Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@22:35:07 GMT

آغاز مذاکرات توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۱۹۶۹۹

آغاز مذاکرات توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی

مذاکرات برای بروزرسانی بندهای توافق «نفتا» که میان سه کشور مکزیک، آمریکا و کانادا منعقد شده است، امروز چهارشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش بولتن نیوز، رویترز نوشت: آمریکا، کانادا و مکزیک چهارشنبه (امروز) مذاکرات بروزرسانی توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) را آغاز می‌کنند. اما سوال بزرگ این است که آیا این توافق از آزمون «آمریکا اولویت ما است» (شعار انتخاباتی ترامپ) سربلند بیرون می‌آید یا خیر؟

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باور دارد توافق نفتا باعث شده کارخانه‌های آمریکایی در شرایط بدی قرار بگیرند و شغل‌هایی با دستمزد کم در مکزیک ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال مذاکره‌کنندگان باید اثبات کنند که با تغییرات احتمالی که در این توافق ایجاد می‌شود، این روند تغییر می‌کند.

ترامپ که رسیدگی به امور تجاری را در کانون تبلیغات ریاست‌جمهوری خود قرار داده‌ بود و وعده داد به بخش تولید جان تازه‌ای ببخشد مدت کوتاهی پس از اینکه وارد کاخ سفید شد آمریکا را از پیمان تجاری اقیانوس آرام (ترنس-پسیفیک) خارج کرد. اما از آن زمان به بعد از وعده‌های دیگر خود که می‌توان آنها را تهدیدات تجاری نامید، عقب‌نشینی کرد. برای مثال او در زمان برگزاری کمپین‌های انتخاباتی سال 2016 آمریکا، چین را به دستکاری ارز متهم کرد و پیمان نفتا را یک فاجعه خواند. او وعده داد این پیمان را پاره کند.

میزان رونق تجارت در آمریکا، کانادا و مکزیک از سال 1994 که پیمان نفتا به اجرا درآمد چهار برابر شد و در سال 2015 از 1 هزار میلیارد دلار فراتر رفت. بر اساس پیمان نفتا، تمام محدودیت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری میان کانادا، مکزیک و آمریکا در مدت ۱۵ سال بتدریج باید از بین می‌رفت؛ اما این پیمان با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شد و همچنان ادامه دارند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۱۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات
  • مفاد جدید آتش‌بس در غزه منتشر شد/ آزادی ۱۰۰۰ فلسطینی مقابل ۳۳ اسیر صهیونیست
  • مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد