی بیان کرد: اکثر بنک‌داران و کلی‌فروش‌ها در خیابان اکباتان مشغول فعالیت هستند که با اجرای طرح پیاده‌راه نیاز به در نظر گرفتن بارانداز برای آنها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز تصریح کرد: حدود ۲۹ پروژه فرهنگی قابل استفاده در همدان وجود دارد که ۲۵ پروژه اکنون استفاده می‌شود.

رضا غلامی‌خجسته با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌ها نیمه‌کاره بوده، تعدادی آماده ساخت است و تعدادی نیز در حال پیگیری برای ساخت است، گفت: اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی یک کار تخصصی است که باید در این خصوص با وجود پیوست فرهنگی یک پیمانکار فرهنگی برای کار تعیین شود تا کار فرهنگی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه اگر همت شورای چهارم نبود، پیاده‌راه اجرا نمی شد، گفت: با اجرای پیاده‌راه، بخش بزرگی از هویت میراث فرهنگی مغفول مانده همدان به ویژه در خیابان اکباتان که هسته اولیه شهر بوده به ظهور می‌رسد.

علی رحیمی‌فر به مخالفت و انتقادهای برخی افراد با کلنگ‌زنی اجرای پیاده‌راه میدان امام (ره) و خیابان اکباتان اشاره کرد و گفت: این مخالفت بدون اطلاع کارشناسی کافی و منطق علمی در انتقاد به یک پروژه بود و اینکه چرا شورای چهارم کلنگ پیاده‌راه در این مناطق را بزند.

پایداری محیط زیست یکی از شاخصه‌های شکوفایی شهری است

وی با بیان اینکه امروزه همه معتقدند پایداری محیط زیست یکی از شاخصه‌های شکوفایی شهری است، افزود: اهمیت به محیط زیست در ایجاد پیاده‌راه که موجب تحرک‌پذیری و نشاط شهروندان است، مد نظر بوده و در صورت مخالفت‌ها به بهانه‌های مختلف اینگونه طرح‌ها مغفول می‌ماند.

وی با طرح این سئوال که چگونه پروژه‌ای که بیش از ۱۲ سال از تصویب آن در اسناد بالادستی گذشته زیرساخت‌های آن آماده نشده است، افزود: با عزم و اراده اعضای شورای چهارم این پروژه‌ها آغاز شد.

رحیمی‌فر با بیان اینکه پروژه‌ای که در بودجه سال ۹۶ شهرداری دیده شده از این بابت است که در سال ۹۵ بررسی شده است، اضافه کرد: این پروژه در بودجه‌های شهرداری پیش‌بینی شده است و این پروژه دقیقه ۹۰ کلنگ‌زنی نشد.

وی اظهار داشت: فاخرترین پروژه شورای چهارم پیاده‌راه بوعلی بود و باید اعضای دور پنجم نیز کمک کنند پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا مردم از اقتصاد پروژه استفاده کنند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: شهرداری جلوه شهر است و اگر پویا و فعال باشد بسیاری از مشکلات شهر رفع خواهد شد و در صورت انجام خوب کارها ۹۰ درصد امور انجام می‌شود.

پیاده‌راه دارای اسناد بالادستی است

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه پیاده‌راه دارای اسناد بالادستی است، افزود: با نگارش طرح تفصیلی پیوست‌هایی نیز تهیه می‌شود، طرحی فی‌البداهه نوشته نمی‌شود و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را باید در حین کار ببینند.

نظری در ادامه با بیان اینکه باید بافت تاریخی میدان امام (ره) را در پیاده‌راه‌سازی مد نظر قرار دهیم، یادآور شد: پیاده‌راه نماد تعاملات دینی در میدان امام (ره) است و وجود کلیسا در محدوده اکباتان و استر و مردخای در خیابان شریعتی نماد تعاملات دینی در تاریخ هستند.

وی تأکید کرد: به منظور جذب گردشگر و کاهش تنش‌های جهانی باید وجود این اماکن را به عنوان اماکن جذب گردشگری تقویت و پررنگ کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه با اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی در نظر داریم ماندگاری گردشگر را در همدان بالا ببریم، ادامه داد: به منظور تحقق این امر باید طرحی را در این خصوص اجرا کنیم.

نگاه به موارد فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی در پروژه پیاده راه سازی مورد توجه قرار گیرد دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه پیاده‌راه‌ها چهار نگاه و کاربرد در نظر گرفته شده است، گفت: باید نگاه به موارد فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی در پروژه پیاده راه سازی مورد توجه قرار گیرد و در پیاده‌راه بوعلی با زحمات شهرداری منطقه یک، پیشرفت‌های عمرانی قابل توجهی را شاهد هستیم.

محمد علی پرزاد با تأکید بر اینکه در صورتی که از پیاده‌راه خوب استفاده نشود به منزله خام‌فروشی است، افزود: دست‌اندرکاران اجرای طرح پیاده‌راه سازی اگر قبل از اجرای طرح سفری به کشورهای اجراکننده پیاده‌راه سفری داشتند نگاه‌ها بهتر و جامع‌تر بود.

وی به وجود ضعف کارکرد فرهنگی - مذهبی در پیاده‌راه بوعلی اشاره کرد و ادامه داد: در خیابان اکباتان با وجود مسجد جامع و مسجد صاحب‌الزمان بخشی از ضعف فرهنگی-مذهبی رفع می‌شود که تحقق این امر در پیاده‌راه بوعلی نیز ضرورت دارد و باید پیگیری شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه همدان شهری مهاجر فرست است، افزود:باید با اجرای طرح های مؤثر زمینه ماندگاری شهروندان را فراهم کرد.

محمد رضا الیاسی اضافه کرد: همدان دارای سرمایه گذارانی است که در شهرهای خارج استان سرمایه گذاری کرده اند باید زمینه جذب این افراد را هم فراهم کرد.

الیاسی اظهار داشت:در اجرای طرح میاده راه اکباتان و میدان امام (ره) می توان بخشی از کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه مدیران مناطق یک و دو و کارشناسان شهرداری نیز به بیان نظرات در این خصوص پرداختند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۸۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

غلامحسین عماری در نشست هم اندیشی با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران شهرستانی وجود سه نماینده را یک امتیاز و ظرفیت برای این شهرستان ارومیه برشمرد.

وی افزود: باید از این فرصت همانند گذشته به بهترین و بیشترین وجه ممکن در راستای پیگیری و حل مسائل استفاده کنیم .

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا فرمانداری شهرستان با مدیران کل و مدیران شهرستان صفر تا صد موضوعات مرتبط با آن حوزه مربوطه را بررسی کرده تا با اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم هم افزایی و همکاری بیشتری در راستای تحقق شعار سال عملیاتی و اجرایی کنیم.

عماری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد انقلابی قشر قابل توجهی از جامعه را در موضوعات مختلفی از جمله حمایتی، مددجویی، مسکن و… حمایت می‌کند که اقدام ارزشمند و بی بدیلی است.

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد