Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمان جهان که طی روزهای 30 و 31 مرداد ماه به میزبانی پاریس در فرانسه برگزار شد نمایندگان کشورمان در اوزان 71، 75 و 85 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شدند. در نتیجه تیمی هم تیم ایران بعد از روسیه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در این بین فرنگی‌کاران کشورمان صاحب 20 پیروزی و 12 شکست شدند که در این بین یوسف قادریان که یکی از باتجربه‌های تیم و از شانس‌های کسب مدال در این مسابقات محسوب می‌شد با قبول 2 شکست و بدون پیروزی بدون شک ضعیف‌ترین فرنگی‌کار ایران در مسابقات جهانی پاریس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمت بهترین‌ها هر 3 کشتی‌گیری که موفق به کسب مدال برنز شدند تقریبا عملکرد یکسانی داشتند و هر 3 شایسته این عنوان بودند، اما با توجه به اینکه محمدعلی گرایی در وزن 71 کیلوگرم موفق شکست کشتی‌گیران عنوان‌دارتری شده بود شاید بتوان گفت عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشته است، هر چند پیروزی‌هایی که سعید عبدولی کسب کرد قاطعانه‌تر بوده است. عبدولی در در 3 دیدار با نتایج 3 بر صفر، 4 بر صفر و 8 بر صفر برنده شده و تنها یک مسابقه را 2 بر یک واگذار کرده که نشان می‌دهد در 4 مسابقه تنها 2 امتیاز از دست داده است.

گرایی هم شماگی بولکوادزه، دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان که در المپیک 2016 ریو موفق به شکست امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم شده بود، رسول چونایف، دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آذربایجان و دانیل کاتاراگا، نایب قهرمان 2016 جهان را شکست داده بود.

حسین نوری هم با وجود اینکه اولین میدان جهانی‌اش را تجربه می‌کرد عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و با شکست ویکتور لورینچ، دارنده مدال برنز 2014 جهان، قهرمان 2017 اروپا و نفر پنجم المپیک ریو از مجارستان دست به کار بزرگی زد.

در زیر نگاهی به عملکرد و کارنامه فرنگی‌کاران کشورمان در این رقابت‌ها خواهیم انداخت:

59 کیلوگرم: مردانی (هشتم) 30 نفر

دور اول: با نتیجه 3 بر صفر از سد فیروز توختایف، دارنده مدال برنز 2016 آسیا از ازبکستان گذشت.

دور دوم:‌ با نتیجه 5 بر 2 مقابل حامت رستم از ترکیه به پیروزی رسید.

دور سوم (یک‌چهارم نهایی): با نتیجه 12 بر 6 مغلوب سئونگ‌هاک کیم از کره‌جنوبی شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی و عدم راهیابی به فینال از گردونه مسابقات کنار رفت.

66 کیلوگرم: الیاسی (پنجم) 36 نفر

دور اول: با نتیجه 2 بر یک مقابل سوسلان دائوروف، نفر سوم 2017 اروپا از بلاروس به پیروزی رسید.

دور دوم:‌ با نتیجه 10 بر یک کنستانتین استاس از بلغارستان را شکست داد.

دور سوم: با نتیجه 4 بر یک علمت کبیسپایف، نایب قهرمان 2017 آسیا و دارنده مدال برنز 2015 جهان در وزن 59 کیلوگرم از قزاقستان را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

دور چهارم (یک‌چهارم نهایی):‌ با نتیجه 3 بر یک دنیس دمیانکوف از اوکراین را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

دور پنجم (نیمه‌نهایی)‌: با نتیجه 4 بر یک مغلوب ماتئوز برناتک قهرمان زیر 23 سال اروپا از لهستان شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد.

دور ششم (رده‌بندی): با نتیجه 2 بر یک مغلوب آتکان یوکسل از ترکیه شد و از رسیدن به مدال برنز باز ماند.

71 کیلوگرم: گرایی (مدال برنز) 37 نفر

دور اول: استراحت

دور دوم: مقابل شماگی بولکوادزه، دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. این حریف گرجستانی در المپیک 2016 ریو موفق به شکست امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم شده بود.

دور سوم: با نتیجه قاطعانه 7 بر یک اِوریک نیکوغوسیان از فرانسه را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

دور چهارم (یک‌چهارم نهایی): با نتیجه 6 بر 3 مغلوب فرانک استابلر، دارنده مدال طلای وزن 66 کیلوگرم 2015 جهان از آلمان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت.

دور پنجم (شانس مجدد):‌ با نتیجه 16 بر 14 مقابل رسول چونایف، دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آذربایجان، به پیروزی رسید و گام به دیدار رده‌بندی گذاشت.

دور ششم (رده‌بندی): با نتیجه 10 بر 8 برابر دانیل کاتاراگا، نایب قهرمان 2016 جهان از مولداوی رفت به پیروزی رسید و موفق به کسب مدال برنز شد.

75 کیلوگرم: عبدولی (مدال برنز) 34 نفر

دور اول: استراحت

دور دوم:‌ با نتیجه 2 بر یک مغلوب ویکتور نمس، نایب قهرمان اروپا از صربستان شد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال باشد به گروه بازنده‌ها رفت تا شانس کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد را داشته باشد.

دور سوم (شانس مجدد):‌ مقابل ماکسات یرژپوف، قهرمان 2017 آسیا از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید.

دور چهارم (شانس مجدد):‌ با نتیجه 3 بر صفر کاراپت چالیان از ارمنستان را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

دور پنجم (رده بندی):‌ با نتیجه 8 بر صفر از سد کازبک کیلو از بلاروس گذشت و مدال برنز را بر گردن آویخت.

80 کیلوگرم: قادریان (پانزدهم) 29 نفر

دور اول: با نتیجه 10 بر یک مغلوب ماکسیم مانوکیان از ارمنستان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال باشد به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

دور دوم (شانس مجدد): با نتیجه 3 بر 3 مغلوب آلکساندروس کسیدیس، دارنده مدال‌های طلا و نقره زیر 23 سال اروپا از سوئد شد و از رسیدن به مدال باز ماند.

85 کیلوگرم: حسین نوری (مدال برنز) 34 نفر

دور اول: استراحت

دور دوم: با نتیجه 7 بر 5 برابر ایویداس استانکوویچ از لیتوانی به پیروزی رسید.

دور سوم: با نتیجه 3 بر یک از سد اریک آپس، نفر پنجم اروپا از استونی گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

دور چهارم (یک‌چهارم نهایی):با نتیجه 6 بر 4 از سد ویکتور لورینچ، دارنده مدال برنز 2014 جهان، قهرمان 2017 اروپا و نفر پنجم المپیک ریو از مجارستان گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت.

دور پنجم (نیمه‌نهایی): با نتیجه 4 بر یک مغلوب دنیس کودلا، دارنده مدال برنز المپیک و اروپا از آلمان شد و شانس حضور در فینال را از دست داد.

دور ششم (رده‌بندی):‌ با برتری 4 بر صفر اسلام عباس‌اوف از آذربایجان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

98 کیلوگرم: صالحی‌زاده (دوازدهم) 33 شرکت کننده

دور اول: استراحت

دور دوم: با نتیجه 3 بر یک مغلوب آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال وی نیز به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

دور سوم (شانس مجدد): با نتیجه 3 بر یک هانکوک از آمریکا را شکست داد.

دور چهارم (شانس مجدد): با نتیجه 4 بر 4 مغلوب ریوازی ناداراشویلی از گرجستان شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

130 کیلوگرم: قوره‌جیلی (هشتم)

دور اول: مورات رامونوف، دارنده مدال نقره 2016 آسیا از قرقیزستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد.

دور دوم: با نتیجه 4 بر یک مغلوب هیکی نابی، دارنده مدال برنز 2014 جهان و بازی‌های اروپایی و نفر پنجم المپیک ریو و نایب قهرمان المپیک لندن از فنلاند شد که با توجه به حضور حریفش در فینال باشد به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

دور سوم (شانس مجدد): ماتئو لورنتز از فرانسه را 5 بر صفر شکست داد.

دور چهارم (شانس مجدد):‌ با نتیجه 3 بر صفر مغلوب نیکولا کوچمی از اوکراین شد و شانس حضور در دیدار رده‌بندی و مدال برنز را از دست داد.

انتهای پیام/

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد/ مدال برنز برای ساره جوانمردی

به گزارش خبرگزاری مهر، نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.

در مرحله فینالی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

کد خبر 6089752

دیگر خبرها

  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد، مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد/ مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • فرنگی کاران راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور