Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: سازمان تأمین اجتماعی قانون را دور می زند و لذا خدمات دارویی و بیمه ای رفته رفته کمرنگ شده و کیفیت خدمات داروخانه ها تحت الشعاع قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با مرآت از عملکرد نامطلوب سازمان تأمین اجتماعی در قبال داروخانه ها انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مژدهی آذر در ابتدای این گفتگو با تأکید بر ضرورت سنجش میزان بازدهی سازمان تأمین اجتماعی گفت: لازم است روشن شود که سازمان تأمین اجتماعی با این تعداد عظیم پرسنل در کشور و با این حجم از امکانات، وظایف خود را تا چه حد به انجام می رساند؟

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به هزینه های هنگفت مدیریت سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارشناسان امر باید بررسی کنند که میزان بهره وری این سازمان چه نسبتی با استانداردهای جهانی دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان تأمین اجتماعی به سلامت مردم لطمه می زند گفت: به دلیل اهمال نهادهای بیمه گر، بیماران خدمات درمانی را به طور مطلوب دریافت نمی کنند و گاه مشاهده می شود که درمانگاه ها از ویزیت بیماران سر باز می زنند.

مژدهی آذر با اعلام این مطلب که سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه ها، قانون را دور می زند گفت: به همین خاطر است که خدمات دارویی و خدمات بیمه ای رفته رفته کمرنگ شده و کیفیت خدمات داروخانه ها تحت الشعاع این بی قانونی قرار گرفته است.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بسیاری از وظایف قانونی خود را فراموش کرده است گفت: نمایندگان مردم در مجلس برای سلامت مردم قانون تصویب می کنند اما این قوانین در عمل به انجام نمی رسد.

مژدهی آذر افزود: طبق قانون مطالبات داروخانه ها باید حداکثر ظرف سه ماه پرداخت شود و در غیر اینصورت مبلغ جریمه نیز به مطالبات افزوده می شود اما نهادهای مسئول از پرداخت این مبالغ سر باز می زنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اگر از چراغ قرمز عبور کنید بلافاصله جریمه می شوید سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان مطالبات معوق داروخانه ها را بر خلاف قانون نمی پردازد و کسی جلودار این سازمان نیست.

رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان ضمن اشاره به پیامدهای نامطلوب این روند بر سلامت مردم گفت: متاسفانه بیماران تحت پوشش بیمه سرسری معاینه می شوند، بسیاری از داروها در اختیار آنان قرار نمی گیرد و به طور کلی ارائه خدمات به آنان کمرنگ شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۳۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟