Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به ممنوعیت فروش بن سای و بامبو از اول شهریور ماه گفت: ممنوع شدن فروش گیاهان پرطرفداری، چون بن سای و بامبو راهکار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق این گیاه نمی‌تواند باشد.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفت‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درخصوص ممنوعیت فروش بن سای و بامبو از اول شهریورماه در سطح شهر اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی توان تولید بن‌سای و بامبو را باتوجه به نیاز بازار ندارند از این رو ناچاریم بخشی از آن را از طریق واردات تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم خواهان این گیاهان هستند و بهتر است به جای ممنوعیت فروش بن سای، صدور مجوز‌ها به تعداد کافی دوباره آغاز شود تا امکان کنترل واردات به کشور وجود داشته باشد و از قاچاق جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به اینکه درحال حاضر تعداد بالایی از این گیاه در مغازه‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد گفت: نبابد با ممنوعیت فروش این گیاه پرطرفدار، زحمات افرادی که از این نمونه گیاه در گلخانه‌ها و گل فروشی‌ها دارند را نادیده گرفت.

شاهرخی با بیان اینکه ممنوعیت فروش بن سای راهکار خوبی برای جلوگیری از عرضه آن نیست خاطرنشان کرد: راه‌حل این مشکل جمع کردن این گیاهان از محل‌های عرضه و مغازه‌ها نیست و باید با این موضوع به گونه‌ای دیگر برخورد کرد.

وی افزود: درحال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کانال تلگرامی به صورت مجازی به فروش گل و گیاه و بن سای مشغول هستند که در صورت ممنوعیت فروش این محصول در گل فروشی ها، قطعا بازار گرمتری پیدا خواهند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در انتها بیان کرد: چون نمونه داخلی از این گیاه وجود ندارد واردات این محصول به طور رسمی بر تولید دیگر گیاهان داخلی لطمه‌ای وارد نمی‌کند و از این رو برای جلوگیری از قاچاق آن بهتر است به طور رسمی و از مبادی قانونی وارد شود تا کنترل بیشتری بروی این گیاه صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا

تیک‌تاک و بایت دنس در دادگاه فدرال، علیه قانونی که به دنبال واگذاری اجباری یا ممنوعیت این پلتفرم در آمریکا است، شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، تیک‌تاک و بایت دنس که شرکت مادر چینی این اپلیکیشن ویدئویی است، شکایتی را در دادگاه استیناف آمریکا برای منطقه کلمبیا تنظیم و استدلال کردند که قانون فروش اجباری یا ممنوعیت تیک‌تاک، به دلایل متعددی، متمم اول قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند. این قانون که در ۲۴ آوریل توسط توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، امضا شد، به بایت دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت می‌دهد تا تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این شرکت‌ها در این شکایت اعلام کردند: برای اولین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که هدف آن، اعمال ممنوعیت سراسری علیه یک پلتفرم است.

در این شکایت آمده است: جدایی تیک‌تاک نه از نظر تجاری و نه از نظر فنی، ممکن نیست. قانون ضد تیک‌تاک، این پلتفرم را تا ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۵ تعطیل کرده و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را که از این پلتفرم برای برقراری ارتباط به شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که در جای دیگر قابل تکرار نیستند، ساکت می‌کند.

کاخ سفید اعلام کرده که می‌خواهد به مالکیت چین بر تیک‌تاک به دلایل امنیت ملی پایان دهد و به دنبال ممنوعیت آن نیست.

کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر درباره این شکایت، خودداری کردند.

این شکایت جدیدترین اقدام تیک‌تاک برای جلوگیری از تلاش‌ها برای تعطیلی در آمریکاست، در حالی که شرکت‌هایی مانند اسنپ و متا به دنبال بهره برداری از ابهامات سیاسی پیرامون تیک‌تاک هستند تا دلارهای تبلیغاتی را از رقیب خود بگیرند.

به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی از اینکه چین ممکن است به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا با استفاده از این اپلیکیشن، از آنها جاسوسی کند، لایحه ضد تیک‌تاک تنها چند هفته پس از معرفی در کنگره، به تصویب رسید.

تیک‌تاک اعلام کرده که داده‌های کاربران آمریکا را به اشتراک نگذاشته و هرگز به اشتراک نخواهد گذاشت و قانون‌گذاران آمریکایی را در این شکایت به ایجاد نگرانی‌های فرضی، متهم کرده است.

راجا کریشنامورتی، نماینده ارشد دموکرات در کمیته امور چین مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: این قانون تنها راه برای مقابله با تهدید امنیت ملی ناشی از مالکیت بایت دنس بر اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک است. وی اظهار کرد: به جای ادامه تاکتیک‌های فریبنده، زمان آن فرا رسیده است که بایت دنس، فرآیند واگذاری را آغاز کند.

این قانون، عرضه تیک‌تاک برای دانلود را برای فروشگاه‌های اپلیکیشن شامل فروشگاه‌های اپل و گوگل ممنوع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از پشتیبانی تیک‌تاک منع می‌کند، مگر اینکه بایت دنس، تیک‌تاک را تا ۱۹ ژانویه واگذار کند.

در شکایت تیک‌تاک و بایت دنس آمده است: دولت چین به وضوح اعلام کرده است که اجازه واگذاری الگوریتم توصیه که کلید موفقیت تیک‌تاک در آمریکا است را نمی‌دهد. این شرکت‌ها از دادگاه خواستند تا مریک گارلند، دادستان کل آمریکا را از اجرای قانون منع کند.

طبق این شکایت، ۵۸ درصد از بایت دنس، متعلق به سرمایه‌گذاران موسسه‌ای جهانی از جمله بلک راک، جنرال آتلانتیک و شرکت SIG است و ۲۱ درصد متعلق به موسس چینی و ۲۱ درصد متعلق به کارمندان از جمله حدود هفت هزار آمریکایی است.

امضای بایدن، ضرب الاجل ۱۹ ژانویه را برای فروش تعیین کرده است که یک روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری او است اما اگر تشخیص دهد که بایت دنس در مذاکرات برای فروش تیک‌تاک در حال پیشرفت است، می‌تواند این مهلت را تا سه ماه دیگر تمدید کند.

بر اساس گزارش رویترز، جنگ چهار ساله علیه تیک تاک، یک عرصه مهم در نبرد میان آمریکا و چین بر سر فناوری و اینترنت است. دولت ترامپ در سال ۲۰۲۰، به دنبال ممنوعیت تیک‌تاک و وی چت بود، اما دادگاه جلوی اجرای فرمانش را گرفت. از آن زمان این برنامه ویدیویی کوتاه، با ممنوعیت‌های جزئی و تلاش برای ممنوعیت کامل در آمریکا و سایر کشورها مواجه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی
  • کشف راه‌حل پرورش گیاهان در سیاره سرخ
  • آغاز فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطارهای فوق العاده مشهد
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح
  • فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از فردا ۹ صبح
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک