Web Analytics Made Easy - Statcounter


علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما در پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد گفت: تلاش می کنیم در صدا و سیما از مساجد حمایت کنیم و در این راستا مأموریت ارتقاء مساجد را به شبکه اول سیما داده ایم.

به گزارش خبرنگار بی‌باک،پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد، صبح امروز یکشنبه ۲۹ مرداد ماهبا حضور سردار قاسم سلیمانی، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما و با حضور سراسری ائمه جماعت در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی عسکری در این مراسم با عرض سلام به ساحت شهدای مدافع حرم و خیر مقدم به سردار قاسم سلیمانیگفت: بنده تشکر می کنم از این عزیزان که روز مسجد را بزرگ داشتند.

وی با بیان اینکه انتشار کتاب مسجد هفته مقاومت از اهمیت مسجد خبر می دهد، افزود: مساجد مرکز هویت سازی و انسان سازی در تاریخ ما بوده اند.بزرگترین مرکز تاریخ ساز در اسلام مساجد بوده اند. مساجد در گذشته مرکز ترویج علم و دانش به توده های مردم بوده است.روح مسجد روحانیت مسجد است. روحانیت کانون پرشور مساجد بوده اند. روحانیت در ارتقا مساجد نقش حیاتی داشته و دارند وروحانیت است که آن را جان و حیات می بخشد.

وی ادامه داد: یک مسجد خوب یعنی روحانی خوب. روحانی خوب یعنی مسجد خوب و مسجد خوب یعنی تیمی که مسجد را اداره می کنند. مساجد مثل قلب روستاها و شهرهای ما هستند. قلب روستاها و شهرها مساجد هستند. اگر مساجد حالشان خوب باشد، حال آن شهر و روستا هم خوب است. بنابراین حال خوش جامعه ما به حال خوش مساجد برمی گردد و این خیلی مهم است. مساجد نقش تمدن سازی داشته اند. تمام خوبی های ما از مساجد ما نشأت گرفته است. شما اگر شخصیت ها و تاریخ جامعه ما را مطالعه کنید منشا خوبی های جامعه ما مساجد ما بوده اند.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد:بزرگان ما در نوجوانی و جوانی در مساجد شکل گرفته اند و تاریخ ساز شده اند. مساجد تاریخ ساز و تمدن ساز هستند. تمام شهدا و همه ما هویت مان را از مساجد گرفته ایم.

وی گفت: در سخنان حضرت آقا و امام راحل بارهابه این نکته اشاره شده استکه ما باید برای ارتقا مساجد قیام کنیم. در ابتدای انقلاب مساجد نقش کلیدی به خود گرفتند. وقتی که دفاع مقدس ایجاد شد، مساجد مرکز شکل گیری بسیج و حرکت به سوی جبهه ها شدند. امام(ره) فرمودند مساجد سنگرند، سنگرها را پر کنید. مساجد نقش خود را در دوران جنگ ایفا کردند.

علی عسکری تأکید کرد: امروز ما در معرض شدیدترین جنگ تاریخ قرار داریم. استکبار می داند اگر بخواهد بر ما غلبه کند باید بر ریشه ها و هویت ما که مساجد هستند غلبه کند. برای این است که حساسیت امام و رهبر انقلاب یک حساسیت جدی و جهادی برای ارتقا مساجد است.

وی افزود: نقش مساجد باید بازتعریف و بازشناسی شود تا در دنیای جدید و مدرن بتوانیم نقش مسجد را بازشناسی کنیم. امروزه دنیای مدرن با خلق رسانه های الکترونیک و تغییراتی که ایجاد شده است،نقش مساجد را کمرنگ کرده اند و این امری است که ما باید برای بازسازی مساجد انجام دهیم. به همین دلیل ما در رسانه ملی تصمیم گرفتیم نقش تعیین کننده خود را ایفاکنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: ما یک قرارداد ایجاد کردیم که از مساجد حمایت کنیم و تلاش داریماز همه تجارباستفادهشود. تا به حالهم گام هایی را برداشته ایم تا به کمک یکایک شما عزیزان و ائمه جمعه این کار را انجام دهیم. ما ماموریت ارتقا مساجد را به شبکه اول سیما داده ایم. ما نقش کمکی داریم. اصل کار شما روحانیان مساجد هستید و ما هم کمک و حمایت می کنیم. اقداماتی انجام شده و در دست اقدام است وامیدواریم بتوانیم کار را جلو ببریم.

وی در پایان اظهار داشت: حاج آقا علی اکبری در سخنان خود فرمودند که زمینه سایت مسجد کالا برای مساجد ایجاد شده است. ما باید این کار را گسترش دهیم تا جوانان ما و نوجوانان ما در فضای خوبی کار فرهنگی تولید کنند. ما باید بر فضای مجازی غلبه کنیم. متاسفانه تمدن و فرهنگ غربی در جامعه مان نفوذ کرده است. آنجایی که می تواند با تبلیغ صمیمانه و کار جمعی باطل کننده فرهنگ غرب شود مساجد هستند. مساجد هسته مقاومت هستند، امیدواریم که ما بتوانیم کاری کنیم که در مساجد ما تولیدات فرهنگی شکل بگیرد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۵۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری

 مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد