Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردا روز بزرگداشت دانشمند شهیر،علامه محمدباقر مجلسی صاحب بحار الانوار است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمدباقر مجلسی،از عالمان و محدثان بزرگ جهان تشیع و در شمار دانشمندان بزرگ شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفویه بود که معروفترین اثرش بحارالانوار شامل مجموعه بزرگی از احادیث است.

وی در سال 1037 هجری قمری در اصفهان‏ به دنیا آمد ودر کودکی نزد پدر دانشمندش محمد تقی مجلسی به تحصیل پرداخت و سپس در دوران جـوانـى از محضـر دانشمنـدان و عالمـانى همچـون ملا عبدالله شوشترى، شیخ عبدالله بـن جابر آملى، شیخ على جبل عاملـى و سایر بزرگان دیـن به ویژه فقیه و حکیـم و محدث نامى ملا محسـن فیض کاشانى بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه مجلسی شاگـردان زیادی تربیت کرد که می توان از میـرزا عبـدالله اصفهانى، سید هاشم بحرانى، سیـد نعمت الله جزایـرى و ملا صالح مازنـدرانـى نام برد.

از جمله خدمات فرهنگی و دینی این عالم بزرگوار تألیف کتاب‏های بسیاری در موضوعات مختلف دینی از جمله بحار الأنوار، مرآة العقول، در ۲۶ جلد ،ملاذ الأخیار در ۱۶ جلد ، شرح أربعین حدیث، حق‌الیقین، زاد المعاد، حلیة المتقین، جلاء العیون و آثار زیاد دیگری به دو زبان فارسی و عربی است.

علامه مجلسی 27رمضان سال ۱۱۱۰ هجری در 73 سالگی در اصفهان درگذشت و در کنار مسجد جامع اصفهان و جنب مدفن پدر فرزانه‌اش مولی محمدتقی مجلسی به خاک سپرده شد.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است،به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی