Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: پرداخت الکترونیکی عوارض و ایجاد شهر الکترونیک دلال‌بازی و زدوبندهای داخلی شهرداری همدان را از بین برد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شورای چهارم در روزهای پایانی خود به سر می‌برد، عنوان کرد: طبق گفته معاون وزیر کشور شورای پنجم از یکم شهریورماه وارد فاز اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی با تبریک به منتخبان مردم در انتخابات اخیر و با بیان اینکه در شورای سوم و چهارم به ترتیب تعداد اعضای شورای شهر همدان ۹ و ۱۵ نفر بود که این تعداد در شورای دور پنجم به ۱۱ نفر کاهش یافت، اظهار داشت: شورای چهارم در طول دوره استقرار خود طرح‌ها و پروژه‌های اثربخش و ماندگاری را عملیاتی کرد.

وی بابیان اینکه در این دوره راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهش‌ شورای اسلامی شهر همدان امکان‌پذیر شد که بر این اساس، ۸۰ درصد اعضای کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها از اساتید دانشگاهی و متخصصان و نخبگان بودند، گفت: شورای چهارم به خرد جمعی اعتقاد داشت.

انتخاب شهر همدان به عنوان پایلوت شهر سبز جهان اسلام

میرزایی بااشاره به اینکه مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، فضایی ایجاد کرد تا چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر ضمن ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مورد توجه قرار گیرد، گفت: انعقاد تفاهمنامه شهر سبز پایدار و انتخاب شهر همدان به عنوان پایلوت شهر سبز جهان اسلام از دیگر عملکردهای شورای اسلامی شهر در دور چهارم بود.

وی گفت: این اقدام موجب شد تا ضمن توجه مدیریت شهری به مباحث زیست محیطی، زمینه برای اجرای دیگر برنامه‌های ملی و بین‌المللی با مبنای زیست محیطی در شهر همدان فراهم شود.

وی در ادامه تکمیل فاز نخست مجموعه تالار قرآن پس از سال‌ها تأخیر را از دیگر عملکردهای اعضای شورای چهارم دانست و بیان کرد: ورود پروژه بزرگ میدان‌بار به فاز اجرایی از دیگر اقدامات شورای چهارم بود که این پروژه علیرغم ۳۰ سال شعار مدیران، هرگز عملیاتی نشده بود.

پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی ۲۰ سال پیش مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را داشت وی در خصوص اجرای پروژه پیاده‌راه سازی خیابان بوعلی نیز گفت: این طرح در حالی عملیاتی شد که از ۲۰ سال پیش مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را داشت اما عدم ریسک‌پذیری در پذیرش تبعات اجتماعی اجرای طرح را بلاتکلیف گذاشته بود که خوشبختانه این پروژه نیز در شورای چهارم مورد توجه قرار گرفت.

میرزایی در خصوص احداث فرهنگسراها در سطح شهر همدان نیز عنوان کرد: در این رابطه نیز تا پایان شورای سوم همدان تنها ۵ فرهنگسرا در همدان وجود داشت که این تعداد در دور چهارم به بیش از ۲۵ فرهنگسرا رسید.

وی راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی در میدان باباطاهر را از دیگر سرفصل‌های عملکردی شورای چهارم دانست و یادآور شد: این ایستگاه در حال حاضر در سطح غرب کشور از استانداردترین ایستگاه‌هاست.

وی همچنین پرداخت الکترونیکی عوارض و ایجاد شهر الکترونیک را از دیگر عملکردهای مدیریت شهری در دور چهارم شورا ذکر کرد و گفت: این عملکرد علاوه بر کاهش حجم ترافیک و سفرهای درون‌شهری، دلال‌بازی و زدوبندهای داخلی را نیز از بین برد.

رئیس شورای شهر همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درآمدهای پایدار از ارکانی است که در مدیریت شهری باید به طور جدی به آن توجه داشت و شهردار باید این موضوع را به جد در دستور کار خود قرار دهد، افزود: به منظور افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری، در شورای چهارم تشکیل کمیسیون سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفت.

شهردار باید اتاق فکری در راستای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهردار باید اتاق فکری در راستای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد، گفت: از این رهگذر می‌توان بخشی از هزینه‌های مدیریت شهری را تأمین کرد تا هزینه‌هایی در قالب عوارض روی دوش مردم نیفتد.

وی بیان کرد: البته در رابطه با جذب سرمایه‌گذار سایر دستگاه‌ها نظیر سازمان میراث فرهنگی و راه و شهرسازی دخیل هستند و تنها یک نهاد موفق نخواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرداری‌های دهه ۷۰ مورد حمایت دولت‌ها بودند، گفت: در دهه ۸۰ نیز نه پولی از سوی دولت‌ها تعلق گرفت و نه توقعی رفت اما در دهه ۹۰ دولت متأسفانه به جای اینکه کمک‌حال مدیریت شهری در کلان‌شهرها باشد، بخشی از درآمد شهرداری‌ها را در قالب مالیات تفسیر و به خزانه دولت واریز کرد که با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور، شهرنشین هستند، توسعه مراکز استان‌ها با مشکلاتی مواجه شد.

وی افزود: اگرچه این قانون در سال‌های آینده اصلاح خواهد شد اما تا زمان اصلاح این قانون، یک تا دو دهه به توسعه شهرها آسیب خواهد رسید.

شهرداری در ایجاد درآمدهای پایدار عملکرد خوبی نداشت

وی در بخشی از سخنان خود نیز در خصوص عملکرد شهرداری در ایجاد درآمدهای پایدار اظهار داشت: متأسفانه شهرداری در طول چهار دوره گذشته شورا نتوانست در ایجاد درآمدهای پایدار عملکرد خوبی داشته باشد و علت این موضوع را می‌توان در عواملی چون نقض قوانین، عدم تعامل دستگاه‌ها و سیستم اداری جستجو کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه مصوب شهرداری در سال جاری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است، گفت: شخص شهردار در پیشبرد برنامه‌های مدیریت شهری بسیار اثرگذار است و در مقاطعی که درآمد شهرداری پایین است باید مدیریت صورت گیرد.

وی تاکید کرد: چنانچه شهردار خوب عمل کرده و مشکلات مالی را برطرف کند بسیاری از مشکلات مدیریت شهری حل می‌شود.

میرزایی جذب سرمایه‌گذار را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: این موضوع یکی از آیتم‌های اصلی در ایجاد نقدینگی و رفع مشکلات است.

وی در ادامه با بیان اینکه به عقیده من شهردار همدان فردی متدین و بااخلاق است، عنوان کرد: اما از ویژگی‌هایی که یک شهردار باید داشته باشد، شجاعت، جسارت و ریسک‌پذیری است که متأسفانه ما در شهرداری شاهد جسات و شهامت نبودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر با تأکید بر اینکه در شورای چهارم هیچ تخلفی اتفاق نیفتاد، گفت: با صراحت می‌گویم که در این دوره هیچ تخلفی صورت نگرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر چهارشنبه در آئین بازگشایی یک دفتر پستی، اظهار کرد: پیربازار از شهرهای کهن و زمانی مرکز داد و ستد اقتصادی استان گیلان به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه در حوزه زیر ساختی یک سری اتفاقات خوب در پیربازار اتفاق افتاده است، افزود: پیربازار زمانی که از سال ۱۴۰۰ تبدیل به شهر و شهرداری استقرار پیدا کرد باز آن شکل شهرداری را به خود نداشت اما از یک سال گذشته تاکنون شاهد تغییر و تحولاتی در این شهر بوده‌ایم.

عاشوری با بیان اینکه در گذشته بافت سنتی و روستایی در پیربازار بیشتر به چشم می‌خورد، ادامه داد: در یکسال گذشته با اقداماتی که مدیریت شهری پیربازار انجام داده این منطقه چهره شهر به خود گرفته است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه جا دارد از شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر بابت تلاش‌های انجام گرفته قدردانی کنم، ادامه داد: ما نیز در مجموعه فرمانداری و در اعتبارات سال جدید قطعاً سعی خواهیم کرد توجه بیشتری به این شهر داشته باشیم.

عاشوری با تاکید بر اینکه خدا را شکر فضای بسیار خوبی در شهر پیربازار حاکم است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های یک شهر داشتن ویژگی‌ها و امکانات برای مردم است که دفتر پست نیز یکی از الزامات این شهر بوده که خوشبختانه این مهم امروز بعد از ۱۰ سال تعطیلی در پیربازار محقق شد.

وی با بیان اینکه امروز فقط جا به جایی نامه نبوده بلکه امروز تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است، ادامه داد: با برنامه ریزی و ظرفیتی که در این مکان ایجاد می‌شود زمینه اشتغال با توجه به ظرفیت‌های موجود فراهم شود.

عاشوری با تاکید بر لزوم بهره مندی از تجارت الکترونیک در کسب و کار اضافه کرد: الکترونیکی کردن فضای کسب و کار گیلان رونق ویژه ای گرفته است که باید استمرار داشته باشد.

وی در پایان به خدمات یک سال اخیر برای مردم شهر تازه تأسیس پیربازار اشاره کرد و گفت: استقرار اورژانس، استقرار آتش نشانی، توسعه ساختمان اداری شهرداری، بازسازی شبکه آب پیربازار، پروژه آسفالت و، پیاده رو سازی، خرید امکانات و ماشین آلات جهت خدمت رسانی به مردم، ساماندهی آب‌های سطحی کارهایی بسیار خوبی که در راستای خدمات رسانی به مرذم در این شهر انجام شده است.


کد خبر 6087752

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • فیلم/ قصه پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکی
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست