Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دستور کار جلسات هفتگی صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، 29 و 30 مرداد و اول شهریور ماه 96 به شرح ذیل اعلام شد.

لازم به ذکر است موارد اعلامی پس از رسیدگی به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

ردیف

شماره ثبت

عنوان

شماره چاپ

شماره

چاپ سابقه

221

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد:

لایحه یک فوریتی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری ‌با استفاده‌از منابع ‌صندوق ‌توسعه‌ ملی (اعاده شده از شورای محترم نگهبان 1)

608

365

422

423

101

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد:

لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (اعاده شده از شورای محترم نگهبان 1)

613

112

511

512

262

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد:

رد طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی (یک‌فوریت طرح در جلسه علنی 29/1/1396 به تصویب‌رسیده است) (در اجرای ماده(149) آئین نامه داخلی و امضاء پانزده نفر از طراحان و همچنین دراجرای ماده(104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت)

609

482

210

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد:

طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی

561

305

597

89

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد:

لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح

560

100

559

پیوست1 دارد

241

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد:

لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان

566

436

265

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد:

لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی

567

496

259

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد:

طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی

577

473

277

گزارش کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در مورد:

طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

602

549

601

پیوست1دارد

همچنین موارد ذیل نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیر قانونی آب رودخانه‌ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذی‌صلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی (در اجرای ‌ماده(214) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) (شماره چاپ79) گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی در مورد تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب (در اجرای ‌ماده(214) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) (شماره چاپ80) گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد علل ممانعت از برگزاری سخنرانی آقای دکتر علی مطهری نائب رئیس محترم مجلس در مشهد مقدس (در اجرای ‌ماده(49) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) (شماره چاپ84) گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد روند اجرای برجام (گزارش شش ماهه دوم مبتنی بر تبصره(1) قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری‌اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب 21/7/1394 مجلس شورای اسلامی) (شماره چاپ86) گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی (شماره چاپ 81)

گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت آب نیرو و شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان (شماره چاپ 58) (به دستور هیات رئیسه فعلا از دستور خارج شود)

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۲۰) که از سوی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده و مربوط به مطالعه برای طرح‌ها پروژه‌های استان‌های مختلف است، به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان همچنین جدول شماره (۱۶) که درباره ﺗﻌﺮﻓﻪ‌های درآمدی است را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: جدول شماره ۲۰ جایگاهی است که هر پروژه‌ای شرایط مطالعه و اجرا دارد، طبق این جدول برای عملیاتی کردن آن پروژه وارد عمل می‌شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: کمیسیون تلفیق بودجه، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای جدول شماره ۲۰ در نظر گرفته که هر پروژه‌ای نیاز مالی دارد، به اجرا برسد. به عبارتی جدول شماره ۲۰ جدول اعتماد و اطمینان نمایندگان و مسوولان است و این جدول در کمیسیون تلفیق احیا شده است.

علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: جدول شماره ۲۰ سرابی است که به نمایندگان نشان داده شده است. یعنی هر نماینده که یک پروژه‌ای به ذهنش برسد برای اینکه پاسخ آن فرد را بدهند آن پروژه را در جدول شماره ۲۰ قرار می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه هفتم و سیاست کلی که درباره این برنامه ابلاغ شده است، جدول شماره ۲۰ دیگر جایگاهی ندارد. اگر برای پروژه‌ای مقدمات فنی و مسیر مالی آن طی شده است که بودجه لازم به آن اختصاص داده شده و عملیاتی شود. اما هزاران پروژه‌ای که از گذشته مانده است به دلیل همین جدول شماره ۲۰ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارقام در بودجه کاملا مشخص شود که چه میزان و چه عددی برای کدام پروژه اختصاص داده می‌شود و جدول شماره ۲۰ با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با جدول شماره ۲۰ بودجه گفت: جدول شماره ۲۰ سبب خواهد شد خط ترانزیت شرق به غرب و نزدیک شدن ترانزیت کشور به اروپا فراهم شود.

مهدی نیازی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که توسط کمیسیون به آن اضافه شده است، گفت: این جدول به پروژه‌هایی که به دلیل کمبود منابع مجال رسیدگی نداشتند و حتی مطالعات برای آن صورت نگرفته، ضرورت ندارد و فقط یک فهرستی است که انتظارات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک طرح به دلیل محدویت منابع سال‌ها در جدول شماره ۲۰ می‌ماند در حالی که امسال طرح‌های تملک دارایی سرمایه ۶.۷ درصد رشد دارد و در شرایط تورمی چند سال اخیر، اعتبارات عمرانی به شدت کاهش یافته است.

نیازی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فهرست از طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعتبارات عمرانی ندارد و باید به تازگی در فهرست مطالعه قرار گیرد، فقط ایجاد انتظار، عدم پاسخ گویی و کاهش اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و دولت با این جدول مخالف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید