Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@22:08:08 GMT

تبلیغ قرآنی؛ بهترین نوع تبلیغ در عرصه بین‎الملل است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۰۰۵۶

صمد بهروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تاریخ اسلام نشان میدهد که از آغاز تاکنون تبلیغ و تلاش مبلغان دینی نقش به‌سزایی در معرفی دین اسلام، این دین آسمانی به مردم دنیا و اقبال آنان به این دین داشته است.

وی از قرار دادن خوراک تبلیغ از جانب قرآن گفت و افزود: برای کودکان می‌توان داستان‌های قرآنی را بیان کرد، برای اندیشمندان می‌توان اعجازهای قرآن را نام برد و برای جوانان و بانوان می‌توان سرنوشت مؤمنان و برای مجاهدان می‌توان سرانجام جهاد را در قرآن بیان کرد که این موضوع نشان می‌دهد، قرآن خوراک تبلیغ را در اختیار مبلغ قرار داده و این مبلغ است که باید با توجه به مخاطب خود از قرآن منابع مورد نیاز را گلچین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااستناد به آیه 67سوره مائده خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اى فرستاده ما آنچه را از ناحيه پروردگار به تو نازل شده برسان و اگر نرسانى اصلا پيغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از شر مردم نگه مى‌دارد زيرا خدا كافران را هدايت نمى فرمايد.

بهروز ادامه داد: اهل قرآن اگر سطح كار قرآن را بالا ببرند جايگاه قرآن به جايگاه واقعی خود می‌رسد، در واقع با پشتكار، تلاش و همت می‌توانيم فعاليت‌های قرآنی را در كشور ارتقاء دهيم.

این استاد دانشگاه تبلیغ قرآنی بهترین نوع تبلیغ در عرصه بین‎الملل دانست و یادآور شد: تبلیغ قرآن بهترین نوع تبلیغ در عرصه بین‎الملل است، زیرا قرآن زبان مشترک همه مسلمانان است و به‌همین جهت باید سعی شود که زبان قرآن برای تبلیغ معارف ناب اسلامی استفاده کرد زیرا کسی نمی‎تواند به هر بهانه‎ای در مقابل نشر این مباحث جلوگیری کند.

وی بااشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند: بهترین امت من کسی است که به سوی خداوند متعال‌ فرا خوانَد و بندگانش را با او دوست سازد

بهروز تاکید کرد: تبلیغ دین، به معنای رساندن پیام‌های خداوند به بندگان در مرحله نخست بر عهده پیامبران و اوصیاء آنان و در مراحل بعد بر دوش عالمان دین گذاشته شده است. بر اساس زمینه‌ای که تبلیغ در اختیار عالمان دین می‌‌گذارد، آنان می‌‌توانند با بهره گرفتن از بسترهای سنتی همچون مساجد یا بسترهای نوین همچون فضای سایبری، تعالیم دینی در زمینه‌های مختلف را در اختیار جهانیان قرار دهند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد