Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@20:39:09 GMT

محاکمه همدست ژان والژان پس از نجات از قصاص +عکس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۰۹۵۹

محاکمه همدست ژان والژان پس از نجات از قصاص +عکس

مردی که 9 سال پیش با همدستی دامادش، پسردایی خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یافت.

جام‌جم: 14 خرداد 86، جسد سوخته مردی 25 ساله توسط ماموران کلانتری چهارباغ در زباله‌های شهرداری کرج پیدا شد.

تعیین هویت مقتول به دلیل سوختگی شدید دشوار شده بود تا این که مردی با مراجعه به پلیس گفت: «پسرم احمد چند روز پیش همراه پسر عمه اش کامران و یکی از دوستانش به نام داوود از خانه خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آنها برای تفریح دنبالش آمده بودند، اما دیگر هیچ خبری از احمد نشد. هرچه به گوشی‌اش زنگ زدم جوابم را نداد و کامران و داوود هم مدعی هستند اطلاعی از سرنوشت او ندارند. خیلی نگران پسرم بودم تا این که امروز از زبان اهالی شنیدم، کامران از قتل و سوزاندن جسد پسرم در زباله های شهرداری کرج حرف زده است.»

با کشف این سرنخ، هویت مقتول شناسایی و کامران دستگیر شد. او در بازجویی‌ها پرده از راز جنایت برداشت و گفت: «مدتی قبل شوهر خواهرم داوود به من گفت احمد به همسرش چشم دارد. مدام می‌گفت تو مگر غیرت نداری؟ روز حادثه به بهانه تفریح، احمد را سوار ماشین کردیم. او دوست نداشت با ما بیاید و می‌خواست سر کار برود. به این بهانه که پول کارگری امروز را به تو می‌دهیم، راضی‌اش کردیم. ابتدا به باغ یکی از دوستانمان رفتیم و غذا خوردیم. داوود می‌خواست همانجا احمد را بکشد، اما صاحب باغ آمد و نشد. دوباره سوار ماشین شدیم و به محل انباشت زباله‌های شهرداری کرج رفتیم. داوود با تهدید چاقو احمد را از ماشین پیاده کرد و کشت. من هم سه ضربه قمه زدم. سپس داوود با بنزین، جسد احمد را آتش زد.»

با ثبت این اعترافات، داوود تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام هنگام رانندگی در آزادراه قزوین ـ تهران شناسایی شد. او با انجام حرکات مارپیچ قصد فرار از دست ماموران را داشت، اما در تصادف با چند دستگاه خودرو متوقف و دستگیر شد. او در بازجویی‌های ابتدایی انگیزه قتل را تعرض مقتول به همسرش اعلام کرد، اما بعدها گفت: «از زبان خود مقتول شنیده بودم دو کودک را مورد آزار قرار داده است. با فهمیدن این موضوع خیلی عصبانی شدم و فکر کردم ژان والژان شده‌ام. نقشه قتل را کشیدم و با همدستی کامران عملی‌اش کردم.»

با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گفت. هر دو متهم با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شدند و برخلاف اعترافاتشان در بازجویی‌ها، قتل را انکار کردند. با این حال حکم قصاص برای هر دویشان صادر و در دیوان عالی کشور تائید شد. 9 سال پس از حادثه، داوود در یک درگیری در زندان، چشم راست خود را از دست داد و مدتی بعد هم خودکشی کرد. کامران اما موفق شد با جلب رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یابد. او صبح دیروز از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی منتقل شد و گفت: «داوود مدعی تعرض مقتول به خواهرم شده بود. او چند وقت پیش در زندان خودش را دار زد. من از جرمی که مرتکب شده‌ام پشیمانم و می‌خواهم جبران کنم. از اولیای دم به خاطر بخشش شان ممنونم و از قضات نیز تقاضای تخفیف دارم.» رای دادگاه بزودی صادر می‌شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است. با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است. فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

کد خبر 847386 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون