Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برای دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی استفاده از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم تهران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد. به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،رحمانعلی طاهری،رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از خدمات بهداشتی درمانی که به دلیل عدم توجه کافی در مناطق محروم و حاشیه‌ای توسعه کمتری یافته است، خدمات دندان پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پاسخگویی به نیاز مردم به خدمات دندانپزشکی و در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت دهان و دندان و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، برای اولین بار در تاریخ نظام سلامت کشور، اقدام به تهیه و توزیع کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کرده است.

وی افزود: هدف از تهیه و توزیع این موبایل کلینیک ها، کمک به ارتقا شاخص‌ها و سیمای سلامت دهان و دندان در کشور با توجه ویژه به مناطق محروم، افزایش دسترسی اقشار آسیب پذیر و محرومین به خدمات سلامت دهان، ارتقاء فرهنگ کار جهادی و داوطلبانه در حوزه دندانپزشکی و جلب حمایت خیرین در حوزه سلامت دهان می‌باشد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص کلینیک‌های سیار دندانپزشکی تحت پوشش این دانشگاه گفت: تعداد ۳ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به معاونت بهداشت دانشگاه واگذار شده است که با بررسی‌های کارشناسی بعمل آمده، توسط گروه سلامت دهان و دندان این معاونت و با توجه به تعداد جمعیت دانش آموزی تحت پوشش، این کلینیک‌های سیار به شبکه‌های بهداشت و درمان پاکدشت، ورامین و پردیس تحویل داده شد.

وی افزود: گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توان نیرو‌های داوطلب و جهادی دندانپزشک، نسبت به ارائه خدمات رایگان به جامعه هدف تحت پوشش در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام کند.

طاهری گروه هدف دریافت خدمات رایگان کلینیک‌های سیار دندانپزشکی را افراد زیر ۱۴ سال و مادران باردار خواند و ادامه داد: با استفاده از این موبایل کلینیک‌ها امکان دسترسی افراد محروم و نیازمند خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی در دورترین نقاط تحت پوشش دانشگاه، امکان پذیر خواهد شد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نحوه ارائه خدمات در این موبایل کلینیک‌ها گفت: در کلینیک‌های سیار خدمات رایگان سطح یک شامل فیشورسیلانت، فلورایدتراپی و خدمات سطح دو (درمان) شامل ترمیم، پالپوتومی، جرم گیری، خارج کردن دندان‌های عفونی و درمان پالپ زنده صورت می‌گیرد. انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای