Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر بتوانیم دریچه معرفت اخلاقی را در دانشگاه‌ها بگشاییم می‌توانیم بسیاری از مشکلات روحی و فکری دانشجویان را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد هاشمی‌تروجنی دوشنبه 30 مرداد در آئین اختتامیه دهمین اردوی دانشجویی منطقه‌ای «طریق جاوید» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 84 نخستین اردوی طریق جاوید برگزار و امسال دهمین دوره آن به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویهدف برگزاری این همایش دو روزه را بیان کرد و افزود: آنچه در این دو روز به دنبال آن بوده‌ایم، خلاصه‌ای از اسلام و تجلی انسان کامل بوده است.

هاشمی‌تروجنی با بیان اینکه امسال محور اردو در مورد اخلاق و معنویت امام خمینی(ره) بوده است، افزود: بزرگ‌ترین قدرتی که می‌تواند انسان را در مقابل آفت‌ها بیمه کند، اخلاق است به طوریکه علما، اخلاق را تنظیم‌کننده امور بدن و قوای عقلیه، غضبیه و شهوانیه می‌دانند و چیزی که انسان را از افراط و تفریط دور نگه می‌دارد، اخلاق است.

رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر بتوانیم دریچه معرفت اخلاقی را در دانشگاه‌ها بگشاییم می‌توانیم بسیاری از مشکلات روحی و فکری دانشجویان را برطرف کنیم.

وی دانشجویان امروزی را مملو از افکار و دانش‌هایی معرفی کرد که به علت انباشتگی اطلاعات و علوم نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند و خاطرنشان کرد: اخلاق چیزی است که می‌تواند یک جوان را قدرتمند کند بنابراین انتظار داریم اساتید دانشگاه به کمک دانشجویان بیایند و راه و مسیر را برای این نسل هموار کنند.

وی ادامه داد: بعد از انبیاء و امامان کمتر شخصی مانند امام خمینی(ره) می‌بینید که درک و عقل متعالی داشته باشد و از نظر امام تعادل‌بخش انسان اخلاق است که می‌تواند انسان را خدایی‌گونه کند.

هاشمی‌تروجنی با بیان اینکه تلاش بر این بوده دریچه‌های معرفتی به روی دانشجویان گشوده شود، یادآور شد: در کانون اندیشه‌های امام(ره) تلاش داریم دانشجویان را به عنوان مروجین اندیشه‌های امام(ره) به همکاری بپذیریم و آنچه مورد نیاز دانشجویان است تهیه، تولید و ارائه کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است

ایسنا/اصفهان فرماندار نایین گفت: گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت و یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار ‌کرد: با جدیت پیگیر توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان نایین هستیم زیرا موضوع گردشگری با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان به‌عنوان اولین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در مجموعه اداری شهرستان حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تسهیل امور برای رفع مشکلات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

فرماندار نایین افزود: بر همین مبنا جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی با فواصل زمانی معین برگزار و در این جلسات به صورت مصداقی با حضور مدیران مربوطه و بعضاً شخص سرمایه‌گذار موضوعات و درخواست‌های این حوزه مورد بررسی و تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود که امیدواریم بتوانیم به‌عنوان خدمتگزار مردم، زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را در مبحث مهم گردشگری پیگیری کنیم.

کریمی با اشاره به برگزاری منظم جلسات این کمیته تخصصی گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چند سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد و شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بودیم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت تاریخی نایین خصوصاً محوطه پیرامونی نارین قلعه، بررسی مسائل و مشکلات مجموعه‌های بوم‌گردی و گردشگری در شهرستان، بررسی نحوه معرفی جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر نایین و جذب مسافران عبوری، احیای مغازه‌های بازار تاریخی نایین از مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در نایین است که نیاز به بررسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند