Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@06:36:19 GMT

سید مسعود سیادتی رئیس شورای شهر سمنان شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۶۴۶۱

سید مسعود سیادتی رئیس شورای شهر سمنان شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین محمدرضا خباز استاندار سمنان در آیین تودیع و معارفه اعضای قدیم و جدید شورای اسلامی شهر سمنان که صبح امروز (چهارشنبه) در فرمانداری سمنان برگزار شد با تاکید بر اهمیت شوراها در کشور گفت: عضویت در شوراهای شهر و روستا و نمایندگی از طرف مردم یک امر سهل ممتنع است چراکه در مقام عمل با فراز و نشیب های فراوان مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار سمنان با یادآوری حضور خود در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگی مردم در مجلس و یا شورای شهر مسئولیت مهمی است که در آن فقط باید با خداوند متعال معامله کرد.
خباز به ضرورت توجه اعضای شورای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: بیشتر مردم در شهرهای کوچک از شوراهای خود توقع دارند به مشکلات آنان رسیدگی کنند.
وی با اشاره به متن سوگندنامه اعضای شوراها تصریح کرد: در سوگندنامه شوراهای اسلامی شهر و روستا هم از بایدها و هم از نبایدها سخن به میان آمده است که این دو بخش را باید با یکدیگر دید.
استاندار سمنان با بیان اینکه مسئولان کشور و نمایندگان مردم نباید هیچ شان دیگری به جز خدمت برای خود قائل باشند افزود: بعد از انجام واجبات، هیچ امری بالاتر و ارزشمندتر از خدمت به مردم وجود ندارد.
خباز اعضای شوراهای شهر و روستا را به توجه بیشتر به مقررات و چارچوب وظایف خود فراخواند و گفت: اطلاع از دامنه اختیارات و نیز آگاهی از قوانین موضوعی است که می تواند به افزایش انسجام شوراها کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و روستا چنانچه پیشنهاد و نظر تخصصی ویژه ای برای طرح در سطوح عالی کشور دارند برای پیگیری به مسئولان استانی اعلام کنند.
در ادامه فرماندار سمنان با بیان اینکه بودجه مصوب 4 سال گذشته شهرداری 384 میلیارد تومان بود، گفت: 351 میلیارد تومان از بودجه شهرداری سمنان در شورای شهر چهارم محقق شد.
سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان در این آیین با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر سمنان 403 جلسه تشکیل شد، گفت: کمیته تطبیق مصوبات شورای اسلامی نیز در این دوره 132 جلسه تشکیل دادند.
فرماندار شهرستان سمنان افزود: جلسات شورای چهارم شهر سمنان بیش از 2 هزار مصوبه داشت که 430 مصوبه جهت اصلاح به شورا برگشت خورد.
دانایی با بیان اینکه 7 درصد از مصوبات شورای چهارم مغایر قانون بود، اظهار کرد: از این تعداد مصوبات 143 مصوبه با قانون مغایر بود و 2 مصوبه نیز به هیات حل اختلاف رفت.
وی درخصوص تعامل و همکاری شورای دوره چهارم گفت: دوره چهارم شورای اسلامی نسبت به دوره های قبل بیشترین تعامل و همکاری را با فرمانداری داشته است.
دانایی با اشاره به بودجه های شهرداری در سال های اخیر بیان کرد: بودجه مصوب شهرداری در سال های 92، 93، 94، 95، 96 به ترتیب 57 میلیارد تومان، 120 میلیارد تومان، 107 میلیارد تومان، 100 میلیارد تومان، 142 میلیارد تومان بوده است.
فرماندار شهرستان سمنان با بیان اینکه بودجه مصوب 4 سال گذشته شهرداری 384 میلیارد تومان بوده است، گفت: از این مبلغ 351 میلیارد تومان آن محقق شده است

دکتر همتی نیز در این جلسه گفت: در شرایط فعلی آنچه می تواند کشور را نجات دهد ایجاد آرامش، ثبات و امنیت است.بنابراین هر تفکری که این پایه ها را مختل کند نه مورد قبول مردم خواهد بود و نه نظام.
من اعتقاد دارم که شورا پنجم با توجه به زیرساختهای گردشگری می تواند جهش های بزرگی را در شهر و حتی الگوی کشوری انجام دهد.
وی ادامه داد مردم به این تفکر در چند انتخابات گذشته رای دادند.در مجلس نیز با توجه به سلایق مختلف در زمان رای گیری و تصمیم گیری منافع ملی و منافع نظام اصل و محور است.
سید مسعود سیادتی فردی است که برادر شهید است و برای انقلاب و نظام سلامتی خودش را داده است، رای اول را می آورد این اعتماد مردم است.وقتی از سوی مردم برای اعضای شورای شهر اقبال می شود این لطف خداوند است که زمینه خدمت را برای آنها فراهم می کند.
دکتر همتی اظهار داشت ما باید بپذیریم که در حال حاضر فضای کشور بسیار متفاوت است نسبت به 20 سال پیش،مردم نشان دادند که در آرامش و با تفکر تصمیماتی می گیرند که متفاوت است.به راحتی یارانه 3 برابری را کنار می زنند و تفکر برنامه ریزی علمی و خردورزی را انتخاب می کنند.این یک تحول است.
مردم با استفاده از فضای مجازی و مطالبه گری مسئولیت ما را در قبال خود سخت تر می کند،که ما باید خود را تطبیق بدهیم برای خدمت رسانی به مردم. هیچ کس نمی تواند بگوید من سیاسی نیستم و هرکس که فکر و اندیشه دارد فرد سیاسی است و این تفکر سیاسی مردم نباید مانع خدمت به مردم شود و در خدمت به مردم باید رضایت خدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
در پایان نیز بعد از انتخابات بین اعضای شورای شهر سید مسعود سیادتی به عنوان رئیس ، عباس البویه نایب رئیس و محمد همتی منشی شورای جدید سمنان انتخاب شدند

48

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی

در پی درگذشت مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون
چشم امید به بازگشت و بهبود استاد مسعود اسکویی داشتیم تا بار دیگر با صدای جادویی و سحرانگیز خود، گوش هایمان را بنوازد. در گفتگو با استاد که روی تخت بیمارستان بود جز امید به آینده و انرژی فراوان شنیده نمی‌شد. دوست داشتیم خبر‌های خوش موفقیت‌های جوانان مان در المپیک پیش رو و مسابقات جهانی را از زبان او بشنویم ولی در برابر تقدیر الهی چه می‌شود کرد. درگذشت استاد مسعود اسکویی را به خانواده، دوستان و اهالی رادیو تسلیت گفته و برای آنان صبر الهی و برای آن مرد محترم و باوقار، رحمت الهی مسئلت می‌کنم.
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما»

مسعود اسکویی مجری و مفسر ورزش رادیو وتلویزیون امروز در ۸۵ سالگی دارفانی را وداع گفت. وی مدتی پیش به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شده و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد. وی از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. اسکویی از جمله پیشکسوتان خوش نام و خوش صدای رسانه ملی به شمار می‌رفت که تعصب و غیرت تحسین برانگیزی به رادیو و خصوصاً حوزه ورزش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی