Web Analytics Made Easy - Statcounter

لباس فرم مدارس شاهرود بعد از گذشت بیش از 5 سال تغییر یافت و قیمت های تمام شده لباس فرم برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی 43 هزار تومان و دانش آموزان مقاطع متوسطه 36 هزار تومان اعلام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار، آموزش و پرورش شهرستان شاهرود چند سال اخیر در اقدامی قابل تحسین اعلام کرد که لباس های دانش آموزان مدارس دولتی متحدالشکل می شود و لباس دانش آموزان تمام پایه ها یکسان است که این رنگ با توجه به تغییرات سنی دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه متفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای این طرح توسط اداره آموزش و پرورش دیگر والدین دغدغه لباس تهیه لباس فرم جدید فرزندان برای هر پایه تحصیلی را نداشتند و ضمن کمک به اقتصاد خانواده ها لباس بچه ها در مدارس یکنواخت بود و همچنین رضایتمندی خانواده ها را نیز در بر داشت.

تغییر لباس فرم مدارس هر چند سال یکبار تنوع است

بهجت شاهسواران که دخترش سال جاری در پایه ششم ابتدایی تحصیل می کند در این خصوص به خبرنگار نسل شاهوار گفت: از سال اول ابتدایی تا کنون رنگ لباس فرم دخترم تغییری نداشت اما امسال اعلام کردند که رنگ لباس تغییر کرده که برای تنوع بعد از 5 سال خوب است.

وی اظهار کرد: بعد از مراجعه به مدرسه به ما خیاطان طرف قرارداد را معرفی و اعلام کردند که اگر برای تهیه لباس فرم به این خیاط ها مراجعه می کنید قیمت تمام شده لباس (قیمت پارچه و دستمزد دوخت) 43 هزار تومان است و اگر هم خودتان خیاط دارید یا خیاط هستید اطلاعات لازم در خصوص پارچه مورد نظر و مدل دوخت دریافت دارید.

الهام جلالی که دخترش در یکی از مدارس دولتی شاهرود تحصیل می کند نیز به خبرنگار نسل شاهوار گفت: تعیین یک لباس فرم برای دانش آموزان کار جالب و درخور تحسینی بود اما خوب شد که امسال بعد از چند سال رنگ لباس فرم برای تنوع عوض شد.

وی بیان کرد: با تعیین لباس متحدالشکل برای دانش آموزان مقطع ابتدایی دختر من برای مدت دو سال از یک لباس فرم استفاده کرد که این کار به اقتصاد خانواده ها نیز کمک می کند و دیگر لازم نیست هر سال دغدغه تهیه یک لباس فرم جدید برای فرزاندانمان را داشته باشیم ضمن اینکه با لباس فرم متحدالشکل دیگر امکان فخرفروشی و چشم و هم چشمی خانواده ها برای تهیه لباس فرزندان خود حداقل در مدارس وجود ندارد.

لباس فرم مدارس شاهرود بعد از 5 سال تغییر یافت

حمید باباخانی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار در خصوص لباس فرم دانش آموزان مدارس در شاهرود گفت: چند سالی است که شهرستان شاهرود لباس های متحدالشکلی برای دانش آموزان مقاطع مختلف مدارس دولتی در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال تمام دانش آموزان مقاطع ابتدایی لباس های یک رنگ و دانش آموزان مقطع متوسطه نیز لباس های یک رنگ دارند و لباس دانش آموزان در مدارس یا سایر همکلاسی ها و دانش آموزان یکسان و امکان چشم و هم چشمی در لباس مدرسه برای دانش آموزان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با این کار دیگر دانش آموزان مشکل این را ندارند که هر سال یک لباس فرم جدید برای مدارس تهیه کنند و اگر لباس فرم آنها قابل استفاده باشد می توانند در سال های بعد هم از آن استفاده کنند و دانش آموزانی هم که نیاز به تهیه لباس فرم جدید داشته باشند می توانند با مراجعه به خیاطان طرف قرارداد لباس فرم مدرسه فرزندان خود را تهیه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود افزود: البته در سال جاری بعد از 5 سال لباس فرم دانش آموزان تغییراتی داشت که این تغییرات هم با در نظر گرفتن شرایط سنی دانش آموزان، روانشناسی رنگ، نظرخواهی از تعدادی مدیران و خانواده ها انجام شد.

مراجعه به خیاطان طرف قرارداد برای خانواده ها اجباری نیست

باباخانی با بیان اینکه برای دوخت لباس مدارس با خیاطان بومی شاهرود قرارداد بسته شده است بیان کرد: تمامی این خیاط ها تحت نظر اتحادیه پیراهن دوزان شهرستان شاهرود فعالیت می کنند و بازرس های اداره آموزش و پرورش نیز به صورت مدون برای بررسی کیفیت دوخت و پارچه مورد استفاده و کنترل قیمت سرکشی های لازم را انجام می دهند.

وی با اشاره به همکاری 50 خیاط با اداره آموزش و پرورش برای دوخت لباس فرم مدارس اذعان کرد: با واگذاری دوخت لباس فرم دانش آموزان مدارس به خیاطان سطح شهر ضمن استفاده از مهارت و توانایی نیروهای بومی اشتغالزایی موقتی نیز برای این افراد انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود یادآور شد: هیچ اجباری برای خانواده ها برای مراجعه به خیاطان طرف قرار داد آموزش و پرورش و تهیه لباس فرم وجود ندارد و خانواده ها می توانند در صورت تمایل خود فرم لباس مورد نظر و هماهنگ را شخصا تهیه کنند.

باباخانی در خصوص لباس فرم دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی گفت: مدارس غیر انتفاعی زیر نظر ما نیست و در تعیین لباس فرم و میزان شهریه خود مستقل عمل می کنند.

همکاری 50 خیاط برای دوخت لباس فرم مدارس با آموزش و پرورش

شکیبافر رئیس اتحادیه پیراهن دوزان شهرستان شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار ننسل شاهوار گفت: 50 نفر از خیاطان این شهرستان که زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند برای دوخت لباس فرم مدارس با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

وی با ابراز گلایه از آموزش و پرورش در نحوه بستن قرارداد با خیاطان اظهار کرد: مدیران مدارس خودشان مستقیما با خیاط ها قرارداد بستند و اتحادیه هیچ نقشی در این قرارداد نداشت، حتی در خصوص توانایی و نحوه کار خیاط هایی که با آنها قرارداد بسته شده است هیچ استعلامی از اتحادیه نشد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان شهرستان شاهرود در خصوص قیمت تمام شده لباس فرم دانش آموزان افزود: طبق توافقی که در فرمانداری انجام شد قیمت گذاری لباس فرم مدارس بر عهده اتحادیه گذاشته شده بود اما در این خصوص تنها درصدی به اتحادیه واگذار شد و خود آموزش و پرورش قیمت گذاری نهایی را انجام داد.

پارچه لباس فرم مدارس به اتمام رسیده است/ شرکت پارچه مورد نظر را تحویل نمی دهد

شکیبافر با بیان اینکه قیمت های اعلام شده برای دوخت لباس فرم دانش آموزان کارشناسی شده نیست بیان کرد: به عنوان مثال قیمت تمام شده برای لباس فرم دانش آموزان مقطع ابتدایی همراه با پارچه و دستمزد دوخت 43 هزار تومان اعلام شده است و برای دانش آموزان مقطع متوسطه 36 هزار تومان قیمت گذاری شده است در صورتی که لباس فرم دانش آموز مقطع متوسطه از نظر متراژ پارچه ای که استفاده می شود و نحوه دوخت و دوز متفاوت از لباس فرم دانش آموزان ابتدایی است.

وی با بیان اینکه دوخت لباس فرم مدارس از مدتی قبل آغاز شده و تا قبل از شروع مدارس نیز باید به اتمام برسد عنوان کرد: پارچه ای که برای دوخت لباس ها در نظر گرفته شده است پارچه 1/350 شرکت آیدین است، این شرکت در ابتدای کار از پارچه های بافت قدیم خود 4 یا 5 طاقه پارچه در اختیار خیاطان طرف قرارداد گذاشت که تمام شد و دو هفته ای است که خیاطان ما پارچه ای برای دوخت لباس فرم مدارس ندارند، شرکت مورد نظر هم برای تحویل پارچه امروز و فردا می کند و به آموزش و پرورش شهرستان نیز اطلاع داده شده است که در صورت عدم تحویل پارچه از شرکت مورد نظر این موضوع ممکن است در تحویل به موقع لباس دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

گزارش از فاطمه قریب

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری