Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@20:26:43 GMT

هشدار در مورد تبلیغات ماهواره ای ترک اعتیاد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۳۹۷۰

هشدار در مورد تبلیغات ماهواره ای ترک اعتیاد

محمدرضا شانه ساز در آستانه برگزاری شانزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران در ارتباط با درمان اعتیاد از طریق داروهای سنتی و تبلیغات ماهواره ای گفت: یکی از معضلات جدی در زمان ما، موضوع درمان اعتیاد است؛ بهترست که فرد معتاد برای درمان اعتیاد خود گام هایی موثر و مطمئن بردارد و حتما به کلینیک های مجاز مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبعا هرگونه خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر در کشور ما همچنان جرم به حساب می آید و شایسته است که افراد، مسیرهای پزشکی مطمئن را برای درمان اعتیاد انتخاب کنند.

وی افزود: معتاد از نظر تیم پزشکی بیمار است، کسی است که خود و خانواده اش نیاز به حمایت دارند؛ ولی متأسفانه این مسئله وسیله ای شده برای درآمدهایی نامشروع! ماهواره ها و تبلبغات آنها بخشی از این سناریوی ناراحت کننده هستند و آنچه تحت عنوان درمان اعتیاد توسط ایشان ارائه می شود، پایه علمی درستی ندارد.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: بخشی دیگر از این سناریوی نادرست در فعالیت عطاری ها خلاصه می شود، در حالی که این مراکز اصلا حق درمان و فروش ندارند.

وی گفت: درمان اعتیاد، پروسه ای بسیار پیچیده است که برای هر فردی متفاوت از فرد دیگر است، البته جریان درمان، راهنما و دستورالعمل های ویژه خود را دارد، ولی برحسب شرایط بیمار، اطرافیان و حتی شغل فرد، نوع درمان متفاوت خواهد بود، و آن تبلیغات و این تجویزهای عطاری ها، که همه بیماران را به یک چشم می بینند و راه های غیر مطمئن را تجویز می کنند؛ اختلالاتی مضاعف را در پی خواهد داشت.

شانه ساز تصریح کرد: عرضه داروی سنتی بدون تشخیص و حضور پزشک به هیچ وجه جایگاه قانونی ندارد، حتی همان داروسازی که در داروخانه فعالیت می کند و تحصیلات مرتبط دارد به جز اقلام دارویی تعریف شده، اجازه ندارد سرخود نسخه ای را جهت درمان تجویز کند، بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کرده و داروی مورد نیازش را از پزشک مطالبه کند، قطعا نمی توان از فروش دارو توسط مراکز ترک اعتیاد به عنوان یک اقدام غیرقانونی چشم پوشی کرد، زیرا براساس مقررات و همانگونه که طبابت توسط غیر پزشک جنبه قانونی ندارد، فروش دارو توسط پزشک نیز مقررارت جاری و حتی تابعی از اخلاق پزشکی است؛ در کل باید گفت که مسیر درمان، بایستی که به درستی طی شود.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران خاطر نشان کرد: یکی از نکات اصلی که تبدیل شده به مانعی در مسیر توسعه طب سنتی، همین مسائل است؛ عطاری ها قارچ گونه رشد کرده اند و تجویزهایشان موثر نیست، این موضوع در آینده عوارضی برای جامعه در پی خواهد داشت.

دبیر علمی این همایش در ادامه با اشاره به برگزاری شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران عنوان کرد: مبانی و نوروشیمی بیماری های اعصاب و روان، یافته ها و تازه های دارودرمانی اضطراب، استرس و نقش پزشک داروساز در تجویز و مصرف منطقی آن از جمله محورهایی است که در این همایش مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مخاطبان اصلی این همایش، داروسازان و پزشکان عمومی هستند و آخرین یافته های علمی در حوزه بیماری های اعصاب، روان و اعتیاد و راهکارهایی دارویی و درمانی در این زمینه ارائه خواهد شد.

دبیر علمی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: قرار هست چندین پنل آموزشی در این کنگره برگزار شود که نقش داروسازان در کنترل اعتیاد در کشور، و همچنین دارودرمانی اعتیاد در ایران از جمله موضوعات این پنل ها خواهد بود.

شایان ذکرست که شانزدهمین همایش علمی سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران در روزهای 2 تا 4 شهریورماه سال جاری با حداکثر امتیاز بازآموزی در مرکز همایش های بین المللی رازی و با حضور صاحب نظران و استادان برجسته این حوزه برگزار می شود.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم