Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

انزال کمتر از 2 دقيقه که بدون کنترل شخص انجام گيرد را انزال زودرس گويند
درمان سرخود انزال زودرس را کناربگذاريد
بسياري از آقايان مخصوصا زوج‌هاي جوان در ابتداي ازدواج، به‌خصوص در سال اول به دليل کم‌تجربگي دچار اختلالات و اختلافات متعددي در زمينه روابط زناشويي مي‌شوند. بيشتر اين اختلالات را مي‌توان به‌راحتي و تنها طي چند جلسه مشاوره با روانشناس برطرف کرد اما متاسفانه خيلي از افراد به دليل «کم‌رويي و خجالت» از مراجعه به متخصص خودداري کرده و براي برطرف کردن مشکل زودانزالي به خوددرماني روي مي‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به اين ترتيب نه‌تنها مشکل‌شان رفع نمي‌شود بلکه ممکن است دچار ناتواني جنسي يا اختلالاتي شوند که کنترل و درمان‌شان دشوار است. در اين مطلب به بررسي راهکارهاي موجود براي درمان زودانزالي توسط سيدعلي درباني، کارشناس ارشد مشاوره خانواده و درمانگر اختلالات زناشويي مي‌پردازيم.
اختلال انزال زودرس زندگي‌تان را تهديد مي‌کند
بين عوامل مرتبط با انزال زودرس، مسائل بيشترين فراواني را دارند. انـزال زودرس بـه انـزالي غير قابل کنترل گفته مي‌شود که قـبـل از انـجـام رابطه يا مدت زمان بسـيـار کـمـي پـس از آن بـا ميزان تحريک کم و خلاف ميل فـرد انـجـام گيـرد. از ديدگاه ديگر، انزال کمتر از 2 دقيقه که بدون کنترل شخص انجام گيرد را انزال زودرس گويند. با اين حال زمان استانداردي براي رسيدن به اوج رابطه در نظر گرفته نشده است چون اين زمان بسته به نظر و رضايت افراد از رابطه زناشويي از هر زوج تا زوج ديگر متفاوت است.
البته مسلم است که زنان معمولا ديرتر از مردان به اوج رابطه زناشويي مي‌رسند بنابراين عدم آگاهي زوجين از چگونگي ايجاد تطابق، زمان طولاني به اوج رسيدن زوجه و زمان کوتاه‌تر زوج باعث تشديد اين مشکل مي‌شود در حالي که مي‌توان با آموزش صحيح در اين زمينه از احساس نارضايتي زوجين جلوگيري کرد.
مشکل فقط از شما نيست!
تحقيقات نشان مي‌دهد در جهان 30 تا 50 درصد زوج‌ها از انواع اختلالات زناشويي رنج مي‌برند. اين در حالي است که ارتباط قابل ملاحظه‌اي بين رضايت زناشويي و صفا و صميميت زوجين وجود دارد. در مطالعات انجام شده تا به حال نتايج متفاوتي در مورد فراواني اين اختلالات ارائه شده است. در واقع مسائل فرهنگي هر جامعه، سطح توسعه‌يافتگي، سطح اقتصادي، سطح آگاهي عمومي در مورد مسائل زناشويي و … بر فراواني اين اختلالات جنسي تاثيرگذار است و تغييرپذيري نتايج تحقيقات مختلف را توجيه مي‌کند.
شايد مشکل زودانزالي به دليل مصرف دارو باشد
از عوامل موثر در اختلال انزال زودرس مي‌توان به فاصله زياد بين روابط زناشويي اشاره کرد. وقتي احساسات زناشويي بين زوجين متراکم مي‌شود، معمولا کنترل يک‌باره آنها دشوار شده و منجر به انزال زودرس مي‌شود. علاوه بر اين بيشتر افراد در اوايل زندگي زناشويي به دليل تجربه کمي که دارند دچار اين مشکل مي‌شوند و به مرور زمان باتجربه بيشتر مشکل‌شان رفع مي‌شود. عوامل پزشکي بازدارنده نظير آسيب‌هاي جسمي، تداخلات دارويي و مشکلات هورموني هم از ديگر عوامل زود انزالي هستند.
براي درمان انزال زودرس به صورت خودسرانه اقدام نکنيد
استفاده از کرم‌ها و اسپري‌هاي کاهش‌دهنده حس سطحي هم مي‌تواند باعث کاهش اين مشکل شود اما به ياد داشته باشيد براي رفع اختلال زودانزالي هرگز از اسپري بي‌حسي دندان استفاده نکنيد. اين اسپري‌ها در بلندمدت‌ باعث اختلال در نعوظ مي‌شوند. پس فقط از کرم‌ها و اسپري‌هاي مخصوص توليد شده توسط شرکت‌هاي مجاز و مورد تاييد وزارت بهداشت استفاده کنيد. در صورت استفاده از اين محصولات بهتر است قبل از شروع رابطه موضع را با صابون شست‌وشو دهيد تا از بي‌حسي بيشتر جلوگيري شود. نکته مهم اينکه استفاده خودسرانه و بيش از حد از اين محصولات عوارض زيادي در پي دارد پس مصرف آنها را به آخرين مرحله از درمان موکول کنيد. توصيه مي‌شود حتما قبل از مصرف آنها با مشاور خانواده مشورت داشته باشيد.
انزال زودرس، شايع‌ترين اختلال مردان زير 40 سال!
طي مطالعات انجام شده فراواني اختلال در ميل زناشويي 5 درصد، اختلال در نعوظ 30 تا 50 درصد، انزال زودرس 25 تا 45 درصد و انزال ديررس 8/3 درصد تخمين زده شده است. هريک از اختلالات فوق مي‌تواند هم ريشه جسماني و هم ريشه در مسائل رواني داشته باشد اما انزال زودرس تقريبا هميشه ريشه روانشناسي دارد. در واقع اگر اختلال نعوظ شايع‌ترين بيماري زناشويي مردان بالاي 40سال باشد، قطعا انزال زودرس شايع‌ترين بيماري زناشويي مردان زير 40سال است.

فاصله زياد بين روابط زناشويي باعث بروز انزال زودرس مي شود
اضطراب و ترس را کنار بگذاريد
يکي از دلايل اختلال زودانزالي در مردان عوامل و مشکلات رواني بازدارنده است؛ ازجمله اضطراب، هيجان و استرس‌هاي رواني که فرد در زندگي روزمره با آنها روبه‌رو مي‌شود. اين هيجانات و استرس‌ها معمولا باعث مي‌شوند فرد حين رابطه، راحتي و تمرکز خود را از دست بدهد. يکي ديگر از مشکلات رواني موثر بر اين وضعيت، «ترس» از بروز اختلا‌ل نعوظ است. در واقع ترسي که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث مي‌شود به صورت ناخودآگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد.
تکنيک ماستر و جانسون براي درمان زودانزالي
براي درمان مشکل انزال زودرس چندين روش وجود دارد. پيشنهاد مي‌شود ضمن استفاده از اين مطالب آموزشي، خجالت را کنار گذاشته و با متخصصان دوره‌ديده زير نظر سازمان نظام روانشناسي مشورت کنيد. يکي از راهکارهاي درماني تکنيک ماستر و جانسون است. اين تکنيک از موثرترين روش‌هاي درماني است که تاکنون براي درمان انزال زودرس شناخته شده است اما نياز به اراده و تمرين زياد دارد. در حقيقت اين روش شامل يادگيري، تشخيص و کنترل احساسات و رفتارهايي است که منجر مي‌شود فرد به اوج رابطه برسد. در اين تکنيک ابتدا تحريک صورت مي‌گيرد سپس هر زمان که فرد به اوج رابطه نزديک مي‌شود، تحريک را متوقف کرده و بعد از چند لحظه با فروکش کردن احساسات، دوباره اقدام مي‌کند. به اين ترتيب بعد از چند هفته تمرين مي‌توان مراحل روابط را تحت کنترل درآورد.
تازه‌دامادها بيشتر به زودانزالي مبتلا مي‌شوند!
اغلب کساني که دچار اين بيماري هستند به دلايل مختلف اخلاقي و فرهنگي از مراجعه به پزشک امتناع مي‌کنند، اگرچه همه اين بيماران از يافتن راه‌حلي براي رهايي از آن خوشحال مي‌شوند. طبق تحقيقات به عمل آمده انزال زودرس در افرادي که تازه ازدواج کرده‌اند بيشتر است که مي‌توان علت آن را اضطراب و شرايط استرس‌آور زمان رابطه زناشويي دانست. در واقع تصور مي‌شود که اين حالت به دليل نگراني از رضايت همسر رخ مي‌دهد.
تاثير داروهاي‌ ضد افسردگي
داروهاي مهار کننده بازجذب سرتونين که از دسته داروهاي ضدافسردگي هستند در درمان اين مشکل موثر هستند. از اين موارد مي‌توان به داروهاي خانواده اس‌اس‌آر‌آي اشاره کرد که شامل داپوکستين، فلوکستين، پاروکستين و سرتالين مي‌شود. اين داروها را حتما بايد زير نظر پزشک مصرف کرد زيرا ماهيت اعتيادآور و شرطي کننده دارند.
در انتها بايد يادآور شد راهکارهاي متفاوتي براي درمان اين اختلال موجود است اما هيچ‌گاه به توصيه اطرافيان و دوستان خود براي درمان اين مشکل از مواد افيوني و خانواده مخدرها استفاده نکنيد. متاسفانه امروزه علت بسياري از اعتيادها، اميد به رفع اختلالات جنسي است، درحالي که با مصرف اين مواد نه‌تنها روابط زناشويي بهبود پيدا نمي‌کند بلکه مشکل اعتياد نيز به اين اختلالات اضافه مي‌شود.
منبع : iran.pezeshk.us


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان

چهارمین اردوی انتخابی و آماده سازی تیم ملی هاکی سالنی مردان تا ۱۶ اردیبهشت در شهر همدان برگزار می‌شود و سجاد ممی زاده، رضا زاد محمد و مهدی شاهرخی در این اردو حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • پایان کار نماینده ایران در تپانچه ۱۰ متر مردان
  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • شرط تنصیف دارایی