Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:16:20 GMT

آغاز طرح «شهر هوشمند» توسط شهرداری دزفول

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۶۹۱۰۸

آغاز طرح «شهر هوشمند» توسط شهرداری دزفول

دزفول- شهردار دزفول گفت: به منظور تحقق پروژه شهر هوشمند در زمینه حمل و نقل، عملیات مکانیزه سازی پارکبان ها در دزفول انجام خواهد شد.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت که استفاده از پارکبان ها را به صورت سنتی ممنوع کرده و عنوان شده که این عملیات باید به صورت مکانیزه انجام شود، به زودی عملیات مکانیزه شدن پارکبان های مستقر در حاشیه خیابان های دزفول انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مذاکرات به عمل آمده با یک شرکت مقرر شد؛ سامانه یکپارچه پرداخت که توسط این شرکت طراحی و اجرا شده در سطح خیابان های اصلی و پرتردد دزفول اجرا شود.

شهردار دزفول در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: قرار است در تعدادی از خیابان های اصلی شهر که تردد و پارک اتومبیل ها در آنها بیش از نقاط دیگر است نفراتی به کار گرفته شوند که به وسیله دستگاه های مکانیزه اقدام به دریافت هزینه پارک خودروها کنند.

کرمی نژاد تصریح کرد: در این طرح خودروهایی که برای نخستین بار در حاشیه خیابان پارک می کنند برچسب الکترونیک دریافت می کنند و راننده موظف است این برچسب را در سمت راست شیشه اتومبیل نصب کند. این برچسب الکترونیک حاوی مبلغی است که هزینه هر بار پارک به وسیله دستگاه هایی که در دست پارکبان ها است از آن کسر می شود و پس از اتمام این اعتبار راننده خودرو با پرداخت مبلغی می تواند مجدداً آن را شارژ کند.

کرمی نژاد عنوان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان خودروهایی که کمتر از نیم ساعت در محل های موردنظر توقف کنند، هزینه پارک آنها رایگان خواهد بود و پس از نیم ساعت اول هزینه یک ساعت از راننده دریافت خواهد شد.

وی گفت: کلیه تمهیدات فنی و قانونی با هماهنگی پلیس راهور، شرکت مذکور و شهرداری در نظر گرفته شده و فاز نخست این طرح در چند خیابان اصلی شامل خیابان شریعتی حد فاصل پل جدید تا فتح المبین، خیابان آفرینش حد فاصل خیابان آیت الله قاضی(ره) تا خیابان آیت الله طالقانی(ره) ، خیابان ساحلی حد فاصل میدان الف دزفول تا زیر پل جدید و خیابان امام خمینی (ره) از میدان حاج مرادی تا خیابان آیت الله قاضی(ره) اجرا خواهد شد.

شهردار دزفول افزود: اجرای این طرح علاوه بر ساماندهی پارک خودروها در حاشیه خیابان های پرتردد می تواند کمک شایانی به تأمین بودجه جهت ساخت پارکینگ های عمومی در سطح شهر توسط شهرداری کند.


منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز از احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج بلوار خلبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حسین حسین‌پور امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام آغاز اعزام حجاج به سرزمین وحی و در راستای تکمیل زیرساخت پارک‌ها و اماکن عمومی سطح منطقه، عملیات احداث یک باب سرویس بهداشتی در پارک حجاج واقع در بلوار خلبان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین دسترسی به سرویس‌های بهداشتی از جمله ضرورت‌های مورد نیاز هر منطقه است، افزود: همکاران معاونت خدمات شهری و فضای سبز منطقه همواره تلاش دارند تا نسبت به رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی واقع در بوستان‌های سطح منطقه اقدام کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز خاطرنشان کرد: مساحت این سرویس بهداشتی ۱۲۰ مترمربع و دارای ۱۲ چشمه است.

کد خبر 751438

دیگر خبرها

  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • مرگ تلخ کارگر شهرداری بر اثر تصادف
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند