Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@00:14:13 GMT

کلاهبرداری با جعل انتصاب به مقامات کشوری

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۰۵۱۶۹

کلاهبرداری با جعل انتصاب به مقامات کشوری

به گزارش بولتن نیوز، در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی با جعل انتصاب به مقامات عالی رتبه کشوری و اطلاعاتی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس امنیت عمومی ناجا قرار گرفت.

با توجه به حساسیت موضوع، تیم مجربی از ماموران زبده این پلیس، تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، موفق شدند متهم به نام «علی محمد صدر محمدی» معروف به «میثم» را شناسایی کنند.

در تحقیقات پلیسی صورت گرفته مشخص شد، «میثم» (متهم) به منظور جلب اعتماد طعمه هایش، مدعی شده بود که دارای گردش مالی بسیار بالایی است و می تواند در ازای دریافت مبالغ کلان میلیاردی ظرف مدت معین (70 الی 100 روز) ماهیانه با سود 20 درصد، مبلغ مذکور را به آنها بازگرداند.

ارائه اوراق، مجوز و حساب های بانکی جعلی که نشانگر مبالغ کلان میلیاردی بود و نیز ادعایی مبنی بر ارتباط تنگاتنگ با سه ارگان مهم دولتی و پشتیبانی نهادهای مزبور از وی، از دیگر شگردهای متهم برای جلب اعتماد مالباختگان به شمار می آید.

در ادامه تحقیقات مشخص شد اکثر مالباختگان این پرونده، بازرگانان، تجار، کارگردانان و مقامات دولتی بنام و سرشناس هستند.

این گزارش حاکی است، پس از هماهنگی با مرجع قضایی، ماموران پلیس امنیت عمومی ناجا طی یک قرار صوری با «میثم» (متهم)، وی را دستگیر کردند.


متهم در تحقیقات منکر هر گونه انجام کلاهبرداری شد اما هنگام مواجه با مدارک و ادله پلیسی به جرم خود و کلاهبرداری به مبلغ 5 میلیارد تومان از بازرگانان و کارگردانان سرشناس اعتراف کرد؛ در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیر زیادی اسناد، مدارک و اوراق جعلی به همراه قراردادهای مالی مربوط به مال باختگان کشف شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس، صادر شده است.

شکات و مالباختگان این پرونده برای پیگیری شکایت خود به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 33 شهید مقدس واقع در انتهای شمالی بزرگراه یادگار امام – جنب درب اصلی زندان اوین مراجعه کنند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه