Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرايند بررسي صلاحيت و راي اعتماد به وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم ساعت هشت صبح امروز در صحن علني مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي ساعت هشت صبح آغاز شد.

مهمترين دستور کار اين جلسه بررسي «کارنامه» و «برنامه» 17 وزير پيشنهادي کابينه دوازدهم است و روند راي اعتماد به اين وزرا از امروز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار لحظه به لحظه مجلس شوراي اسلامي و فرايند راي اعتماد به وزرا را با ميزان دنبال کنيد.
جهانگيري: امروز ديگر ايران‌هراسي وجود ندارد
1396/05/24 - 15:43

اسحاق جهانگيري پس از اظهارات موافقان و مخالفان کليات برنامه‌هاي پيشنهادي دولت دوازدهم در صحن علني مجلس گفت: امروز ديگر ايران‌هراسي وجود ندارد. ما به يک توافق مهم رسيديم. از فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شديم. امروز در عرصه داخلي، کسي ديگري را متهم نمي‌کند. در پارس جنوبي، مساوي يا بيشتر از قطر برداشت مي‌کنيم. اصلاح نظام بانکي از سال گذته کليد خورده و آغاز شده است. يکي از مسائل پيش رو، مساله بيکاري است و بيکاري تحصيلکرده‌ها جدي‌تر است. موفق شديم هواپيماي ايرباس نو بخريم و وارد کنيم. در اين دوره تا سالي 600 هزار شغل ايجاد کرديم ولي مي‌دانيم که بايد در سال‌هاي آينده سالي حداقل يک ميليون شغل ايجاد کنيم.

امروز ديگر ايران هراسي وجود ندارد





کواکبيان: اگر برجام مشکل داشت ولي فقيه مي گفت برجام بي برجام
1396/05/24 - 15:38

کواکبيان در موافقت با کليات کابينه دوازدهم گفت: اگر برجام ايراد داشت، همانطور که ولي فقيه گفتند سند 20:30 را برداريد مي گفتند برجام بي برجام. رييس جمهور گفت از جانب احزاب فشاري به ايشان وارد نشده، اما در بحث وزارت زنان مگر احزاب بودند مي گفتند که زنان وارد کابينه نشوند؟


همتي: مجموع بودجه مراکز مرتبط با مسائل فرهنگي کشور بيش از 85 درصد بودجه است
1396/05/24 - 15:33

همتي در موافقت با کليات کابينه دوازدهم گفت: تعبير دقيقي که رييس جمهور به کار بردند را به کار ببريد، چون ما مسلمان هستيم. رييس جمهور گفت مي خواستيم وزير زن داشته باشيم که به هردليلي نشد. نبايد فقط فرد، دولت و وزارتخانه‌اي را در حوزه فرهنگ مقصر دانست. مجموع بودجه مراکز مرتبط با مسائل فرهنگي کشور بيش از 85 درصد بودجه است


راه براي حرف
1396/05/24 - 15:33

درجريان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي، همتي نماينده سمنان به عنوان موافق کابينه پشت تريبون قرار گرفت و قرار بود ده دقيقه از وقت 15 دقيقه اي خود را در اختيار مصطفي کواکبيان قرار داد اما به مدت بيشتري سخنراني کرد.

علي لاريجاني که رياست جلسه را برعهده داشت در اثني سخنان همتي گفت: آقاي همتي مي‌خواهيد به آقاي کواکبيان وقت بدهيد که صحبت کند؟ايشان همينطور راه مي‌رود که بيايد حرف بزند!

کواکبيان وقتي پشت تريبون قرار گرفت، گفت: از آقاي همتي همشهري سمناني خودم تشکر مي کنم که سخاوتمندانه پنج دقيقه وقت در اختيار من قرار داد!

پس از اتمام سخنان کواکبيان، لاريجاني با خنده گفت: با توجه به صداي بلند آقاي کواکبيان يک وقفه اي داشته باشيد.




ذوالنوري: برنامه‌هاي شما در حوزه فرهنگ چه فرقي با حکومت سکولار دارد؟
1396/05/24 - 15:14

حجت الاسلام مجتبي ذوالنوري در مخالفت با کابينه دوازدهم گفت: اي کاش رئيس جمهور در جلسه اي که 4 سال يک بار برگزار مي شود نظرات همه را استماع مي کرد. جناب رييس جمهور، کاش گزارشي از عملکرد 4 سال پيش خود را ارائه مي داديد. جناب رئيس جمهور ساعت 9:20 گفت من تحت فشار نبودم اما ساعت 9:40 دقيقه گفت مي خواستم سه وزير زن داشته باشم اما به خاطر فشار ها اين اتفاق نيفتاد. دغدغه دين در کجاي اين برنامه قرار دارد؟. برنامه‌هاي شما در حوزه فرهنگ چه فرقي با حکومت سکولار دارد؟. بودجه هاي برنامه قرآني کجاست؟. وقتي که رئيس جمهور مي گويد ما مسئول بهشت و جهنم مردم نيستيم اين همان ولنگاري فرهنگي است. آيا با بانک هاي کوچک دنيا ارتباط داريم يا نه؟اگر داريم شبکه بانکي غربي يکپارچه است يا متفاوت؟ جواب يکپارچه است. چطور در اين سيستم يکپارچه با بانک هاي کوچک مي توانيم ارتباط داشته باشم اما با بانک هاي بزرگ نمي توانيم.



کنايه لاريجاني به لاهوتي
1396/05/24 - 15:05

در جريان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي، مهرداد بائوج لاهوتي به عنوان موافق کليات کابينه دوازدهم پشت تريبون قرار گرفت اما محور سخنان او به طوري بود که علي لاريجاني در اثناي سخنان او گفت: شما مقداري هم موافق اين کابينه صحبت کنيد!


لاهوتي: وضعيت آموزش رتبه ما از بيست کشور 16 است
1396/05/24 - 15:03

لاهوتي در مخالفت با کابينه دوازدهم گفت: آخرين سرشماري مي‌گويد جمعيت روستايي به 25 درصد رسيده. خطرناک است، خطرناک و خطرناک، بخصوص در بحث توليد. خلاصه تعريف اقتصادي کاهش واردات بايد کاهش پيدا کند. در وضعيت آموزش رتبه ما از بيست کشور 16 است و در جهان از 138 کشور رتبه ما 92 است.




هزار جريبي: اجراي طرح تحول سلامت به داد مردم محروم کشور رسيد
1396/05/24 - 14:51

نبي الله هزار جريبي درموافقت با کابينه دوازدهم گفت: اجراي طرح تحول سلامت به داد مردم محروم کشور رسيد. در حوزه امنيت ملي و دفاعي تلاش هاي خوبي داشيم. جوانان ما با در جهت توسعه نظامي و صنعت موشکي موفقيت هاي خوبي داشته باشند. در علم و آموزش مشکلاتي داريم از جمله عدم تناسب آموزش با نيازهاي کشور. نياز داريم به نياز هاي متخصص که به دليل بار مالي دولت نمي تواند جذب کند.


جلسه عصر مجلس آغاز شد
1396/05/24 - 14:34

جلسه علني عصر امروز مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي لحظاتي قبل آغاز شد.

علي لاريجاني رياست اين جلسه را بر عهده دارد.




پايان نوبت صبح جلسه علني مجلس
1396/05/24 - 13:11

جلسه علني نوبت صبح امروز مجلس شوراي اسلامي پايان يافت. نوبت بعدي جلسه امروز، ساعت 14:30 آغاز مي شود.


کوهکن: دولت به اجراي مر قانون تاکيد داشته باشد
1396/05/24 - 13:01

محسن کوهکن درمخالفت با کابينه دوازدهم گفت: دولت در تدوين برنامه بايد به اجراي مُرّ قوانين دائمي و قانون اساسي تاکيد داشته باشد. اصل 28 و 29 حق مسکن، جاي انتقاد دارد.


حسيني‌کيا: دانشگاهيان نبايد در انتهاي جدول قرار گيرند
1396/05/24 - 12:51

سيدجواد حسيني‌کيا در مخالفت با کابينه دوازدهم گفت: اولويت اخر ما نبايد آموزش و پرورش باشد. دانشگاهيان نبايد در انتهاي جدول قرار گيرند. دعواي وزارت کار و بهداشت بر سر اين است که هزينه ها در بهداشت بالا رفته اما بايد چاره انديشي مي کرديم اين هزينه ها همسو با بيمه ها بالا روند. اين برنامه نياز به تکميل دارد.


ساعي: در پست‌هاي کليدي زنان حضور داشته باشند
1396/05/24 - 12:45

زهرا ساعي در موافقت با کابينه دوازدهم گفت: در کابينه دوازدهم شاهد حضور زنان نبوديم اما انتظار مي رود در پست هاي حساس و کليدي اين موضوع مورد احقاق نظر قرار گيرد. در برنامه دولت دوازدهم، وضعيت آسيب‌هاي اجتماعي درک و برنامه با واقع‌گرايي تدوين شده است.

نعمتي: به بحث استفاده از بانوان و جوانان خوب پرداخته نشد
1396/05/24 - 12:35

بهروز نعمتي در موافقت با کابينه دوازدهم گفت: به بحث استفاده از بانوان و جوانان خوب پرداخته نشد. ابر چالش هاي کشور مشکل اشتغال، عدم رونق اقتصادي و مشکلات اجتماعي است. از وزارت صنعت انتظار مي رود مجموعه هاي صنعتي که با مشکلات متعددي روبرو هستندف حمايت کنند. 9وزيري که در دولت قبل بوده اند و در اين دوره هم معرفي شده اند وظيفه سنگين تري به عهده آنهاست. بايد شعارهاي رئيس جمهور را محقق کنند.


کامران: کارگران امنيت شغلي ندارند
1396/05/24 - 12:30

حسن کامران در مخالفت با کابينه دوازدهم گفت: کارگران امنيت شغلي ندارند. وزارت کار با هيچ يک از نهادهاي کار ارتباطي ندارد و جلسه نمي گذارد.

فرهنگي: برخي از دوستان کابينه از مسببين فتنه 88 حمايت مي‌کنند
1396/05/24 - 12:19

فرهنگي در با مخالفت کابينه دوازدهم گفت: کابينه پيشنهادي با کابينه قبلي تفاوت چنداني با هم ندارند. تيم اقتصادي دولت تحول اساسي نداشته پس بنابراين انتظار تحول اقتصادي هم نبايد داشته باشيم. برخي از دوستان کابينه از مسببين فتنه 88 حمايت مي کنند. رييس جمهور از آنها مشورت مي گيرد.



عارف: اصلاح ساختار نظام بانکي کشور ضروري است
1396/05/24 - 12:06

عارف در موافقت با کليات کابينه دوازدهم گفت: تعامل سازنده و موثر با دنيا، رعايت حقوق شهروندي ، پايدار سازي محيط زيست و حمايت از جوانان نشان دهنده جهت گيري درست دولت از اسناد بالادستي است. مهمترين مسئله اي که با آن رو به روبرو هستيم مسئله اقتصادي است. اصلاح ساختار نظام بانکي کشور ضروري است. کمبودي که در برنامه دولت و وزرا ديده مي شود نداشتن شاخص هاي کمي براي ارزيابي برنامه است.


جلسه مجلس براي بررسي صلاحيت وزرا دو شيفته شد
1396/05/24 - 11:50

با راي نمايندگان، شيفت دوم مجلس از ساعت 14:30 تا 19:30 براي ادامه بررسي راي اعتماد به کابينه دوازدهم ادامه خواهد داشت.

ابطحي: مگر قرار نشد يارانه ثزوتمندان را حذف کنيم
1396/05/24 - 11:43

ابطحي در مخالفت با کليات کابينه دوازدهم گفت: در برنامه پنجم با شش سال تنها 30 در صد آن اجرا شد. دولت چه عزمي براي اجراي برنامه ششم دارد؟. ما براي عدالت چه کرديم؟ مگر قرار نشد يارانه ثزوتمندان را حذف کنيم اما اقاي نوبخت، چقدر حذف شدند؟ وعده هاي دوره اول دولت محقق نشده است. آقاي ظريف اگر بجاي شما يک اقتصاددان معرفي مي کردند ،شايد مشکل حل بود. اين دولت به دولت وارد کننده کالاها از چين شهرت دارد.



فلاحت‌پيشه: واسطه‌ها بيشتر شدند
1396/05/24 - 11:41

فلاحت پيشه در مخالفت با کليات کابينه دوازدهم گفت: واسطه ها در کشاورزي روز به روز بيشتر شدند چون فقط کلي حرف زديم. مردم از شعارهاي ايجاد اشتغال و مبارزه با قاچاق کالا خسته شده اند. هنوز احزاب در ايران زير پاي جناح هاي سياسي دارند له مي شوند.



لاشکي: چه شد که معرفي وزير علوم به تاخير افتاد
1396/05/24 - 11:30

لاشکي در موافقت با کليات کابينه دوازدهم گفت: از رييس جمهور گله مي کنم که در گذشته همه مديران و وزرا را از وزارت علوم انتخاب مي کردند اما اين بار چه شد که معرفي خود وزير علوم به تاخير افتاد.

بت کليا: مباني دولت بر پايه اصول بنا شده است
1396/05/24 - 11:29

يوناتن بت کليا، نماينده آشوريان در موافقت با کليات کابينه دوازدهم گفت: مباني تشريح شده در دولت بر پايه اصول بنا شده است. کاهش فقر و اصلاح ساختار سهام عدالت و اصلاح نظام مالياتي و بانکي از ابعاد مثبت برنامه است. در عرصه آب تهديدات جدي متوجه کشور است.

فولادگر: متوسط سني دولت بيشتر شده است
1396/05/24 - 11:21

فولادگر در مخالفت با کليات کابينه دوازدهم گفت: متوسط سني دولت در 96 از متوسط سني در 92 بيشتر است. تحولي در تيم اقتصادي دولت نديده ايم. خيلي از بخش هاي برنامه ششم توسعه هنوز ابلاغ نشده است.

تصاوير جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
1396/05/24 - 11:16



تصاوير جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي




صباغيان: با کلمات قشنگ اتفاقي نمي افتد
1396/05/24 - 11:08

صباغيان در مخالفت با کليات کابينه دوازدهم: برنامه ارائه شده نکات مثبت و سازنده ندارد. برنامه ها کلي و آرماني ارائه مي شود. مي خواهيم بدانيم فساد اقتصادي در ابتداي دولت شما چقدر بوده و در 4 سال آينده چه وضعيتي خواهد داشت. به صرف کلملات قشنگ بنا نيست اتفاقي بيفتند. بسياري از مفاسد کشور ما مربوط به رانت هاي اطلاعاتي است. پيشنهاد مي کنم لايحه افشاگري مفاسد اقتصادي را ارائه دهيد.

آغاز اظهارات موافقان و مخالفان کليات کابينه دوازدهم
1396/05/24 - 11:05

پس از اتمام سخنان رئيس جمهور، نوبت به اظهارات موافقان و مخالفان کليات دوازدهم رسيد.

مجموعه ده نفر از نمايندگان(پنج موافق و پنج مخالف) در اين بخش سخنراني خواهند کرد.




پاسخ به تذکري درباره معرفي‌نشدن همه وزرا
1396/05/24 - 10:59

لاريجاني در پاسخ به تذکر رييس کميسيون اقتصادي درباره عدم معرفي تمامي وزرا از سوي رييس جمهور گفت: استنباط فعلي از قانون اساسي اين است که اگر چند وزير معرفي نشوند اشکال آيين نامه اي ندارد. اينکه بخواهيم آيين نامه را اصلاح کنيم بايد طرح تهيه شود.


حاشيه‌هاي جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
1396/05/24 - 10:52

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از امروز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم را شروع کرده‌اند. جلسه صبح امروز با حاشيه‌هايي همراه بود.

حاشيه‌هاي جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي




فهرست اموال وزرا
1396/05/24 - 10:24

رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره ارائه فهرست مالي وزرا به قوه قضاييه گفت: وزرا اموالشان را به قوه قضاييه معرفي کرده‌اند و اگر اينجا هم وزراي پيشنهادي هم راي اعتماد بگيرند بايد قانونا معرفي کنند.

فهرست اموال وزرا





غيبت يک وزير
1396/05/24 - 10:04

در جريان معرفي وزراي پيشنهادي و هنگامي که رئيس جمهور درباره وزير پيشنهاد تعاون، کار و رفاه اجتماعي سخن مي گفت، علي لاريجاني خطاب به رييس جمهور گفت: اين وزيري که درباره ايشان صحبت مي کنيد در صحن حضور دارند؟،هر چه مي گرديم پيدايشان نمي کنيم.

روحاني هم با مکث کوتاهي گفت: فعلاً وزيري که ما مي‌خواهيم بخوانيم در صحن وجود دارد. حالا هر وزيري که نبود بگوييد؛ نخوانيم تا اينکه اين هم تنبيهي براي آن وزير باشد که در صحن نيست.



جماعت عجيب و غريب
1396/05/24 - 10:00

رئيس جمهور در جريان معرفي وزراي پيشنهادي گفت: 4 سال پيش زماني که مي‌خواستيم آقاي طيب‌نيا را براي وزارت اقتصاد انتخاب کنيم، گفتند که آقاي طيب‌نيا در راه سفر به اصفهان است که همان‌جا گفتيم بگوييد بگردند. اين در حالي است که زماني هم که مي‌خواستيم آقاي کرباسيان را براي وزارت اقتصاد دولت دوازدهم انتخاب کنيم ايشان هم در راه سفر به اصفهان بودند.


روحاني در زمان معرفي محمدجواد ظريف براي کابينه دوازدهم نيز گفت: همه نمايندگان به‌خوبي دکتر ظريف را مي‌شناسند. فردي باتقوا، کارشناس، پرکار و با حوصله است. مخصوصاً زماني‌که در مذاکرات حضور داشته و حوصله زيادي به خرج داد. مذاکرات طولاني با آن جماعت عجيب و غريب صبر ايوب مي‌خواست.


مستمع و صاحب سخن
1396/05/24 - 09:29

لاريجاني پس از اظهارات يک ساعته رئيس جمهور، خطاب به او گفت: آقاي روحاني شما دوساعت و نيم براي ارائه مطالب خود در صحن زمان در اختيار دارد و مي‌توانيد اين زمان را براي خود تقسيم کنيد. آقاي روحاني گول ساعت مانيتور را نخوريد.

حسن روحاني در ادامه با خنده گفت: بله، بنده مي دانم که دو ساعت و نيم وقت دارم اما مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد. منم بيست سال مثل شما بودم ودارم همان را پس مي‌دهم.


اسامي موافقان و مخالفان بررسي خط مشي کلي برنامه کابينه
1396/05/24 - 08:52

اکبر رنجبرزاده اسامي موافقين و مخالفين بحث و بررسي خط مشي ، اصول کلي برنام دولت دوازدهم را به شرح زير اعلام کرد:

موافقين :
1. يوناتن بت کليا نماينده مردم مسيحيان آشوري
2. زهرا ساعي نماينده مردم تبريز، آذر شهر و اسکو
3. بهروز نعمتي نماينده مردم تهران
4. نبي هزار جريدي نمانينده مردم آق قلا
5. احمد همتي نماينده مردم سمنان

مخالفين:
1.محمد رضا صباعين بافقي نماينده مهريز
2.حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد
3. محمد حسين فرهنگي نماينده تبريز
4. سيد جواد حسيني کيا نماينده سنقر
5. محمد مهدي زاهدي نماينده کرمان


تذکر مکرر لاريجاني به برخي نمايندگان
1396/05/24 - 08:35

علي لاريجاني در اثناي سخنان رئيس جمهور به تعدادي از نمايندگان تذکر داد در صندلي خود بنشيند و خطاب به آنها گفت بفرماييد در صندلي خود بنشيند تا اسم نبرم.


تشکر روحاني از رهبر انقلاب
1396/05/24 - 08:33


حجت الاسلام و المسلمين روحاني در نطق ابتدايي خود در مراسم راي اعتماد به 17 وزير پيشنهادي گفت: مراسم تحليف نمادي از همدلي ميان ارکان نظام و نمودي از جايگاه بين المللي ايران بود.







وي ادامه داد: انتخابات 96 که با حضور باشکوه مردم برگزار شدعلاوه بر تثبيت اصل مردم سالاري ديني در جامعه ايران فرصتي را فراهم آورد تا مردم در ميان ديدگاه ها و رويکردهاي آگاهانه به داوري بنشينند.

روحاني گفت: دولت دوازدهم بر مبناي باور به اسلام حکمت و رحمت و سياستگذاري و عمل به مشي اعتدالي تشکيل مي شود.


رئيس جمهور اظهار داشت: از رهبر انقلاب که با رهنمودهاي خود از آزادي کشور حراست کرده و از دولت جمهوري اسلامي در مسير خدمت به مردم حمايت نموده اند، تشکر مي‌کنم.

وي افزود: دولت تدبير و اميد عزم آن دارد که در فرصت چهار ساله دوم بيش از پيش به اصلاح ساختارها بپردازد و در اين کار به کمک صميمانه و صبورانه مجلس و قوه قضاييه نيازمند است.

روحاني ادامه داد: همان‌گونه که رهبري انقلاب بارها تاکيد کردند مسائل اصلي کشور تنها با همکاري سه قوه و همه نهادهاي کشور حل خواهد شد.

رئيس جمهور گفت: دولت دوازدهم براي هماهنگي سياست‌هاي اقتصادي به فرآيند تصميم‌سازي و تصميم گيري ساماني نو خواهد داد و با چابک‌سازي دستگاه‌هاي دولتي، زمينه رقابت مردم را فراهم خواهد ساخت.

وي اظهار داشت: نمي توانيم سرنوشت مردم در حوزه هاي مهمي مثل آموزش، بهداشت و تامين اجتماعي را به بازار پر تلاطم جهاني نفت و نوسانات قيمت آن گره بزنيم.

روحاني گفت: دولت دوازدهم مقابله ريشه‌اي با فساد را لازمه پيشرفت و تحقق عدالت اجتماعي مي‌داند. همه دستگاه‌ها مکلفند برنامه مشخص براي مبارزه با فساد در روندهاي تصميم گيري و تصميم سازي و اجرا داشته باشند.

وي ادامه داد: کشور با مشکلاتي در حوزهايي نظير بانکي، بودجه دولت، صندوق‌هاي بازنشستگي ، آب و محيط‌ زيست مواجه است.

رئيس جمهور اظهار داشت: چاره اي نداريم جز اينکه در شيوه اداره منابع کشور تغييراتي لحاظ کنيم. انجام اصلاحات تنها محدود به بودجه دولت نمي شود.

وي گفت: ضعف در نظارت و انتقال بخشي از دارايي هاي شبکه بانکي به اين حوزه در دهه هاي گذشته سبب شده تا امروز نظام بانکي کشور با مشکلات عديده اي از جمله نرخ هاي سودهاي بالا و کاهش توان تسهيلات دهي مواجه باشد.

روحاني ادامه داد: با اين واقعيت مواجهيم که درآمدهاي بالاتر از صد ميليارد دلار دهه دوم هشتاد، تا چند سال ديگر در دسترس نخواهد بود.

وي گفت: اگر اقتصاد کشور دچار بيماري است مردم از ما انتظار دارند درمان درد کنيم نه کتمان بيماري . مردم از ما صراحت و شفافيت بيشتري مي‌خواهند.

رئيس جمهور اظهار داشت: ايران برجام را نه تهديد در برابر کشورها و نه تسليم در برابر قدرت ها مي داند.

وي افزود: علت بهانه جويي ها و عهد شکني هاي امريکا توفيق ايران در انجام تعهدات و شکست امريکا در زياده خواهي است. ايران به تعهد خود پايند است و و عهدشکني ها را پاسخ خواهد داد.

رئيس قوه مجريه گفت: آنها که تلاش مي کنند با زبان تهديد بازگردند زنداني اوهام گذشته خود هستند.

وي تاکيد کرد: کساني که در ماه هاي اخير از پاره کرد برجام سخن مي گفتند اخيرا به توصيه مشاوران خود مبني بر انزواي آمريکا در اين صورت، ايران را به تنقض برجام متهم مي کنند.

روحاني گفت: جهانيان به وضوع ديده اند که اين آمريکا و به ويژه در رياست جمهموري ترامپ است که توافقات بين المللي را ناديده مي گيرد. يقينا ايران در مدت زماني کوتاه به شرايطي بسيار پيشرفته تر از زمان شروع مذاکرات باز خواهد گشت.‎

وي تاکيد کرد: رئيس جمهور در معرفي 17 وزير تحت فشار هيچ جناح، حزب و تشکلي نبوده است. همه گروه ها پيشنهاداتي داشتند اما هيچ فشاري بر رئيس جمهور نبوده است. شايعاتي که ليست وزرا با رهبر انقلاب در ميان گذاشته شده صحت ندارد.



رييس جمهور گفت: براي وزارت علوم سرپرست معرفي خواهم کرد و در زمان قانوني وزير پيشنهادي معرفي مي شود.




تشکر روحاني از رهبر انقلاب





نحوه بررسى و رأى اعتماد به وزراي پيشنهادي طبق آيين نامه داخلي مجلس
1396/05/24 - 08:31

در فصل دوم آيين نامه داخلي مجلس، از ماده 204 تا ماده 207 درباره مراسم راي اعتماد به هيئت وزيران، تشريح شده است.

نحوه بررسى و رأى اعتماد به وزراي پيشنهادي طبق آيين نامه داخلي مجلس





حضور اکثر وزراي پيشنهادي در مجلس
1396/05/24 - 08:26

اکثر وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم در حال حاضر در صحن علني مجلس حضور دارند.

آغاز سخنراني روحاني
1396/05/24 - 08:25

لحظاتي قبل سخنراني حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه علني مجلس آغاز شد.


ده موافق و مخالف
1396/05/24 - 08:24

اکبر رنجبرزاه عضو هيئت رئيسه مجلس اسامي پنج نماينده مخالف و پنج نماينده موافق وزراي پيشنهادي را قرائت کرد.


اسامي 17 وزير پيشنهادي کابينه دوازدهم + فيلم
1396/05/24 - 08:21

نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني 17 مرداد اسامي وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم را از تريبون مجلس قرائت کرد.


اسامي 17 وزير پيشنهادي کابينه دوازدهم + فيلم




خوش آمد به روحاني و وزراي پيشنهادي
1396/05/24 - 08:19

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي جلسه علني امروز به رئيس جمهور و وزراي پيشنهادي خوش آمد گفت.


وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم 22 مرداد در مجلس چه گفتند؟
1396/05/24 - 08:17

22 مرداد تعدادي از وزراي پيشنهادي رئيس‌جمهور براي تصدي وزارتخانه‌ها در دولت دوازدهم به منظور تشريح برنامه‌هايشان در فراکسيون‌هاي مجلس حاضر شدند.

وزراي پيشنهادي کابينه دوازدهم ديروز در مجلس چه گفتند؟




تلاوت آياتي از سوره نساء
1396/05/24 - 08:13

هم اکنون احمدي وفا، قاري قرآن در حال تلاوت آياتي از سوره نساء در صحن علني مجلس است.


روحاني وارد مجلس شد
1396/05/24 - 08:09

رئيس جمهور دقايقي قبل وارد صحن علني مجلس شوراي اسلامي شد.


جلسه علني مجلس آغاز شد
1396/05/24 - 08:09

يکصد و سي‌امين جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با حضور 233 نماينده و به رياست علي لاريجاني آغاز شد.


بررسي صلاحيت وزراي پيشنهاد در دو شيفت کاري
1396/05/24 - 08:07

عضو هئيت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس از سه‌شنبه 24 مرداد بررسي راي اعتماد به وزرا را در دو شيفت کاري آغاز مي‌کند و اگر نياز به شيفت سوم کاري بود نمايندگان بايد در اين رابطه تصميم گيري کنند.

بررسي صلاحيت وزراي پيشنهاد در دو شيفت کاري




روحاني سه‌شنبه به مجلس مي‌آيد
1396/05/24 - 08:05

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از حضور رئيس جمهور در جلسه روز سه شنبه مجلس خبر داد.

روحاني سه‌شنبه به مجلس مي‌آيد




پخش زنده جلسات بررسي برنامه هاي وزراي پيشنهادي
1396/05/24 - 08:02

جلسات بررسي وزراي پيشنهادي رئيس جمهور از شبکه خبر به صورت زنده پخش خواهد شد.

پخش زنده جلسات بررسي برنامه هاي وزراي پيشنهادي











منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت و عدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری ها نادیده گرفته می شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900079

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم