Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-گاه های مردم پایتخت برای حل بسیاری از مشکلات شهری به شورایی است که برای اولین بار به طور خالص از یک طیف سیاسی تشکیل شده، به همین دلیل عملکرد این شورا نه تنها ملاکی برای شایستگی یا عدم شایستگی مسئولیتی این افراد است بلکه کسب هر موفقیت یا شکستی توسط این شورا، بر اعتبار حزب مهم ایران یعنی اصلاح طلبان تأثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد مسجدجامعی، عضو با سابقه شورای شهر تهران تأکید می کند که اعضای اصلاح طلب شورای شهر باید با عمل خود اعتبار حزب را حذف کنند و بسیار مراقب باشند که به اعتماد مردم خدشه ای وارد نشود؛ شورای پنجم اگر می گوید جامعه اخلاقی باشد، باید خود پایبند به اخلاق باشد، اگر می گوید شفاف باشد، خودش نسبت به خودش شفاف باشد.
او می گوید: شاید به نظر عده ای بیاید، حال که شهردار را انتخاب کردیم، تذکری به او ندهیم تا نگویند سهم خواهی است؛ مگر در حال حاضر صحبت از سهم خواهی آقای عارف با وجود همه زحمتی که کشیدند، نیست؟! این صحبت ها می شود، ولی ما نظارت خود به شهردار را خواهیم داشت. به لحاظ قانونی، جایگاه شوراها باید بیشتر از این تقویت شود، ولی ما چون اکثریت را داریم، می توانیم نظارت کنیم، اما نباید غره شویم که چون شهردار از ماست باید چشممان را ببنیدیم یا چون شهردار از ماست گرفتار خطا نمی شویم.
مسجدجامعی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری جدید حتما باید انجام شود، اظهار می کند: هر چند آقای نجفی زورو نیست، دوره این دیدها گذشته است، ما باید بگوییم که چگونه می توان در اداره شهر تهران بهتر عمل کرد و ملاک بهتر بودن چیست؛ ملاک بهتر بودن این نیست که آمار دهیم که چند کلیومتر بیشتر شد و حجم زباله به این میزان رسید؛ باید نگاه تغییر کند، گاهی تاکید می کنم که حرکت ما و نگاه ما بیشتر نگرش سخت افزاری بوده و باید نرم افزاری شود.
او در پاسخ نگرانی های برخی از پرسنل فعلی شهرداری نسبت به آینده شغلی شان، می گوید: شورا نسبت به روال هایی که با چارچوب قانونی انجام شده، متعهد است؛ ممکن است برخی نیروها در شهرداری جا به جا شوند، برخی قراردادی هستند و برخی در وضعیت جدیدی قرار بگیرند؛ این ساختاری است که در بحث نیروی انسانی شهرداری باید راجع به آن طرحی بیاوریم، گفت وگو کنیم و به چارچوب و راهکاری برسیم ولی یقین بدانید این طور نیست که از فردای آمدن آقای نجفی مثلا ۱۵ هزار نفر بمانند و سایرین مرخص شوند.
مسجدجامعی مشکل اصلی شهرداری را عدم شفافیت می داند و معتقد است که باید ساختاری تعریف کنیم به گونه ای که اطلاعات در اختیار همه قرار گیرد و اطلاعات واحدی داده می شود. در حال حاضر آنچه آقای دبیر مسئول کمیسیون مربوطه که اتفاقا جزو لیست آقای قالیباف هم هست، مطرح کرده مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری است، طبیعتاً قول آقای دبیر باید مورد وثوق باشد و شهرداری حداقل این مبلغ را بپذیرد. پروژه های نیمه کاره ای هم هست که براساس تعهد پیشین باید انجام شود و می توان برای آن صورت های دیگری دید.
مسجدجامعی در این گفت وگو به "شهر مردم سالار” با مقتضیات و ویژگی آن تأکید و اظهار می کند: ما در حال حاضر می گوییم "شهر مردم سالار” و این شعار ماست؛ در نظام مردم سالار، دموکراسیِ صندوقی نیست و همه چیز به صندوق ختم نمی شود بلکه همه چیز از صندوق آغاز می شود و در طول مدت مدیریت ادامه دارد، اکنون نحوه تلقی نسبت به شورای شهر باید تغییر کند یعنی اعضای شورای شهر باید به طور پیوسته و دائم دست در دست مردم، شانه به شانه مردم حضور داشته باشند و برنامه هایشان را پیش ببرند؛ حتی در مواردی به مردم بگویند که ما نمی توانیم این کار را کنیم؛ چرا دروغ بگوییم! مردم به ما رأی ندادند که آنها را کنار بگذاریم و دوباره چهار سال دیگر به سراغ مردم بیاییم، به ما رأی دادند که این مردم سالاری تداوم داشته باشد، برای این امر باید راهکارهایی پیاده کنیم، به عنوان مثال ما در اعتبارات بسیار محدودیت داریم، اگر می خواهید این اعتبارات محدود را در شهر تهران هزینه کنید، چگونه می خواهید در آن چارچوبی که مردم می خواهند، نه چارچوبی که خود شما می پسندید، هزینه کنید؟ این سوالی است که اصلاح طلبان باید به آن پاسخ دهند.
مشروح گفت وگو با احمد مسجدجامعی را می خوانید:
بنا به انتخاب و خواسته مردم جمعی از اصلاح طلبان در شورای شهر و به واسطه این ۲۱ نفر، شخصیتی اصلاح طلب در سمت شهردار قرار گرفته است، و این مساله حاکی از این است که مردم تهران بار دیگر به اصلاح طلبان اعتماد کردند و خواستار این شدند که بخش مهمی از مسئولیت پایتخت را به آنها محول کنند، شورای پنجم و شهردار اعتبار اصلاح طلبان و اعتماد مردم به آنها را حفظ خواهد کرد؟ باید از چه حاشیه ها و درگیری ها خودشان را دور کنند؟ باید از چه مسایلی مصون باشند و خود را پاک نگه دارند؟
کاملاً درست است، مردم مجدداً به اصلاح طلبان اعتماد کردند البته مردم به گونه ای عدم اعتماد خود را به ساختارهای مدیریت شهری نیز نشان دادند، این مساله مقداری به دیدگاه های اصلاح طلبان باز می گردد که در این ۱۲ سال سخن گفتند ولی شرایط برای عمل کردن به آنها فراهم نبود و اکنون این آزمونی است که مردم ببینند اصلاح طلبان چقدر می توانند سخنانی که در این سال ها گفتند را عملیاتی کنند.
در شورای سوم مسایلی روشن و شفاف شد از جمله اینکه اصلاح طلبان انحصار طلب نیستند چرا که وقتی در قدرت بودیم، خودمان انصراف دادیم که نایب رییس شورا از جناح مقابل ما باشد، یا مثلاً برای اولین بار زنی در هیات رئیسه حضور یافت؛ درست است که ایشان بعدها جزو اصلاح طلبان نبود ولی زمانی که او را انتخاب کردیم جزو لیست اصلاح طلبان بود و همه متوجه شدند که به خاطر زن بودن به ایشان رأی دادیم. این نکات مثبت در جریان عمل و رفتار اصلاح طلبان کم و بیش روشن است.
همچنین وقتی مساله ای مطرح می شد، واقعا حس می کردیم به عنوان یک عمل اجتماعی باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم، گاهی هم برای ما هزینه داشت، مثلاً دفاع از آسیب دیدگان پلاسکو چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ جانی و شغلی، واقعاً برای ما پر هزینه بود، ولی به این دلیل کوتاه نیامدیم و سعی می کردیم صحبت های ما چارچوبی داشته باشد، در این میان رسانه ای هم نداشتیم و برخی از رسانه ها صحبت ها را یک طرفه منتقل می کردند، اما خوشبختانه فضای بازی که به مدد تکنولوژی های نوین در فضای مجازی ایجاد شد، باعث گردید که اصل صحبت های ما منتقل شود. من به یاد دارم که فیلم‌هایی از صحبت های من منتشر شده بود که تقطیع و سانسور شده بودند، ولی حس من این بود که فضای عمومی عکس العمل منفی نشان می دهد و نمی توانند از این اقدامات بهره بگیرند. یا مثلاً بحث هایی بود که رسانه سراسری به صورت تصویری پوشش می داد، اما همه می دانستند که مسایلی در این میان مغفول مانده است.
همواره موضع ما در همه مسایل دفاع از حقوق شهروندان بود و برای تحقق آن ابزاری نداشتیم و فقط بیان بود، این موارد در مجموع اعتماد مردم به اصلاح طلبان در طول زمان را به وجود آورد، اگر در مواردی هم اشتباه می کردیم، ابایی نداشتیم و به اشتباه خود اعتراف می کردیم. این موارد فضای افکار عمومی را شکل داد؛ از سوی دیگر فرهنگ، تاریخ، سابقه، سنت و روح ایرانی بیشتر با اصلاح طلبی سازگار است؛ رفتارهای تند و تیز هیچ گاه در تاریخ ایران مطلوب نبوده و جایگاهی نداشته است به همین دلیل هیچ گاه در ایران گروهی مانند داعش نداشتیم، اگر هم گاهی فدائیان اسماعیلیه را داشتیم باید روی کوه ها زندگی می کردند، این طبع های تندی که همه چیز را سیاه و سفید می بیند و رد و تأیید می کند، مورد پذیرش و قبول مردم ایران نیست. رفتارهایی همراه با ادب و عقلانیت در میان اصلاح طلبان هست و نمونه آن هم احترام به رقیب است، من فکر نمی کنم تاکنون به رقیب خودمان توهینی کرده باشیم. به طور کلی باید بتوانیم تمام موارد مثبتی که گفتم را بیش از پیش در عمل و رفتار خود عملیاتی کنیم و این امر بسیار حائز اهمیت است.
شورای پنجم چگونه باید این اعتماد را حفظ کند؟
شورای پنجم اگر می گوید جامعه اخلاقی باشد، باید خود پایبند به اخلاق باشد، اگر می گوید شفاف باشد، خودش نسبت به خودش شفاف باشد. ما معمولاً می گوییم اخلاق یعنی دیگران اخلاقی باشند، شفافیت یعنی دیگران شفاف باشند، می گوییم سلامت یعنی دیگران سلامت باشند، یعنی راجع به خودمان فرض می گیریم.
باید راهکارهایی را پیدا کنیم که در تناسب با این دیدگاه ها باشند، در حال حاضر برخی از دوستان طرح مساله می کنند و می گویند تفاوت برنامه های شما با اصولگرایان چیست، آنها هم گفتند شفافیت، آنها هم گفتند استفاده از ظرفیت های جوانان و زنان؛ لذا باید تفاوت گفته های اصلاح طلبان در عمل روشن شود.
به عنوان مثال پرونده هایی که درباره ساخت و سازهای وزارت مسکن وجود دارد، گاهی می گویند اطلاعات این پرونده از سوی وزارت مسکن به دست ما رسیده و این اطلاعات از تشکیلات خودمان نیست، ما نه تنها می گوییم آن اطلاعات تشکیلات در اختیار خودمان باشد بلکه می گوییم در اختیار افکار عمومی قرار گیرد و شفاف سازی صورت بگیرد.
یا مثلا می گویند که این طرح ها برای دوره ما نیست، برای دوره آقای کرباسچی است، اطلاعاتی که نشان می دهد این طرح ها مربوط به دوره کرباسچی، الویری، احمدی نژاد و قالیباف است را در اختیار ما قرار دهید و شفاف سازی کنید، تنها نگویید برای دوره ما نیست.
به نظرم اگر ما بتوانیم اطلاعات این چنینی را عمومی کنیم، همین مساله بسیار به سلامت کمک می کند؛ این حداقل انتظاری است که مردم از ما دارند، هر یک از اعضای شورای پنجم باید این تعهد اخلاقی را داشته باشند و به سمت این فضاها یعنی شفاف سازی بروند.
ما در حال حاضر می گوییم "شهر مردم سالار” و این شعار ماست؛ معتقدیم مردم سالاری صرفا بدین معنا نیست که مردم پای صندوق های رأی بیایند و به ما رأی دهند، نگاه ما این است که مردم سالاری پیوسته است؛ مردم به ما رأی ندادند که آنها را کنار بگذاریم و دوباره چهار سال دیگر به سراغ مردم بیاییم، به ما رأی دادند که این مردم سالاری تداوم داشته باشد، برای این امر باید راهکارهایی پیاده کنیم، به عنوان مثال ما در اعتبارات بسیار محدودیت داریم، اگر می خواهید این اعتبارات محدود را در شهر تهران هزینه کنید، چگونه می خواهید در آن چارچوبی که مردم می خواهند، نه چارچوبی که خود شما می پسندید، هزینه کنید؟ این سوالی است که اصلاح طلبان باید به آن پاسخ دهند.
به عنوان مثال مسیری پر هزینه برای عزاداری ایام محرم و صفر ساخته شد، اگر ما می خواستیم مردم سالارانه رفتار کنیم، باید به این نکته توجه می کردیم که هر محله تهران با یک امامزاده یا تکایای تاریخی شناخته می شود، مانند محله امامزاده زید، امامزاده یحیی، امامزاده اسماعیل، تکیه نفرآباد و… به طور طبیعی مردم در ایام عزداری به این امامزاده ها یا تکایا می رفتند، لذا به نظرم می رسید به جای اینکه خیابانی را تعریف کنیم و مراسم عزاداری برپا کنیم، به همین تکیه ها و امامزاده هایی که وجود دارد، کمک اندکی می کردیم و در واقع مردم سالارانه بود، تکیه نفرآباد ۴۰۰ سال سابقه تاریخی دارد و مردم خواسته خود را در طول این سال ها بارها اعلام کردند. ما بارها مکاتبه کردیم که تکیه نفرآباد را خراب نکنید، اینجا ۴۰۰ سال است که پرچم عزاداری امام حسین(ع) برافراشته شده و این زمین مقدس است، گفتند اسناد و مدارک و وقف نامه بیاورید!
نگاه "شهر مردم سالار” حتما باید در برنامه های اصلاح طلبان باشد و باید بگویند که نحوه نگاه ما به شهر چیست و این شهر مردم سالار را چطور معنا می کنیم. "شهر مردم سالار” مقتضیات و ویژگی هایی دارد که باید در جای خود به آنها پرداخت.
انتقادهایی را نسبت به شورای چهارم و نزدیکی برخی از اعضا به شهرداری داشتید و حتی از عبارت شورای شهرداری استفاده کردید، و حتی اشاره کردید که فسادهای مالی در دوره قالیباف رخ داده، شورای پنجم و همچنین شهرداری جمعی از اصلاح طلبان هستند، چقدر می توانید قول دهید که زد و بندی بین شورای شهر و شهرداری صورت نگیرد و شورای شهر به طور جد به عملکرد شهردار جدید نظارت داشته باشد؟
بسیار درست است. ما در شورای چهارم، دو گروه بودیم و اکثریت نداشتیم، رفتار اکثریت هم به گونه ای فضا را می ساخت که عملاً امکان حضور ما نبود چون در شورا در مرحله آخر باید رأی دهیم، ما هم نماینده تر از سایرین نبودیم لذا ابزار ما این بود که حرف بزنیم، نظر بدهیم و گفت وگو کنیم و در اجرا هیچ تأثیری نداشتیم، ولی در حد خودمان تلاش می کردیم، حتی در انتخاب شهردار آقای مهرعلیزاده و سلیمی که یکی از کاندیدای آن دوره بودند و همچنین خانم ابتکار را کاندیدا کردیم که ایشان به سرعت مسئولیت قسمت دیگری را برعهده گرفتند. همین روال را داشتیم و جلسه می گذاشتیم و بحث می کردیم منتها نه فضای مجازی این چنین گسترده بود که از ما پشتیبانی کند و نه فضای واقعی. در حقیقت ما برای خودمان حلقه ای داشتیم البته بعدها فهمیدیم این حلقه سوراخ هم هست!
این نکته شما درست است، شاید به نظر عده ای بیاید، حال که شهردار را انتخاب کردیم، تذکری به او ندهیم تا نگویند سهم خواهی است؛ مگر در حال حاضر صحبت از سهم خواهی آقای عارف با وجود همه زحمتی که کشیدند، نیست؟! این صحبت ها می شود، ولی ما نظارت خود به شهردار را خواهیم داشت.
به لحاظ قانونی جایگاه شوراها باید بیشتر از این تقویت شود، ولی ما چون اکثریت را داریم، می توانیم نظارت کنیم، اما نباید غره شویم که چون شهردار از ماست باید چشممان را ببنیدیم یا چون شهردار از ماست گرفتار خطا نمی شویم.
دوره اول هم شهردار از ما بود و دیدیم که چه وضعی ایجاد شد، برخی از مصوباتی که هنوز گرفتار آن هستیم برای همان دوره هاست، چون گمان می کردند اگر اختیارات شهردار بیشتر شود، درست تر عمل می کنند در صورتی که در عمل به این نتیجه رسیدیم که شورا نمی تواند و نباید وظایف اصلی خود را واگذار کند، اگر به خاطر داشته باشید در ماجرای املاک که آقای احمد توکلی گزارشی داد بخشی از گزارش این بود که در یکی از دوره ها شورا اختیارات خود را در نظارت و وضع قواعد به شهرداری واگذار کرده است، این نکته را به عنوان قصور و تقصیر آورده بود، در آن زمان آقای احمدی نژاد شهردار و مورد اعتماد آنان بود؛ اما ما در این دوره نباید بگوییم که چون شهردار مورد اعتماد ماست ما همه اختیارات را به شهرداری دهیم. اینها مسایلی است که از گذشته درس می گیریم و باید مراقب باشیم که گرفتار این خطاها نشویم.
اما آقای نجفی عنوان کردند که بازرسان جدیدی برای نظارت بر امور شهرداری به کار خواهد گرفت. فکر می کنید این کار چه اندازه نظارت شورای شهر را تحت الشعاع خود قرار می دهد؟ چه برنامه هایی برای تحقق این نظارت جدی دارید؟
بازرسان جدید حتما ضوابطی می خواهند، سه نوع نظارت و یک معاونت نظارتی در شورای شهر وجود دارد که از دوره های پیشین هم بوده و جدید نیست؛ اتفاقا این روزها معاون نظارت بسیار هم فعال شده، من از او پرسیدم که چرا انقدر فعال شدید، گفت: «قبل از انتخاب می گفتند شما چیزی نگویید چون انتخاب است، بعد از انتخابات هم می گویند که چیزی نگویید چون دوره در حال تمام شدن است؛ من نمی دانم چه زمانی باید صحبت کنم.» فارغ از اینکه این معاونین نظارت چقدر موفق بودند، به هر حال مسئولیت نظارت را برعهده دارند.
زمانی که به رهبری گزارش می دادیم، ایشان روی نظارت بسیار تأکید کردند و گفتند که شهرداری لیز است و به مسایل مالی دقت کنید. در شورای چهارم به منظور نظارت بیشتر بر عملکردها، کمیسیونی به نام کمیسیون نظارت و حقوقی راه اندازی شد، این کمیسیون در واقع نظارت از نوع مچ گیری نیست بلکه بدین معناست که یک روال و ساختاری تعریف کنید که به تخلف و جرم منجر نشود، در حقیقت این نظارت بعد از اجرا نیست بلکه حین اجرا و حتی قبل از اجراست، این اقدام بسیار مهمی است؛ بحثی که آقای نجفی مطرح کردند، می تواند از این نوع باشد و بسیار هم موثر است، اما باید قاعده مند و یک روال و مجموع تعاریفی را داشته باشد.
یک نوع نظارت دیگری هم هست که هریک از کمیسیون ها و اعضا دارند، این از مواردی است که شورای نگهبان هم روی این مساله حاشیه ندارد و در برخی از مواردی که اختیار شوراهاست بین دستگاه های قانونگذاری و اجرایی شورا اختلاف نظری وجود دارد ولی این از موارد نظارت کلی است و باید این اقدام انجام شود منتها نظارت تنها به این صورت نیست که ما در پایان و بعد از تمام شدن ماجرا، می تو

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!

آفتاب‌‌نیوز :

 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز، ۴ نفر از کارکنان رسمی شهرداری که به عنوان قائم مقام ذی حساب معرفی شده‌اند بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه پایش مصوبات شورای شهر تهران امروز رونمایی می‌شود، گفت: قبلا هم بوده بود، ولی متوقف شد؛ پایش مصوبات کار جدیدی است و به سرانجام رسید.

به گفته چمران، کاشانی به عنوان خزانه‌دار شورا هم گزارش مالی را ارائه می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مفقود شدن کارگر خدمات شهری در منطقه ۱۵، گفت: به دلیل بارندگی این کارگر در حال باز کردن نهر برای جلوگیری از سرریز شدن اب بود. حجم آب زیاده بود و وی را برده است، هنوز این فرد پیدا نشده و امیدواریم پیدا شود.

چمران گفت: در این مواقع باید با دقت و امنیت افراد وارد کانال شوند و تنها نباشند و برنامه ریزی کنند تا چنین حوادثی رخ ندهد.

وی در خصوص حصار کشی در پارک لاله و حواشی پیش آمده، گفت: هنوز مشخص نیست. چیزی که برداشت من است و طی پیگیری‌ها گفته‌اند بعد از جشن ماه رمضان احساس می‌شده که جا‌هایی برای این کار نیاز است، قرار نیست درختی قطع شود و ما هم این اجازه را نمی‌دهیم البته باید طرحی آورده شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساخت و ساز در بوستان‌ها، گفت: در دوره سوم شورا مصوبه‌ای تصویب شد که در بوستان‌های بالای یک هکتار می‌توانند خدمات مورد نیاز بوستان (مسجد و کتابخانه) را بسازد و حتی ساختمان اداری هم نمی‌توانند بسازند.

وی در خصوص قرارداد‌های سفربه چین، گفت: هر عضوی از شورا خواسته این قرارداد‌ها را در اختیارش گذاشته‌اند، قرارداد‌ها محرمانه است، چون مشکل امنیتی دارد (برای ما ندارد برای کشور دیگر دارد) و نباید منتشر شود و مشکلی در متن قرارداد نیست و زیر نظر متخصصین وزارت خارجه، بانک مرکزی و. بسته شد و نظیر این قرارداد قبلا هم بود مثل واگن‌ها که سال ۹۶ بسته شده است.

در جلسه امروز شورای شهر تهران محمد آخوندی گفت: هنوز جلسه‌ای برای تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری برگزار نشده و بنده در این خصوص دوبار تذکر دادم و اگر این‌بار نیز به نتیجه نرسد بنده از عضویت کمیته مورد نظر استعفا می‌دهم.

این عضو شورای شهر تهران به افتتاح یک مجموعه سوارکاری اشاره کرد و گفت: این مجموعه مدت‌ها بدون استفاده و مخروبه بود و این مجموعه در تهاتر املاک شهرداری با وزارت ورزش و جوانان، در اختیار قرار داده و راه اندازی شد.

آخوندی در ادامه گفت: باید مراقب فضاسازی‌های صورت گرفته در رسانه‌ها باشیم. یکی از وزرای سابق گفته که با مردم چه می‌کنید؟ در حالی‌که باید ۵۰۰ سال توضیح دهد که در گذشته با مردم چه کرده است. از غار خود بیرون آمدند و مدعی شده اند. درحالی که شهرداری خود حامی حفظ محیط زیست است.

در ادامه جلسه امروز شورا سوده نجفی به موضوع سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر از فعالیت مثبت سرپرست این سازمان از شهردار تهران درخواست داریم نسبت به تعیین تکلیف جایگاه مدیرعامل سازمان اقدام کند.

نجفی همچنین به موضوع پارک لاله اشاره کرد و گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله به وسعت ۲۰۰۰ متر توسط شهرداری حصار کشی شده و قرار است در این بوستان یک فضای فرهنگی ساخته شود. وقتی گفته می‌شود ساخت و ساز بدون قطع درختان انجام می‌شود. سوال ما این است که در هر ۲ هزار متر هیچ درختی وجود ندارد؟ در این بوستان درختان ارزشمند و تنومندی وجود دارد. گویا دستور توقف ساخت و ساز در بوستان صادر شده و از شهردار تهران درخواست داریم نسبت به اطلاع رسانی دقیق اقدام کند و دستور دهد حصار‌هایی که دور این بوستان کشیده شده، برداشته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا