Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم اولین فردی بود که سوابق و برنامه های او توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، روز سه شنبه 24 مرداد سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم اولین فردی بود که سوابق و برنامه هایش توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و موافقان و مخالفان وزارت وی در وزارتخانه آموزش و پروش نظرات خود را درباره وی بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌های بطحایی مدون و قابل اجراست
ولی‌الله داداشی در موافقت با محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: مهمترین رکن جامعه آموزش و پرورش است، متولی تعلیم و تربیت و فرهنگ‌سازی در جامعه وزارت آموزش و پرورش است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش نیازمند تحولات محیطی است که این موضوع در برنامه‌های پیشنهادی بطحایی وجود دارد، بنابراین از مخالفان تقاضا دارم به برنامه‌های وزیر توجه کنند.

داداشی با بیان اینکه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش نیاز امروز جامعه است، گفت: ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و ارتقاء سطح معیشت معلمان بسیار مهم و قابل اهمیت است زیرا معلمان در حال حاضر در شرایط نامناسب اقتصادی هستند و خوشبختانه وزیر پیشنهادی با برنامه وارد میدان شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه مدون و قابل قبولی برای اداره این وزارتخانه دارد، افزود: جذب نیروی انسانی نیز در آموزش و پرورش مهم است، همچنین تأمین منابع مالی برای ارتقاء کیفیت آموزش بسیار ضروری است، هرچند که در حال حاضر آموزش و پرورش کیفیت محور نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های وزیر پیشنهادی تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی است، تصریح کرد: ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت و توسعه فناوری اطلاعات از ضروریات این وزارتخانه است.

بطحایی تمام سلسله مراحل دبیری و مدیریتی را طی کرده است
محمد بیرانوندی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در موافقت با وی ضمن آرزوی توفیق برای دولت دوازدهم و تشکر از تلاش‌های دو وزیر پیشین گفت: همه به درستی می‌دانیم که مردم از همه کاستی‌ها و کم‌کاری‌های برخی وزرا، مدیران و دستگاه‌ها در دولت یازدهم آگاهی داشته و به برخی از فرصت سوزی‌ها کاملا آگاه بودند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر قرار باشد تحولی در آموزش و پرورش رخ دهد حتما نیاز به عزم ملی دارد که در این رابطه عزم ملی یعنی همت و حمایت همگان، مجلس و ریاست جمهوری.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اظهارات رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در سخنان خود در پیشگاه مردم و نمایندگان ملت آموزش و پرورش را مهمترین و بزرگترین وزارتخانه این کشور خواند و گفت این وزارتخانه مهم را به دست کسی می‌سپارم که از وی خواسته‌ام در این دستگاه تحول ایجاد کند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان خطاب به رئیس جمهور افزود: بنده به عنوان یکی از همراهان دولت و مسئول ستاد شما در استان لرستان می‌گویم فرمایش شما مورد اعتماد ما است.

وی با اشاره به سوال نمایندگان در خصوص اینکه دولت چه میزان از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حمایت می‌کند، تصریح کرد: بنده به عنوان رئیس کمیته آموزش و پرورش با استناد به سخنان رئیس جمهور در خصوص اینکه بزرگترین و عریض‌ترین وزارتخانه، وزارت آموزش و پرورش است می‌گویم که در آینده تحول در این حوزه ایجاد می‌شود.

بیرانوندی با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل محمد بَطحایی گفت: در زمینه ویژگی‌های شخصی آقای بطحایی باید به اخلاق و ادب و اهل تعامل بودن وی اشاره کرد اما در حوزه سوابق کاری وی باید گفت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم معلم پرورشی بوده و هم معلم کلاس درس که این مسئولیت‌پذیری تا معاونت و مدیریت آموزش و پرورش و حتی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش نیز ادامه دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری تقاضای فرهنگیان تصریح کرد: مطالبه فرهنگیان بیش از هر چیزی در خصوص انتخاب وزیر آموزش و پرورش این بود که فردی برگزیده شود که از جنس فرهنگیان باشد؛ یک میلیون فرهنگی اعلام کردند کسی که توانایی مدیریت بر این وزارتخانه را دارد تنها آقای بطحایی است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محمد بطحایی به خوبی می‌داند که راه تامین نیروی انسانی در بدنه وزارت آموزش و پرورش چیست، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از نیازهای فرهنگیان در حوزه معیشت مطلع بوده و اقدام وی در سال94 یعنی 112درصد رشد حقوق فرهنگیان از دغدغه‌های ویژه‌ای بود که به سرانجام رسید.

رد پایی از بطحایی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد
جبار کوچکی‌نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش حساس‌ترین وزارتخانه است که کوچکترین اشتباه در آن بزرگترین خسارات‌ها را در پی دارد زیرا 13میلیون دانش‌آموز همانند رودی در جریان هستند که زمان اجازه توقف آن را نمی‌دهد لذا نباید کمترین خطایی در آن صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش افزود: ایشان تنها وزیری است که همه عمر خود را در این وزارتخانه صرف کرد و تلاش بسیار زیادی برای کسب تجارب مختلف به کار گرفت؛ حال به نظر می‌رسد با انتخاب ایشان به عنوان وزیر آموزش و پرورش شاهد کمترین اشتباهات در این وزارتخانه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، معلم، مدیر و کارشناسی کارآزموده است و به بسیاری از قوانین تسلط کامل دارد؛ اگر نگاهی به برنامه پیشنهادی وی بیندازیم متوجه خواهیم شد که در برنامه‌های ایشان توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های پنجم و ششم توسعه وجود دارد.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور وعده داد که به حوزه آموزش و پرورش کمک کند تا مشکلات این وزارتخانه رفع شود این در حالی است که مجلس نیز کمیته‌ای تشکیل داده تا با همکاری این وزیر بتوان بسیاری از معضلات فرهنگیان را رفع کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره مشکلات فرهنگیان تأکید کرد: بازنشستگان فرهنگی و دستمزد ناچیز معلمان ابتدایی از جمله مواردی است که امروزه فرهنگیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: وزیر آموزش و پرورش در برهه‌ای از زمان مدیر واحد آموزشی بوده که قطعا نسبت به سرانه مدارس حساس است از سوی دیگر وی در اوایل انقلاب مدیر پرورشی بوده که می‌تواند دغدغه این حوزه را نیز درک کند.

وی افزود: ناگفته نماند که در برنامه ارائه شده وزیر آموزش و پرورش به بحث اقتصاد آموزشی اشاره شده که راهکاری برای متحول کردن این بخش در نظر گرفته شده؛ همچنین ساماندهی نیروی انسانی نیز از دیگر موارد اشاره شده در برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

کوچکی‌نژاد با یادآوری سوال برخی از نمایندگان در مورد حضور وزیر پیشنهادی در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید کرد: در برهه‌ای از زمان تحقیق و تفحصی از صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفت که بنده رئیس کمیته این تحقیق و تفحص بودم، اکنون کل گزارش آن آماده شده که بعد از رأی اعتماد به وزیر گزارش را به هیأت رئیسه تحویل داده تا نسبت به آن رسیدگی صورت گیرد اما ناگفته نماند که در این گزارش هیچ رد پایی از تخلفات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد.

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من روز گذشته نیز گزارشی از دیوان‌محاسبات اخذ کردم که در این گزارش نیز هیچگونه تخلفی از سوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کمک به فرهنگیان است؛ این در حالی است که بسیاری از افراد طی نامه‌های مختلف خواستار انتخاب آقای بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش بودند لذا امیدواریم مجلس به ایشان رأی مثبت دهد.

کارنامه بطحایی در حوزه آموزش موفق بوده است
فرهاد تجری در موافقت با وزیرپیشنهادی آموزش وپرورش، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش به جهت اینکه غرق در مشکلات عدیده‌ای است شاید نتواند یک برنامه‌ریزی مدون را پیگیری کند تا بتواند افقی را در جهت توسعه آموزش و پرورش و همچنین در رفع مشکلات معیشتی و توسعه فضاهای آموزشی و توجه و تمرکز بر مدارس ترسیم کند.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمبود اعتبارات داده شده به وزارت آموزش و پرورش که یکی از دغدغه‌های مدیران مختلف در وزارت آموزش و پرورش است و نداشتن مهندسی نیروی‌انسانی و عدم تهیه یک نقشه راه برای استفاده از نیروهای متخصص در سازمان وزارت آموزش و پرورش یکی از دیگر مشکلات جاری در این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: بسیاری از شما برخورد کردید با پزشکان، مهندسین، افراد صاحب فن و صاحب نظر فنی در حوزه وزارت آموزش و پرورش که به جای استفاده بهینه از این افراد در جایگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هیچ تخصصی با دانش‌های آنان ندارد.

تجری افزود: ضعف در ساختار پذیرش نیروی انسانی و بحث حق‌التدریسی‌ها به عنوان نیروهای تحمیلی که هرچند به جهت نیازمندی‌های کار به وزارت آموزش و پرورش به جهت اضطرار و بدون توجه به تخصص و دانش آنها جذب می‌شود و این درحالی است که این نیروها در بدنه نیروهای آموزش و پرورش رسوخ می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: تقریبا نحوه پذیرش و برنامه‌ریزی در این حوزه ضعیف است، نداشتن آمار واقعی از نیازهای آموزشی از دیگر مشکلات کنونی وزارت آموزش و پرورش است.

نماینده مردم قصر شیرین افزود: در نهایت باید وزیری را انتخاب کرد که مراحل مدیریتی را پله به پله طی کرده باشد تا بتواند با آسیب‌شناسی صحیح، یک نگاه منطبق بر چالش‌ها و ضعف‌ها داشته باشد؛ حوزه آموزش و پرورش با جمعیت مخاطب گسترده‌ای که دارد، حوزه ریل‌گذاری استعدادها و تربیت جوانان نسل آینده کشور به شمار می آید لذا می طلبد این حوزه از نظر اعتبارات به صورت خاص و ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: امروز اجرای دقیق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است که دغدغه جامعه فرهنگی و بزرگان نظام ما و یکی از مطالبات مجلس شورای اسلامی است که باید به آن پرداخته شود و این امر میسر نمی‌شود مگر وزیری در رأس این وزارتخانه قرار بگیرد که به این امورات اشراف کامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت دانشگاه فرهنگیان متأسفانه در چندساله گذشته به صورت سرپرست اداره می‌شود و یک مدیر قاطعی نیامده است که این وضعیت را ساماندهی کند؛ این در حالی است که اگر مدیریت فعلی توانایی دارد و اگر ندارد نباید وزارتخانه با سرپرست اداره شود.

تجری افزود: بطحایی کارنامه موفقی در حوزه‌های آموزشی داشته است، سامان‌بخشی حقوق و دستمزد کارکنان رسمی، قراردادی و حق‌التدریسی از فعالیت‌های وی بوده که در زمان معاونت پشتیبانی و منابع انسانی، وزارت آموزش و پرورش ایشان انجام داده است و موجب انضباط مالی در این حوزه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: بحث معیشتی فرهنگیان و حقوق و دستمزد این اقشار یکی از دغدغه‌های جامعه فرهنگی کشور و همچنین از مطالبات مجلس شورای اسلامی است که با آمدن بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با توجه به اینکه در حوزه اداری و مالی، وزارت آموزش و پرورش اشراف کامل دارند و هم در سازمان برنامه بودجه در چندین سال گذشته مشغول خدمت بوده است و از ظرفیت و حمایت نوبخت و سازمان برنامه بودجه برخوردارهستند بنابراین یقینا در این حوزه می‌توانند مؤثر باشند لذا آمدن ایشان می‌تواند فرصتی برای این بخش باشد.

وی ادامه داد: تأسیس مراکز رفاه، مراکز نگهداری همراهان بیماران صعب‌العلاج در برنامه‌های قبلی ایشان بود؛ در برنامه‌هایی که برای صدارت آموزش و پرورش نیز موجود است، بحث بومی گزینی نیروی انسانیست که از سال آینده ان‌شاالله شاهد ورود عزیزان و جلوگیری از خروج مناطق محروم از نیروی آموزشی خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان یادآورشد: ایشان بحث نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را در مرحله اول به نحو صحیح اجرایی کردند در مرحله دوم نیز هیچ کس بهتر از ایشان نمی‌تواند به واسطه اینکه معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بوده و نقش اساسی در تدوین این نظام رتبه‌بندی داشته است، این روند را در مرحله‌ای بد نیز هدفمند کند.

شتاب‌زدگی در اجرای سند تحول بنیادین
قاسم جاسمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با اینکه بنده به عنوان موافق چند وزیر پیشنهادی نیز ثبت‌نام کرده بودم اما امروز قرعه به نام آقای بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افتاد که در مخالفت با وی صحبت کنم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات و معضلاتی در کشور ما در طول این چند سال گذشته به ویژه در زمان وزارت دکتر فانی و دانش آشتیانی اتفاق افتاد که ذهن اکثر نمایندگان و مدیران را آزرده خاطر کرد.

وی افزود: مهمترین، وزین‌ترین و تأثیرگذارترین وزارتخانه آموزش و پرورش است که از نظر کمی و کیفی در روند تعلیم وتربیت موثر واقع شده است.

جاسمی با بیان اینکه خدوم‌ترین و شریف‌ترین انسان ها به عنوان معلم در این وزارتخانه حضور دارند، خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون نفر به عنوان معلم و مربی در این وزارتخانه مشغول فعالیت هستند و پاک‌ترین و صادق‌ترین دختران و پسران نجیب ایران اسلامی به عنوان دانش‌آموز در این وزارتخانه تعلیم و تربیت خواهند یافت.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش انسان‌های بزرگ و تأثیرگذاری هم در کشور داریم و هم روشنی‌بخش جهان هستند همچون پروفسور ریاضی‌دان خانم مریم میرزاخانی که اخیرا بدرود حیات گفتند؛ همه این افراد تربیت شدگان نظام آموزش و پرورش این کشور هستند که توسط معلمان ما تعلیم و تربیت شده اند و در بخش‌های مختلف در ایران و جهان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه از نقاط ضعف و قابل تأمل وزارت آموزش و پرورش می‌توان به شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد، افزود: این سند، سندی مادر برای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده ۱۰۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از 12 سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارتهای دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی 5 سال آینده 1000 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و 800 هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، 2500 هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید