Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این مطالعه که اوایل هفته اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که بسیاری از پناهندگان مسلمان در جامعه سکولار اتریش، نظر مثبتی با کاریکاتورها با موضوعیت اسلامی و دینی نداشته و این کاریکاتورها را توهین آمیز تلقی می‌کنند.

محققان پس از مصاحبه با 1 هزار 129 مهاجر مسلمان از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، ایران، سومالی و چچن به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل 60 درصد آنان خواستار ایجاد قانون ممنوع سازی «توهین به مقدسات» بوده و یک چهارم آنان نیز معتقد بهزندگی کردن در کشوری بر پایه قوانین دینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین70%سومالیایی‌ها خواستار ممنوع سازی کاریکاتورسازی با موضوع اسلامی بودند وسومالیایی‌ها و چچنی‌ها به شدت بر این باور بودند که اسلام باید نقش بیشتری در جامعه اتریش ایفاء کرده و حداقل 72% آنان خواستار اسلام بیشتر در فرهنگ اتریش بودند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 62% سوری‌ها و 55% افغان‌ها و 47% سومالیایی‌تبارها بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی در پشت پرده قدرت‌های جهانی قرار گرفته‌اند و اسرائیل را دشمن مسلمانان می‌دانند.

به نظر می‌رسد، این مسلمانان هر چند از اصل و ریشه‌های خود در کشورهای اسلامی دور شده‌اند،اما همچنان حاضر به پذیرش اهانت و هتک حرمت نسبت به دین‌شان نیستند.

مسئله حجاب در اتریش نیز اخیرا به بحث پرتنش و داغی در این کشور تبدیل شده است و وزرای این کشور از جمله سباستین کورز وزیر خارجه و رهبر حزب مردم اتریش، قانونی مبنی بر ممنوعیت استفاده از پوشیه را در این کشور تصویب کردند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در شمال غرب غرب سواحل دریای خزر شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین البرز تهران سمنان دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط جنوب مرکز و شرق کشور ابرناکی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

براساس این گزارش، این شرایط چهارشنبه برای شمال غرب سواحل دریای خزر شمال شرق ارتفاعات البرز، برخی نقاط استان‌های فارس کرمان و ارتفاعات زاگرس جنوبی و پنجشنبه برای سواحل دریای خزر شمال شرق و ارتفاعات البرز پیش بینی می‌شود. همچنین پنجشنبه برای شمال غرب و شرق کشور نیز افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

همچنین فردا در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، پنجشنبه در نیمه شرقی کشور و طی روزهای جمعه (۲۱ اردیبهشت) و شنبه (۲۲ اردیبهشت) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

جمعه و شنبه برای اکثر نقاط کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود. طی این دو روز فقط در برخی نقاط شمال غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کد خبر 6099453 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • خجالت بکشید!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا