Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن داروسازان ایران با تأکید بر اینکه قیمت دارو در ایران واقعی نیست، گفت: صنعت داروسازی برای ادامه حیات نیاز به حمایت دارد و شرکت‌های داروسازی با حمایت بهبود می‌یابند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مهران براهیمی در نشست خبری که به مناسبت روز داروساز و درخصوص چالش‌های پیش روی صنعت داروسازی برگزار شد، اظهار داشت: صنعت دارو در جهان اهمیت ویژه‌ای از دو بعد اقتصادی و سلامت دارد و در واقع یک صنعت راهبردی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قدمت صنعت دارو در ایران ۷۰ ساله بوده که در این میان شرکت‌هایی همچون پارس‌دارو، فعالیت ۵۷ ساله دارند و تلاش شده است به کیفیت ارتباط جهانی و توسعه فعالیت‌ها در زمینه دارو توجه شود.
عضو انجمن داروسازان ایران گفت: صنعت دارویی ایران در دوران دفاع مقدس سربلند و پیروز بود و خوشبختانه توانست نیاز جامعه را تأمین کند. امروز نیز موفقیت‌های زیادی حاصل شده است ولی حمایت‌های دولتی از این صنعت امری ضروری به شمار می‌رود.
براهیمی گفت: جای امیدواری دارد که در دولت دوازدهم آقایان هاشمی و ربیعی به عنوان وزرای بهداشت و تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شدند و باید اقدامات لازم در این دولت جهت حمایت از صنعت دارو صورت گیرد.
عضو انجمن داروسازان ایران به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح بسیار بزرگ و خوب بود ولی معایبی به همراه داشت که به آن توجهی نشد از جمله اینکه صنعت داروسازی را با آسیب همراه کرد.
وی گفت: قیمت دارو، بدهی بخش دولتی به صنعت داروسازی و بی توجهی به تأمین مالی شرکت‌ها از جمله این معایب بود.
براهیمی افزود: البته بار قیمت دارو نباید بر روی دوش مردم باشد و بر اساس قانون اساسی مسئولیت هزینه‌ها بر عهده دولت است و با برنامه‌ریزی، بیمه‌ها و دولت باید بتوانند این مسئله را مدنظر قرار دهند چرا که بهبود کیفیت، تحقیق و توسعه در زمینه دارو نیازمند حمایت است.
وی درباره مقایسه داروی ایرانی و خارجی گفت: در اکثر موارد کیفیت داروی ایرانی بهتر از نوع وارداتی است زیرا بسیاری از داروهای وارداتی از کشورهایی ممکن است وارد شود که استاندارد دارویی آن‌ها پایین‌تر از میزان جهانی در ایران باشد که داروهای هندی و چینی از جمله این موارد است.
براهیمی افزود: البته بخشی از این داروهای چینی و هندی ممکن است تحت لیسانس یک شرکت چندملیتی باشد ولی به طور کلی داروهای ایرانی کیفیت خوبی دارد و امروزه ۹۷ درصد مصرف داروی کشور از داخل تأمین می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه داروهای ایرانی استاندارد جهانی را دارد، گفت: به داروهای کشور خودمان نمره ۱۷ را می‌دهم که با حمایت‌های لازم دولتی ان شاءالله در آینده این رتبه ارتقاء خواهد یافت.
براهیمی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت:‌پس از برجام مشکلات صنعت داروسازی هنوز باقی است و با انتخاب ترامپ برخی از زمزمه‌ها در مورد محدودیت‌های دارویی به وجود آمد و این مسئله تا حدودی در ارتباط با شبکه‌های بانکی بی‌تأثیر نبوده است.عضو انجمن داروسازان ایران در پاسخ به اینکه شرکت‌هایی همچون پارس‌دارو که محل کارخانه در سطح شهر است چه تمهیداتی در زمینه پساب‌های دارویی در نظر گرفته است، گفت: این شرکت تصفیه‌خانه دارویی داشته و سیستم کنترل آنلاین در آن راه‌اندازی شده است و محیط زیست مستقیم وضعیت خروجی پساب دارو را در این شرکت کنترل می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران