Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@21:27:52 GMT

راه آهن مهمترین پروژه ۵۰ سال اخیر کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۳۲۷۶۱

راه آهن مهمترین پروژه ۵۰ سال اخیر کرمانشاه است

تین‌نیوز | استاندر کرمانشاه گفت: پروژه راه آهن به عنوان مهمترین پروژه ۵۰ سال اخیر کرمانشاه از خدمات ماندگار نظام جمهوری اسلامی به کرمانشاهیان است. اسدالله رازانی در نشست عصر روز گذشته (پنجشنبه ۲۶ مرداد) با مدیران ارشد استان وفرمانداران و بخشداران گفت: پروژه راه آهن از اهمیت بسیار بالایی در توسعه استان برخوردار است و می‌توان ادعا کرد شاید در ۵۰ سال اخیر تاکنون پروژه‌ای با این سطح از اهمیت در کرمانشاه اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه افزود: راه آهن به لحاظ زیرساختی در توسعه استان بسیار تأثیرگذار است، زیرا از این طریق می‌توان کالا‌ها و مواد اولیه را در حجم‌های بسیار بالا و با کمترین قیمت، وارد و یا از استان صادر کرد.

وی به روند اجرایی شدن این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دهد، در نشستی که تابستان سال گذشته با حضور رئیس جمهور تشکیل شد، وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد اگر این پروژه تخصیص صددرصدی پیدا کند امکان اتمام آن تا پایان سال وجود دارد و خوشبختانه سازمان مدیریت برنامه ریزی از محل اعتبارات سال ۹۵ بسیار بیشتر از اعتبار مصوب و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کرد.

رازانی خاطرنشان کرد: این پروژه در یکسال گذشته و به ویژه شش ماه اخیر شتاب بسیاری به خود گرفت و خوشبختانه قبل از مراسم تنفیذ رئیس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب، عملیات ریل گذاری به اتمام رسید و در ادامه قطار به ایستگاه کرمانشاه وارد شد که خوشحالی بسیار مردم را در پی داشت.

این مقام عالی استان با تقدیر از تمامی تلاش‌های صورت گرفته طی سه دهه اخیر برای اجرایی شدن پروژه راه آهن عنوان کرد: راه آهن متعلق به یک شخص نیست و تمام کسانی که از آغاز این پروژه گامی در جهت پیشرفت آن برداشته اند در این موفقیت سهیم هستند.

وی اظهار داشت: راه آهن یک خدمت ماندگار توسط نظام جمهوری اسلامی برای مردم کرمانشاه است که در دوران دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.

دکتر رازانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته فراموش نکنیم این پروژه پس از سال‌ها رکود در دوران دولت یازدهم شتاب گرفت و تلاش‌های گسترده‌ای برای اجرایی شدن آن انجام شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: بنده به عنوان مدیر ارشد استان برای شتاب بخشیدن به پروژه راه آهن ریسک بزرگی کردم و از گذاشتن آبرو و اعتبار خود برای شتاب بخشیدن به پروژه راه آهن دریغ نکردم. اشخاص و مجموعه‌های بسیاری برای اجرایی شدن این پروژه کمک کردند، ولی اگر پیگیریهای مستمر مدیریت ارشد استان نبود این پروژه در این زمان مشخص افتتاح نمی‌شد.

وی تصریح کرد: تعیین تاریخ ۳۱ فروردین برای بهره گیری از فضای انتخابات برای پیشبرد پروژه بود تا همه با جدیت پای کار بیایند و قبل از اتمام دوران دولت این پروژه عظیم به اتمام برسد. همه عنوان می‌کردند که این اتفاق بسیار بعید است، ولی با تمام توان به دنبال تحقق آن رفتیم. مدیر ارشد استان طی این مدت به صورت هفتگی به بازدید میدانی از پروژه پرداخت و گزارش لحظه به لحظه پروژه را در اختیار داشتیم و مشکلات و موانع را در کوتاهترین زمان ممکن رفع می‌کردیم.

این مقام عالی استان اظهار داشت: جشن اتمام ریل گذاری به دلیل همزمان شدن با مراسم‌های تنفیذ، تحلیف و سپس رأی اعتماد به وزیران به تاخیر افتاده است، ولی این برنامه باشکوه حتماً بعد از این ایام و در اولین فرصت با حضور یکی از مقامات بلندپایه دولت برگزار می‌شود.

دکتر رازانی عنوان کرد: اتصال پروژه راه آهن به خسروی نیز در دست اجراست که در توسعه استان بسیار اثرگذار خواهد بود و بی گمان سرنوشت جدیدی را برای کرمانشاه رقم خواهد زد، زیرا با اتصال این شبکه ریلی، حمل و نقل کالا به بازار عراق و سوریه و سپس اروپا میسر می‌شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت