Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: طرح مطالعاتی ساماندهی تدوین دستورالعمل مدیریت و بهره‌برداری از آب‌های گرم و معدنی سرعین در راستای توسعه گردشگری شهرستان سرعین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی جهاددانشگاهی استان و اداره کل انتقال خون استان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در تلاش است تا با کمک به دستگاه‌های اجرایی، ابعادی از اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تمرکز حوزه پژوهش و فناوری واحد اردبیل برای پر کردن خلاء‌های استان تصریح کرد: جهاددانشگاهی اردبیل به دنبال ایجاد ساختار پژوهشی در زمینه سلامت باروری، کشاورزی و گردشگری است تا بتواند در توسعه و رونق اقتصادی استان گام بردارد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از اجرای طرح مطالعاتی ساماندهی تدوین دستورالعمل مدیریت و بهره‌برداری از آب‌های گرم و معدنی سرعین در راستای توسعه گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان اردبیل در حال انجام است.

اوچی اردبیلی با بیان این که در استان اردبیل از هر 5 زوج، یک زوج دچار مشکل ناباروری هستند تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز در ارتباط با تحقق ابلاغیه سیاست‌های افزایش جمعیت از زمان راه‌اندازی تاکنون 19 هزار زوج پذیرش داشته که 18 درصد آن مربوط به اتباع خارجی است و از این تعداد 9 هزار زوج مراحل درمانی خود را پیگیری می‌کنند که طبق اعلام خانواده‌ها، درمان 700 زوج موفقیت‌آمیز بوده و 351 کودک متولد شده که به طور حتم میزان موفقیت‌ها از این تعداد بیشتر است.

وی با اشاره به به نقش فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) در درمان نازایی اظهار کرد: در مواردی که شکست مکرر لانه گزینی در IVF صورت می‌گیرد می‌توان از این روش برای افزایش درصد موفقیت استفاده کرد که بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در اردبیل افزود: از سال 87 تاکنون 556 نمونه خون از استان در این بانک ذخیره شده است که 56 نمونه مربوط به امسال است که سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج ذخیره‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون و جهاددانشگاهی زمینه همکاری مشترک بیشتری دارند بیان کرد: این دو نهاد می‌توانند در فرهنگ سازی اهدا و استفاده از سلول‌های خون بند ناف در درمان بیماری های صعب العلاج و فرآورده‌های خونی همکاری کنند.

اوچی اردبیلی از آمادگی جهاددانشگاهی برای عقد تفاهم نامه همکاری و انجام طرح‌های مشترک مطالعاتی و تحقیقاتی با اداره کل انتقال خون خبر داد.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل نیز در این جلسه جهاددانشگاهی را افتخاری برای استان خواند و گفت: این نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف خصوصا در حوزه سلول‌های بنیادی انجام داده است که با حمایت و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به ارائه خدمات بهتر به مردم اقدام کند.

بابک رضازاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی با ورود به حوزه ذخیره‌سازی سلول های بنیادی جهت استفاده در درمان برخی بیماری‌های خونی و فلج مغزی گام مهمی در حوزه پزشکی برداشته است تصریح کرد: با بازسازی تجهیزات لازم در اداره کل انتقال خون، جمع‌آوری و ذخیره خون­های اهدایی و روند ارائه خدمات به متقاضیان فرآورده‌های خونی تسریع و بهبود یافته است.

وی فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی در استان را بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان آمادگی دارد در زمینه جداسازی پلاکت از خون مادر برای استفاده در عمل IVF به روش PRP با جهاددانشگاهی همکاری کند.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: آکواریوم، شهربازی، چرخ و فلک، مجتمع سرگ سورو، ساختمان مشارکت ۱۸ واحدی و محل اسکان مهمانان نوروزی از طرح‌هایی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و تلاش بر آن است همه طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید؛ نشست هم اندیشی ساخت شهر‌های جدید ساحلی در هرمزگان
شهردار بندرعباس افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین اهداف شهرداری بندرعباس است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه