Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای اکبرآباد شهرستان خنج آبی شور دارد که برای آشامیدن مناسب نیست و مردم برای تامین آب به آب‌انبارها مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،سایه خشکسالی نزدیک به یک دهه است کهبر سر مردم استان فارس چنبره زده و به گفته مسئولان آب و فاضلاب استان50 شهر در حالتتنش آبیقرار دارند که 19 شهر با بحران جدی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان روستاهای استان نیز اغلب با مشکلاتی نظیر کمبود آب و آب بی‌کیفیت روبه‌رو هستند.

شوری آب در اکبرآباد خنج

روستای اکبرآباد شهرستان خنج آبی شور دارد که برای آشامیدن مناسب نیست و مردم برای تامین آب به آب‌انبارها مراجعه می‌کنند.آب‌انبارها یکی از سازه‌های آبی ایران قدیم است که امروزه دیگر نشانی از آنها دیده نمی‌شود، اگر هم بنای آنها به یادگار مانده باشد دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما در شهرهای جنوبی استان فارس نظیر لار، گراش و خنج آب انبارها هنوز کاربرد قدیم خود را حفظ کرده‌اند.

عیسی قائدی، دهیار روستای اکبرآباد در گفت‌وگو با تسنیم از شوری آب این روستا سخن می‌گوید که قابل شرب نیست و مردم مجبور به استفاده از آب باران هستند. آبی که در آب‌انبارهای روستا ذخیره می‌شود و به دلیل وجود حشراتی مانند مگس غیربهداشتی است.

دهیار اکبرآباد خواهان انتقال آب برای این روستا از سد سلمان فارسی است. وی می‌گوید: « آب روستای بیغرد که در 3 کیلومتری این روستا قرار دارداز سد سلمان فارسی تامین می‌شود اما این آب به اکبرآباد نمی‌رسد».

فعلا آبی از سد سلمان فارسی نمی‌رسد

مختار عباسی، فرماندار شهرستان خنج انتقال آب از سد سلمان فارسی به برخی از روستاهای این شهرستان را مربوط به سال‌های گذشته می‌داند و می‌گوید:به دلیل شرایط موجود و برخی مشکلاتدر حال حاضرآبی از سد سلمان فارسی تخصیص نمی‌یابد.

به گفته وی سه روستای حسین‌آباد، اکبرآباد و بیغرد در حال حاضر مشکل کمبود آب ندارند و شوری آب امری است که در کل منطقه دیده می‌شود و مردم اغلب از دستگاه‌های شیرین‌کن خانگی استفاده می‌کنند.

فرماندار خنج از تجهیز یک مجموعه آب در این منطقه خبر می‌دهد که به گفته وی پیش‌بینی برای آینده است چراکه در حال حاضر مشکل کمبود آب در این منطقه دیده نمی‌شود.

اکبرآباد رها شده با کوچه‌های خاکی

خاکی بودن کوچه‌ها و معابر روستایی مشکل دیگری است که قائدی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات روستای اکبرآباد ذکر می‌کند که تردد را برای مردم با مشکل مواجه کرده است.

به گفته وی با وجود اینکه اکبرآباد دارای طرح هادی است اما اقدامی برای بهسازی کوچه‌ها نشده و مردم این روستا حاضر به خودیاری برای آسفالت و زیرسازی کوچه‌های روستا هستند.

احمد عبداللهی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان خنج در گفت‌وگو با تسنیم تصویب طرح هادی این روستا را در سال 93 اعلام می‌کند و از آمادگی بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی در اکبرآباد سخن می‌گوید اما کمبود اعتبارات مانع از انجام این کار شده است.

کمبود اعتبارات مانع بهسازی

به گفته وی از آنجا که سیاست دولت در 3 سال گذشته تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده اعتباری برای پروژه‌های جدید تعریف نشده، به همین دلیل بهسازی کوچه‌های این روستا به تاخیر افتاده است.

عبداللهی درباره اعلام خودیاری مردم این روستا می‌گوید: تاکنون درخواستی از سوی مردم روستا ارائه نشده در صورتی که مردم حاضر به مشارکت و خودیاری باشند بایددرخواست خود را به بنیاد مسکن اعلام کنند.

روستاها به عنوان کانون‌های تولید باید همواره مورد توجه مسئولان باشند، امری که بارها از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است تا مردم بتوانند در روستاها زندگی راحتی داشته باشنداما شوری آب و کوچه‌های خاکی در روستای اکبرآباد شهرستان خنج سبب زندگی دشوار مردم شده است.

خبرگزاری تسنیمدر نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

گزارش از حلیمه زارع

انتهای پیام/

R41382/P1361/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان

محمدرضا ولی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در سفرهای ریاست جمهور به استان گلستان برای عمران و توسعه روستاها مصوب شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان گلستان مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای استان در قالب تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اجرای بافت باارزش روستایی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر مصوب شد که ۲۶۹ روستای استان از آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل مجموع این اعتبارات ۲۲۸ روستا از نعمت طرح هادی برخوردار می‌شوند، افزود: طرح بهسازی بافت ۱۲ روستا اجرایی و همچنین ایمن سازی ۲۵ روستا در دستور کار قرار گرفت.

ولی الهی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در قالب پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان هزینه شده و یا در حال کارسازی است.

کد خبر 6090056

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد