Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:32:33 GMT

وجود یک واحد صنفی به‌ازای هر 17 سمنانی!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۲۲۳۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تعدد واحدهای صنفی و مغازه‌های این استان به عنوان یک معضل نام برد و گفت:ورشکستگی و گرانی مهمترین پیامد این تعدد واحدهای صنفی است.

بهروز اسودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنابا بیان اینکه استان سمنان از نظر تعدد واحدهای صنفی رکورددار است، اظهار کرد: در سطح کشور به ازای هر 37 نفر یک واحد صنفی است یعنی واحدهای صنفی استان بیش از 2برابر میانگین کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سرانه در آسیای میانه یک واحد به ازای هر 139 نفر، در ترکیه یک واحد به ازای هر 250 نفر و در امریکا به ازای هر بیش از1000 نفر یک واحد صنفی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تاثیر این شاخص بر اقتصادی شهری گفت: این فراوانی بالای واحدهای صنفی سبب می‌شود که واحدها با مشکل در فروش و متعاقب آن گران‌فروشی و حتی ورشکستگی روبرو شوند.

وی،ساماندهی به واحدهای صنفی را امری ضروری خواند و افزود: در استان سمنان بیش از چهار هزار و 900 واحد صنفی خدماتی فنی و 4000واحد خدماتی وجود دارد که در مجموع بیش از 9 هزار واحد می‌شوند و از نهادهای مسئول پروانه دریافت کرده‌اند.

اسوی با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از نظر قانونی نمی‌تواند چندان مانع از اعطای پروانه به متقاضیان شود تصریح کرد: البته اعطای مجوزها به ایجاد رقابت در بازار و ارتقاء کیفیت خدمات نیز کمک می‌کند ضمن اینکه قانونگذار اجازه اعطای پروانه را داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: وجود واحدهای صنفی بدون پروانه نیز وجود دارد که وجود آنها نیز معضل دیگری است که نباید از نظر دور داشت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر