Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی‌پژوهی، ۲۵۰ اثر از داخل و خارج کشور دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،جشنوارۀ بین‌المللی امام علی‌پژوهی هر ساله با هدف شناسایی و معرفی اندیشمندان و پژوهشگران برتر در عرصۀ امام علی‌پژوهی و حمایت از آنان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار و به برگزیدگان جایزه‌ای با عنوان «جایزۀ جهانی امام علی(ع)» اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره همچنین در جهت فراهم‌سازی بسترهای لازم برای گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی مربوط به امام علی(ع) در سطح جهان برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این جشنواره تا پایان خردادماه فرصت داشتند آثارشان را دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، اکنون250 اثر در قالب کتاب، مقاله, رساله و طرح پژوهشیاز سوی پژوهشگران و اندیشمندان داخلیو خارجیشامل کشورهایآمریکا، آفریقایجنوبی، هندوستان، پاکستان، عمان، لبنان، سنگال، افغانستان، عراق، آذربایجان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

تمام آثار برای ارزیابیدر اختیار مجمع عالیداوران که اعضاء آن از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از داخل و خارج از کشور هستند، قرار گرفت و نتایج این داوری‌ها در جلسه تخصصیداوران مطرح و نتایج آراء کمیته تخصصیمشخص شد که به شرح است:

* در بخش خارجی:

خانم وندی اسحاق مارتین از دانشگاه یونیز آفریقای جنوبی

خانم خوله مهدی شاکر از دانشگاه کوفه, عراق

آقای فداحسین عابدی از پاکستان

آقای جاسم الزبیدی از دانشگاه سلطنتی عمان

آقای حیدر کاظم الجمالی از دانشگاه کوفه, عراق

* در بخش داخلی:

آقای علی‌نقی امیری از دانشگاه تهران

آقای سیدمحمد مرتضوی ازدانشگاه فردوسیمشهد

آقایمهدی مردانی گلستانه از دانشگاه قرآن و حدیث

آقای علی دلشاد نداف از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

آقای محمدحسین جمشیدی از مرکز مطالعات راهبردی ستاد فرماندهی کل قوا

آقای علی‌اصغر رجاء ازمجتمع مدینه العلم مرحوم آیت‌‌الله خویی

آقای محمدعلی مشایخی پور از دانشکده شهید محلاتی

خانم مریم صانع‌‌پور از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

خانم اکرم شبان از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

خانم زهرا علی‌محمد از دانشگاه الزهرا(س)

خانم مرضیه علی پور از دانشگاه شاهد

خانم مریم میرزاخانی از شهرکرد

برگزیدگان فوق طی مراسمی مورخ 96/6/15 با حضور اندیشمندان و شخصیت‌های علمی، مذهبی و سیاسی کشور مفتخر به دریافت جایزه جهانی امام علی(ع)خواهند شد.

به گزارش تسنیم،شناسایی،معرفی و حمایت از پژوهشگران عرصۀ امام علی‌پژوهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی، ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، اندیشمندان و محققان عرصۀ امام علی‌پژوهی، فراهم آوردن بستری مناسب و کارآمد برای همکاری‌های علمی و فرهنگی بین مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با حوزه‌های امام علی‌پژوهی داخل و خارج کشور، از جمله اهداف برگزاریپنجمین جشنوارۀ بین‌المللی امام علی‌پژوهی است.

«گفتمان امام علی‌پژوهی: تجربه دیروز, آرمان امروز و نیاز فردا» نیز شعار امسال این جشنواره است.

نهادهایعلمی و مذهبی داخلی و خارجی شامل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور, مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی, جامعه المصطفی العالمیه, بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه, پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی, دانشگاه مفید, دانشگاه قرآن و حدیث, جامعه الکوفه, دانشگاه اسلونی, دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت متبوع, حوزه علمیه حضرت خدیجه(س), کتابخانه تخصصی امیرالمومنین علی(ع), پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در برگزاری این جشنواره به عنوان حمایت کننده معنوی مشارکت دارند.

گفتنی است چهارمین جشنواره بین‌المللی امام علی‌پژوهی به همت مرکز تحقیقات امام علی(ع)در شهریورماه 1395 همزمان با عید غدیر در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزارشد. در این جشنواره از تلاش‌های علمی اندیشمندان داخلی و خارجی در عرصه امام علی‌پژوهی تجلیل به عمل آمد. برگزیدگان ویژه این دوره حضرات آیات صادقی رشاد و محمدی ری‌شهری بودند که در کنار پژوهشگرانی از ایران و کشورهای ارمنستان, اسلونی, عراق, افغانستان وآذربایجان مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

R1410/P1010114/S4,37/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۲۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی جشنواره فیلم کوثر، علیرضا افشار رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر و رییس هیات امنای بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره با تاکید بر ایده‌پردازی‌ و ارایه طرح های جدید و تشکر از همکاری وزارت ارشاد، بنیاد شهید و شهرداری تهران و لزوم همراهی بخش های فرهنگی و اجتماعی برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی‌ هنری گفت: جشنواره فیلم کوثر در پنجمین دوره برگزاری خود می‌تواند باب گفتمانی را برای پاسخگویی به مسایل زنان و طرح رویکردهای متعالی انقلاب اسلامی در زمینه زن و خانواده در جامعه ما ایجاد کند.

فرح‌ روز فاتحی رییس پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر و مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه فارغ از دقت و بررسی تکنیک‌ها، تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌ها در انتخاب آثار بر مبنای پیام فیلم است، گفت: احتمال فراخوان طرح و فیلمنامه فیلم‌های کوتاه ۱۳۵ ثانیه‌ای وجود دارد. برگزاری نشست‌های موضوعی نیز در دستور کار است تا در کنار اکران فیلم های منتخب، جشنواره از پشتوانه علمی بیشتری برخوردار شود.

مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در مورد زمان و محل برگزاری این رویداد فرهنگی‌هنری اظهار کرد: این جشنواره، تیر ماه امسال در تهران برگزار می شود.

در ادامه نشست، ناصر باکیده دبیر جشنواره، غلامرضا منتظمی مدیر بخش بین‌الملل، مریم پوریامین دبیر بخش فرهنگی و چند تن از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره به بیان دیدگاه های خود درباره برگزاری مطلوب و اثر بخش این رویداد پرداختند.

در پایان این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از حسین قنادیان، جواد جباری، علیرضا مزینانی، فرهاد قائمیان، محمد صنعتی، انسیه شاه حسینی، نرگس معدنی پور، محمد کرم اللهی و شهره پیرانی احکام خود را دریافت کردند.

چهارمین دوره جشنواره فیلم کوثر در سال ۱۳۸۸ برگزار شد و پنجمین دوره این رخداد فرهنگی هنری که نخستین دوره بین المللی آن نیز محسوب می شود پس از ۱۵ سال با فراخوان آثار برتر در زمینه زنان ایثارگر انقلاب و جبهه مقاومت به عنوان الگوی سوم زن مسلمان، در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6091179 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود