Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد-امام جمعه مشهد گفت: گزینه ما در مقابل آمریکایی ها شهدای مدافع حرم هستند که شهید «محسن حججی» یکی از نمونه های آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: روز ۲۵ ذیقعده مصادف با هجرت امام هشتم (ع) از مدینه به طوس است که ایشان هنگام ترک مدینه به خانواده خود گفتند بر من گریه کنید و این نشان می دهد روش همه ائمه اطهار (ع) در جهاد، اول قربانی کردن خانواده خودشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته حائز اهیمت این است که در بین ائمه بعد از وجود مقدس امام حسین (ع) که توصیه به زیارت ایشان شده، تنها امامی که بیشترین تاکید بر زیارتشان وجود دارد حضرت رضا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دلیل این تاکید این است که پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پیش بینی می کردند روزی حرم پیامبر(ص) در تصرف ناپاک ترین عناصر روی زمین قرار خواهد گرفت و تنها جایی که در حیطه شیعیان قرار دارد و می تواند قبله مسلمین باشد، سرزمین طوس است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: این سرزمین نماد حکومت اسلامی و ولایی را به عنوان بالاترین دکترین سیاسی به دنیا نشان می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان از همه دنیا به این نقطه توجه دارند زیرا در روی زمین تنها مکانی که کانون توجه دلدادگان اهل بیت (ع) است ایران و مشهد است.

وی تصریح کرد: مسئولان نظام باید بدانند شما خانه امام رضا(ع) را نگه می دارید و باید این خانه را باید جوری نگه داری کنید که در شاناین امام رئوف باشد.

کانون قدرت اسلام ایران است

امام جمعه مشهد گفت: کانون قدرت اسلام در منطقه ایران است و چند روز قبل رئیس دولت صهیونیستی اعلام کرد هرجا داعش رفت، ایران آمد یعنی داعش که دست نشانده آنها است به اسم اسلام جنایت کرد و رفته و ایران مستقر شد تا ریشه کفر را بکند.

علم الهدی اظهارکرد: باید توجه داشته باشیم نیروهایی که به جبهه مقاومت ارسال می شونددر حقیقت نیروی های امام رضا (ع) هستند که برای توسعه دین به آن مناطق اعزام می شوند.

وی گفت: در مناجات نامه شهید حججی با امام رضا (ع) این شهید به گونه ای با امام هشتم (ع) صحبت می کند که گویی امام رضا (ع) ایشان را می خواهند به جبهه مقابله با کفر اعزام کنند و به همین دلیل این شهید به قدری می درخشد که به عنوان تابلویی در مبارزه با کفر جهانی مطرح می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت مدافعان حرمبرکات زیادی برای اسلام داشته و دارد اما شهادت شهید حججی دو امتیاز دارد. امتیاز اول این است شهید حججی متولد سال ۷۰ است و نه امام خمینی(ره) و نه هشت سال دفاع مقدس را دیده و حالا با این رشادت به استقبال شهادت می رود که باید گفت با وجود چنین جوانانی در کشور آمریکا می تواند با این مملکت در بیافتد؟

وی تاکید کرد: مسئولان آمریکایی مدام می گویندگزینه نظامی مقابل ایران را روی میز دارند و ما نیز می گوییم گزینه «حججی» روی میز ما است و این شهیدتنها یک نمونه از جوانان کشور است.

شهادت شهید «حججی» ایران را متحدتر کرد

وی تصریح کرد: استکبار جهانی در این سال های تلاش کرد تا جوانان ما را به بد حجابی و منکرات آلوده کنید که آخرش به هیچ جایی نمی رسید زیرا نسل ما شهید حججی ها هستند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: برکت دوم شهادت حججی این بود که رسانه آمریکایی «المانیتور» اعلام کرده ایران بعد ازشهادت حججی متحدتر شده است و کسانی که به حضور ایران در خارج از مرزها انتقاد داشتند به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل داعش ایستادگی کنند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشهد و خراسان پایگاه اسلام در دنیا است وباید حرمت و هویت این شهر حفظ شود .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام با اشاره به سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: جامعه تشییع مدیون مجاهدت‌های علمی و رهنمود‌های آن حضرت است و سهم زیادی از احادیث موجود، میراث آن حضرت و پدر گرانقدرشان، حضرت امام محمد باقر (ع) است.
امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ۱۲ اردیبهشت‌ماه و روز معلم، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از معلمان بر لزوم احترام به این قشر فرهنگی و تکریم جایگاه معلم، اجرای سند تحول آموزش و پرورش و توانمندسازی معیشت آن‌ها تأکید کردند.
حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با بیان این که هنوز نسل‌کشی و قتل‌عام زنان و کودکان در غزه متوقف نشده است، افزود: مدعیان حقوق بشر به صورت مستقیم و غیرمستقیم جانیان کودک کش را زیر چتر حمایتی خود قرار داده‌اند.
وی تشریح کرد: هرگاه دادگاه لاهه بحث جنایت‌های اسرائیل را بررسی می‌کند، کنگره آمریکا تهدید می‌کند که اگر کشوری اسرائیل را محکوم کند با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد و این رویه آشکار استکبار جهانی است.
حجت الاسلام کریمی تبار اذعان کرد: تا پیش از این، شعار مرگ بر اسرائیل تنها در کشور ما طنین‌انداز می‌شد؛ اما امروز این شعار با زبان فارسی در دانشگاه‌های آمریکا فریاد زده می‌شود و این به منزله صدور فرهنگ انقلاب اسلامی ایران برای مبارزه با استکبار جهانی است.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: دانشجویان و مردم آمریکا و اروپا، نقشه نسل‌کشی مسلمانان در فلسطین را تغییر خواهند داد؛ چرا که از وضع استکباری موجود در کشورهایشان به ستوه آمده‌اند و این فریاد‌ها حاکی از این است که مردم دنیا به دنبال تحقق عدالت اجتماعی هستند و به یاری خدا این عدالت‌خواهی منجر به انتظار ظهور منجی عالم بشریت، حضرت امام مهدی (عج) خواهد شد.
حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به بازگشت پیکر مطهر سردار بسیجی شهید محمد شفیع فیضی زاده بعد از ۴۱ سال، گفت: مشیت الهی این است که شهدای جاویدالاثری که در مهمانی الهی متنعم هستند، هر از چند گاهی پرده خاک را از چهره خود کنار بزنند و ما را به مهمانی خود مفتخر کنند، تا قدردان ایثار و شهادت آنان و خانواده‌های مکرم‌شان باشیم و غبار زمان واقعیت‌ها را از ذهن مان نزداید.
وی با تبریک و تسلیت به خانواده‌های مکرم این شهید، فرزندان و خانواده مکرم و همرزمانشان، از همه مردم استان برای حضور در تشییع پیکر پاک این شهید والامقام دعوت کرد.

نمازگزاران در پایان نماز پرفیض جمعه با سر دادن شعار‌هایی خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم منحوس و کودک کش اسراییل ابراز کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

نماز باشکوه جمعه در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • کیران مک کنا، گزینه جانشینی دزربی در صورت جدایی این مربی ایتالیایی از برایتون
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران