Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سومین همایش و نمایشگاه بین المللی تولید خوراک دام، طیور و ابزیان ایران امروز شنبه 28 مرداد با حضور حسن رکنی معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی، مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مهدی مسعودی بنیان گذار فیدکس پو و جمعی از تولیدکنندگان و کارخانه داران داخلی و خارجی شرکت کننده در نمایشگاه، در سالن همایش های بوستان گفت و گو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش حسن رکنی معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برگزاری هر ساله نمایشگاه و همایش فیدکس پو فرصت مناسبی برای رویارویی و تبادل اطلاعات است. ما برای برگزاری نمایشگاه باید حرفی برای گفتن و ایده ای برای عرضه داشته باشیم تا بتوانیم خود را با شرایط دنیا تنظیم کرده و پیش برویم.

وی افزود: در سال 90 ما نزدیک به 26 هزار دلار صادرات مواد خوراکی در حوزه دام و طیور داشتیم که امروز به 75 میلیون دلار رسیده است البته این عدد هم در مقابل پتانسیل موجود در کشور بسیار ناچیز است.

رکنی عنوان کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی موضوع امنیت غذایی را مطرح می کند، در این امنیت دو جمله نهفته است یکی مردم خوب غذا بخورند و دیگری مردم غذای خوب بخورند که هم به کیفیت محصولات و هم کمیت آنها توجه می شود.

وی افزود: ما هنوز هم در کشور فقیر داریم، پس باید به سبد غذایی مردم در وهله اول توجه کنیم. یکی از مکان هایی که می توان در این زمینه نقش آفرینی کرد کارخانجات تولید خوراک دام است. قدمت پایه گذاری کارخانجات خوراک به سال 32 می رسد که از قدمت تولید خودرو هم بیشتر است.

معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: از 650 واحد کارخانه تولید خوراک دام می توان تا 18 میلیون تن محصول را دریافت کرد که هنوز به این میزان نرسیده ایم. در این دوسال و پس از برجام گروه های مختلفی به کشور آمده اند تا باتبادل اطلاعات و دانش و فناوری بتوانیم گام های موثری در جهت تولید این نوع محصولات برداریم. ما برای راه یابی به بازار های منطقه نیازمند استفاده از دستگاه های جدید و تکنولوژی نوین هستیم و حضور این شرکت های خارجی برای ایران یک فرصت محصوب می شود.

رکنی در رابطه با میزان صادرات مرغ و تخم مرغ خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته 500 هزار تن صادرات محصولات مرغ و تخم مرغ داشتیم. 930 هزار تن تولید داخلی گوشت مرغ داشتیم که در سالهای گذشته 90 هزار تن از آن را صادر می کردیم اما اکنون سعی کرده ایم تا میزان آن را به یک میلیون تن برسانیم.

وی افزود: باید از دانش فنی دانشمندان و کارشناسان استفاده کرده و سرمایه ملی را بالا ببریم. اشتغال تنها با حرکت درچرخه تولید حاصل می شود. فعال شدن بازار نیازمند برنامه ریزی صحیح در امر واردات و صادرات است.

معاونت امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کم بودن مصرف سرانه شیر در کشور تشریح کرد: تولید شیر در سال جاری از مرز 10 میلیون تن عبور کرد. در 4 ماهه نخست سال جاری 404 هزار تن صادرات محصولات لبنی داشتیم که بیش از 20 فرآورده لبنی بوده و به 30 کشور صادر شده است. امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند با کمک به حوزه های مختلف کشاورزی مصرف داخلی محصولات پروتئینی و لبنی را افزایش دهد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟