Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@19:48:04 GMT

روش هایی برای مقابله با دروغگویی کودکان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۴۷۸۶۸

همه ما دوست داریم از کودکمان حرف راست بشنویم،ولی بسیاری از اوقات والدین از دروغ گویی فرزندان کوچک خود گله می کنند و از این رفتار آنها نگران می شوند و رفتار نامناسبی را در مقابل این رفتار کودکان نشان می دهند.

سلامت نیوز: دروغ گویی کودکان در سنین ۲تا ۵ شدت پیدا می کند.علت دروغ گویی فرزندان می تواند به خاطر نداشتن اعتماد به نفس،جلب توجه کردن در جمع های خانوادگی، الگو گرفتن از رفتارهای والدین و تقلید از آنها،قدرت تخیل بالا در این سنین،دوستان و همبازی های خیالی،ترس از والدین و تنبیه شدن از آنها است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دروغگویی فرزندان از آن دسته مشکلاتی است که بسیاری از والدین در مقطعی از سن فرزند خود، با آن روبرو می‌شوند ولی بسیار مهم است که از همان سنین کودکی دروغ گویی در فرزندان را جدی بگیریم تا زمینه ساز این رفتار نادرست در بزرگسالی نشود.

با چه روش هایی دروغ گویی فرزندمان را کاهش دهیم؟

والدین باید در قدم اول دلیل این دروغ گویی‌ ها را پیدا کنند و سپس به دنبال راه حل‌هایی برای جلوگیری از این رفتار نادرست باشند. والدین به عنوان کسانی که زمان زیادی را با فرزند خود می گذرانند،باید خودشان الگوی صداقت و راستگویی برای آنها باشند.گفتار و رفتار والدین درسی ارزنده برای فرزندان و نجات از این مسئله ناخوشایند است.اگر کودک شما در موضوعی دروغ گفت،از عصبانی‌شدن و تنبیه کردن او خودداری کنید ولی ناراحتی خود را از رفتار نادرست او نشان دهید و به او درباره این موضوع تذکر بدهید تا دیگر این رفتار را تکرار نکند.از همان سنین کودکی فرزندتان را با پیامدهای دروغ گویی‌اش آشنا کنید تا یاد بگیرد مسئولیت کار‌هایش را بر عهده بگیرد و اینکه اگر رفتار دروغ گویی خود را تکرار کند دوستان خود را از دست می دهند و در بزرگسالی فردی تنها خواهد شد.به جای برچسب زدن به رفتار کودکتان، رفتارهای او را زیر سوال ببرید. برای شکل گیری یک رفتار درست در فرزندتان به جای زیر سوال بردن شخصیت او ، رفتار دروغ گویی او را زیر سوال ببرید تا اعتماد به نفس خود را از ندهد و بتواند مسئله دروغ گویی خود را از همان کودکی حل کند.راستگویی فرزندتان را هر بار با دادن هدیه ای کوچک یا به صورت کلامی تشویق کنید تا تلاش برای راستگویی در او تقویت شود. محبت و پذیرش بی قید و شرط شخصیت فرزندتان به همراه بردباری و صبر در برابر خطاهای وی می تواند کمک زیادی به راستگویی او کند. البته والدین هیچ گاه نباید در برابر اشتباهات فرزندشان بدون تلاش برای اصلاح کردن او، صبر کنند بلکه می توانند در زمان های مناسب با او به گفت و گو بنشینند تا خطاهایش را تکرار نکند. در پایان فراموش نکنید که هر کودکی ممکن است دروغ گویی را تجربه کند و شما والدین قبل از هر اقدامی برای تنبیه وی باید بررسی کنید که رفتار شما به عنوان والدین فرزندتان را به شما نزدیک تر می کند یا دورتر.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۴۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اردبیلی اظهارکرد: با پایان مهلت زمان شرکت در جشنواره قصه‎ گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» 583 اثر از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام وصول شد که 461 اثر واجد شرایط بود.از میان آثار دریافت شده،319 اثر  در قالب فایل صوتی، 118 اثر در قالب فیلم و 24اثر هم به صورت داستان مصور ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاست‎گذاری این جشنواره هم تصریح کرد: موفقیت جشنواره با همراهی مردمی ارتباط مستقیم دارد و این ارزش را می‌توان با تعداد آثار رسیده به جشنواره قضاوت کرد، با توجه به کوتاه بودن زمان ارسال آثار به جشنواره، تعداد آثار رسیده تحسین برانگیز بود.

وی ادامه داد: آنچه موجب می‌شود جشنواره‌ها موفق عمل کنند، هدف گذاری دقیق و شفاف طراحان آن است که مدیریت شهری توانسته با هدف گذاری و شناسایی نیاز جامعه در این مسیر گام موثری بردارد.

اردبیلی با تاکید بر این مهم که کیفیت آثار رسیده به جشنواره مهر تاییدی بر این گفته است، تداوم برگزاری این رویداد را در گرو برنامه ریزی دقیق دانست .

مشاور شهردار تهران در امور زنان وخانواده همچنین گفت: جشنواره‌ها برای تداوم، نیازمند ایجاد ارتباط موثر در بین تمامی بدنه اجرایی جشنواره و معرفی اندیشه ها و اهداف جشنواره به علاقه‌مندان و شرکت کنندگان هستند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره «نون، قصه و نمک مادربزرگ» در واقع یک فرصت منحصر به فرد برای ارتباط با ریشه‌های فرهنگی و تقویت ارتباطات خانوادگی بود تا به عنوان یک پل ارتباطی بین نسل‌ها، روایت‌های قدیمی را به نسل امروز و فردا منتقل ‌کند.

اردبیلی در خصوص فعالیت های انجام شده در دبیرخانه جشنواره قصه گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» به ارتباط مخاطبان در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: فعالیت اداره‏های امور زنان و خانواده مناطق شهرداری تهران در راستای معرفی جشنواره بسیار موثر بود و همکاری با دبیرخانه سبب شناخت بهتر این جشنواره در شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)