Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالحسن حقیقی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، با توجه به نقش و اهمیت آموزش و پرورش که می‌تواند زمینه‌های لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان را در مدارس فراهم سازد، جشنواره علمی کمک شایانی در تحقق این مهم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: یکی از اهداف علمی و آموزشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحریک حس کنجکاوی و پژوهش‌محوری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بوده که سبب تربیت دانش‌آموزانی با روحیه اکتشافی و ایده‌های خلاق می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه از اول تا سوم شهریور ماه امسال، مشهد میزبان و برگزار کننده ششمین جشنواره ملی جابربن‌حیان است، یادآور شد: پیام اصلی این جشنواره، شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی در آنها است.

حقیقی با تاکید بر اینکه در این جشنواره، میزبان نمایندگان 16 کشور اسلامی هستیم و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با یادگیری آموزش‌های لازم در این جشنواره شرکت می‌کنند، بیان کرد: 194 پروژه در این جشنواره شرکت کرده‌اند، علاوه بر این، این پروژه‌ها توسط تیم‌های سه یا چهار نفره ارائه شده است.

وی ادامه داد: از هر پروژه یک نماینده شرکت می‌کند، در مجموع شرکت‌کنندگان این جشنواره حدود 700 نفر از سراسر کشور هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف جشنواره جابربن‌حیان، این است که بتواند چالش‌های نظام را توسط ایده‌های دانش‌آموزان برطرف کند، تاکید کرد: 194 پروژه راه یافته به این جشنواره از 32 استان کشور بوده و همه این پروژه‌ها، نشان دهنده دغدغه آتیه‌سازان ایران است.

حقیقی با یادآوری این مطلب که موضوعاتی همچون زیست محیطی 22 درصد، پزشکی 19 درصد، انرژی‌ها 12 درصد، ریاضی 4 درصد، نرم افزار 2 درصد و سایر موارد 41 درصد در پروژه‌های مذکور مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: 90 درصد شرکت کنندگان از حوزه شهری و 10 درصد از بخش عشایری در این جشنوره شرکت کردند.

وی یادآور شد: خراسان رضوی امسال با 586 هزار و 392 دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کرده‌ است که در قالب 235 هزار و 412 پروژه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده، این پروژه‌ها به 4 هزار و 500 آموزشگاه در این استان اختصاص دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بین کرد: 503 پروژه به مرحله استانی راه یافت که از این تعداد 125 پروژه طراحی ساخت، 73 پروژه با محوریت آزمایش، 66 پروژه مربوط به نمایش علمی و 61 پروژه مربوط به طبقه‌بندی است.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۶۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود