Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه مناقصه ضلع غربی بازار قیصریه انجام و پیمانکار واجد شرایط آن معین شده است گفت:هفته آیندهعملیات اجرایی شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان،محمدرضا باقری‌فرد صبح امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات انجام شده در شهرستان‌های جنوبی استان پرداخت و اظهار داشت: در حوزه لارستان با توجه به اعتباری که از وزارتخانه گرفته شده است مناقصه ضلع غربی بازار قیصریه انجام و پیمانکار واجد شرایط آن معین شده و نقشه‌های اجرایی در اختیار وی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به دلیل مشکلات تاسیساتی در آن نقطه و همچنین برخی مشکلاتی که در تهیه نقشه وجود داشت با هماهنگی فرمانداری تصمیم به تغییر کلی نقشه شد.نقشه جدیدبه پیمانکار داده شده است وهفته آیندهعملیات اجرایی شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه «تنگه مهر» جزء پروژه‌های پیشنهادی شهرستان به استان است که در صورت تصویب از طریق استان بودجه آن تامین می‌شود و این اداره کل عملیات اجرایی آن را انجام می‌دهدتصریح کرد: پروژه جاده «چک چک»نیز در چند روز آینده فاز نخست آسفالت آن آغاز می‌شود و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال قطعه دوم آن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه جاده «چک چک» یک پروژه استانی است و بر اساس بودجه‌ای که از طریق استان و فرمانداری برای آن اختصاص می‌یابد،اجرا می‌شودافزود: خیرین شهرستان گراشبرای اتمام این پروژهپیش قدم شوند زیرا یک پروژه مهم برای این شهرستان است.

باقری‌فرد با بیان اینکه با توجه به کمبود اعتبار تصمیم گرفته شد آزادراه لامرد به پارسیان با کمک بخش خصوصی اجرایی شود، گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذار مشخص و قرارداد در مرحله اعلام برای اجرا در وزارتخانه قرار دارد و از طرفی کارهای تجهیز کارگاه‌ها صورت گرفته است.

وی درباره تونل شهید باقریافزود: با توجه به ابلاغ بودجهاز نیمه شهریور اینپروژه دوباره شروع به کار می‌کند و پیش‌بینی می‌شود بخش مهمی از کار تا پایان امسال انجامپذیرد و فازهای بعدی که مربوط به روشنایی و تهویه آن است نیز در سال آینده انجام می‌شود.

باقری‌فرد با اشاره به اینکه قطعه دوم محور لامرد به خنج توسط پیمانکار شروع به کار شده و قطعه سوم نیز به مزایده گذاشته شده است گفت:امید می‌رود تا یک ماه آینده پیمانکار آن نیز مشخص شود و با احداث این محورفاصله خنج تا عسلویه 115 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی درباره محور اوز به گراش که حدود 15 کیلومتر آن بزرگراه است، گفت: با وجود اینکه هیچ گونه اعتبار استانی و ملی برای آن وجود ندارد اما اداره کل راه و شهرسازی لارستان از طریق امکانات خود کارهایی را در حال انجام دارد و در تلاش است امسالاین پروژه به پایان برسد.

باقری‌فرد علت کُندی اجرای پروژه‌ها در حوزه راه‌سازی لارستان مانند بزرگراه جهرم، لار و بندرعباس را کمبود اعتبارات ملی دانست و تصریح کرد: از آنجا که این پروژه بین سه اداره کل فارس، لارستان و هرمزگان در حال انجام است بودجه اعتباری نیز بین آنها تقسیم می‌شود به همین دلیل با سرعت کمتری پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه هم اکنون هشت پیمانکار در محور لار - بستک در حال فعالیت هستند عنوان کرد: محور لار به بستک دارای اعتبار استانی است و امید می‌رود سه کیلومتر آن با انجام روکش به بهره‌برداری برسد و 17 کیلومتر آن نیز در حال مطالعه است و در صورت تایید در وزارت کشور به یک پیمانکار واگذار می‌شود.

وی در مورد احداث کمربندی شهر گراش با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی لارستان هیچ وظیفه‌ای در این خصوص ندارد، افزود: در حال حاضر ما به شهرداری و شورای شهر گراش پیشنهاد همکاری و مشارکت را داده‌ایم اما به دلایلی آنها همکاری لازم را با ما نداشته‌اند و باز هم اعلام می‌کنیم که آمادگی لازم برای اجرای مشارکتی این طرح را داریم.

وی بیان کرد: پل دارالمیزان شهرستان مهر سعی داشتیم طی سال گذشته شروع کنیم اما تخصیص اعتباری برای آن نشد اما پیرو پیگیری‌هایی که امسال صورت پذیرفته عرشه پل در حال ساخت است و امیواریم یکی از پل‌ها طی مهر یا آبان ماه به پایان برسد و پل دوم نیز تا پایان سال به اتمام برسد.

باقری‌فرد افزود: باند دوم این محور نیز با هماهنگی نماینده مردم لامرد در حال پیگیری است زیرا این پروژه دارای هزینه زیاد و برای اجرای آن نیازمند حمایتی همگانی است.

باقری‌فرد درباره رفع مشکلات تعیین زمین برای کشتارگاه صنعتی دامافزود: موضوع واگذاری زمین باید از هر لحاظی باید مورد بررسی قرار گیرد و باید به لحاظ زیست محیطی مسائل را مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه مکان پیشنهاد شده با مشکلات زیست محیطی روبه‌روست، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی لارستان آمادگی واگذاری زمین را دارد و نیازمند پیگیری‌های شورای شهر و شهرداری لار است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درباره مراحل احداث اتمام ساختمان کتابخانه مرکزی این شهرستانگفت: اداره کل راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه اجرایی اقدام می‌کند و پیگیری بودجه کتابخانه با این اداره کل نیست.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام این کتابخانه بالغ بر 2 میلیارد تومان بودجه لازم است، افزود: درسال‌های اخیر بودجه بسیار کمی به آن اختصاص داده شده است و باید پیگیری‌های جدی برای آن صورت گیرد و هر موقع بودجه‌ای برای آن بیایدکار اتمام ساختمان کتابخانه انجام می‌شود.

باقری‌فرد با اشاره بهتوسعه راه‌ها در بخش صحرای باغ لارستانگفت: برای خروج صحرای باغ از وضع موجود سه راهکار اصلاح تقاطع سه راهی زروان، پیچ روستای «بنوو» و دیگری تعریض و روکش مسیر عمادده در برنامه‌ها قرار دارد ودر مجموع مسیر صحرای باغ 45 کیلومتر است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

R41382/P1357/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۰۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید به شهر جدید سهند، عملیات اجرایی تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ پروژه نهضت ملی مسکن به همراه ۱۲ پروژه روبنایی شامل یک باب مسجد، ۴ مدرسه و سایر پروژه‌ها در قالب تکمیل نواقص محوطه سازی و آماده سازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در شهر جدید سهند آغاز شد.

همچنین در این مراسم تعداد ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن و ۵ پروژه روبنایی شامل یک مدرسه هوشمند کودکان استثنائی، آسفالت ابتدای آزادراه تبریز – سهند، کنارگذر شهید فخری زاده، مجتمع تجاری باران و پروژه قطعات باغ ویلایی فاز ۴ این شهر جدید نیز به افتتاح رسید.

در پایان طبق برنامه ریزی انجام شده طی مراسمی تعداد ۱۷۷ واحد در قالب واگذاری‌های گروهی قانون حمایت از ایثارگران به متقاضیان این طرح واگذار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران