Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به ممنوعیت فروش بن سای و بامبو از اول شهریور ماه گفت: ممنوع شدن فروش گیاهان پرطرفداری، چون بن سای و بامبو راهکار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق این گیاه نمی‌تواند باشد.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفت‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درخصوص ممنوعیت فروش بن سای و بامبو از اول شهریورماه در سطح شهر اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی توان تولید بن‌سای و بامبو را باتوجه به نیاز بازار ندارند از این رو ناچاریم بخشی از آن را از طریق واردات تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم خواهان این گیاهان هستند و بهتر است به جای ممنوعیت فروش بن سای، صدور مجوز‌ها به تعداد کافی دوباره آغاز شود تا امکان کنترل واردات به کشور وجود داشته باشد و از قاچاق جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به اینکه درحال حاضر تعداد بالایی از این گیاه در مغازه‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد گفت: نبابد با ممنوعیت فروش این گیاه پرطرفدار، زحمات افرادی که از این نمونه گیاه در گلخانه‌ها و گل فروشی‌ها دارند را نادیده گرفت.

شاهرخی با بیان اینکه ممنوعیت فروش بن سای راهکار خوبی برای جلوگیری از عرضه آن نیست خاطرنشان کرد: راه‌حل این مشکل جمع کردن این گیاهان از محل‌های عرضه و مغازه‌ها نیست و باید با این موضوع به گونه‌ای دیگر برخورد کرد.

وی افزود: درحال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کانال تلگرامی به صورت مجازی به فروش گل و گیاه و بن سای مشغول هستند که در صورت ممنوعیت فروش این محصول در گل فروشی ها، قطعا بازار گرمتری پیدا خواهند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در انتها بیان کرد: چون نمونه داخلی از این گیاه وجود ندارد واردات این محصول به طور رسمی بر تولید دیگر گیاهان داخلی لطمه‌ای وارد نمی‌کند و از این رو برای جلوگیری از قاچاق آن بهتر است به طور رسمی و از مبادی قانونی وارد شود تا کنترل بیشتری بروی این گیاه صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند