Web Analytics Made Easy - Statcounter


سید حسن نصر‌الله دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از لبنان بر انسجام داخلی بین ارتش و مقاومت و مردم و دولت لبنان تاکید کرد.
حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقاى وزارت امور خارجه که به منظور دیدار با مسئولان عالی رتبه و رهبران سیاسی و دینی لبنان و گفت‌وگو و رایزنی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای به بیروت سفر کرده است، با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات لبنان، سوریه، عراق و فلسطین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون عربی و آفریقاى وزارت امور خارجه در این ملاقات با تبریک پیروزی‌های اخیر ارتش و مقاومت لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی ابراز امیدواری کرد، این پیروزی‌ها به ثبات و استقرار بیشتر در لبنان بیانجامد.
 دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از لبنان بر انسجام داخلی بین ارتش و مقاومت و مردم و دولت لبنان تاکید کرد.
دیدار جابری انصاری
 با رئیس‌جمهور لبنان
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت همچنین با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در محل کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) دیدار و پیرامون تحولات لبنان و منطقه و روابط و همکاری‌های ایران و لبنان، گفت‌وگو کرد.
معاون وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به رئیس‌جمهور لبنان، از نقش ممتاز ملت، دولت، ارتش و مقاومت لبنان در مقابله با ‌اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.
رئیس‌جمهور لبنان نیز در این دیدار با‌اشاره به تاثیر گسترده بحرانهای منطقه‌ای بویژه بحران سوریه بر لبنان، و تاکید بر موفقیت‌های داخلی بدست آمده از طریق اجماع ملی لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم و تصویب قانون انتخابات جدید، یکی از اولویت‌های دولت لبنان در مرحله فعلی را حل مشکلات اقتصادی کشور دانست.
تقدیراز نقش برجسته لبنان
 در مبارزه با اسرائیل و تروریسم
جابری انصاری در دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان از نقش برجسته لبنان در مقابله با‌اشغالگری رژیم صهیونیستی و مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.
جابری انصاری همچنین ضمن یادآوری نقش برجسته امام موسی صدر در زمینه پایه‌گذاری مقاومت در برابر‌اشغال صهیونیستی و همزیستی مسالمت آمیز طوایف و مذاهب لبنان، گزارشی از مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات روند آستانه برای اعاده ثبات و استقرار به سوریه و حل بحران این کشور ارائه کرد.
رئیس‌پارلمان لبنان نیز در این دیدار ، بر سابقه تاریخی روابط دو کشور ایران و لبنان، و نقش ویژه امام موسی صدر در پایه گذاری روند تحکیم پیوندهای دو ملت تاکید کرد.نبیه بری همچنین ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور، به خطر تقسیم و تجزیه کشورهای منطقه پرداخت و بر اهمیت همکاری منطقه‌ای برای جلوگیری از تحقق این امر تاکید کرد.
 فلسطین
همچنان اولویت اول جهان اسلام
حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین در دیدار با رهبران و نمایندگان ائتلاف گروههای هشت‌گانه مقاومت فلسطین و گروههای شش‌گانه عضو سازمان آزادیبخش فلسطین، مستقر در لبنان، فلسطین را قلب امت اسلامی دانست و افزود متاسفانه در سالیان اخیر بدلیل مشغولیت کشورهای منطقه به درگیریهای داخلی، توجه به مسئله فلسطین کمرنگ شد اما خوشبختانه این توجه در حال بازگشت به مسیر اصلی است و نقش اساسی در این زمینه به ملت فلسطین برمی‌گردد که توانسته است چراغ انتفاضه را در قدس و فلسطین روشن نگه دارد. جابری انصاری اولویت اول جهان اسلام را مسئله فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد این اولویت نباید تحت هیچ شرایطی تغییر کند.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این سفر همچنین با شخصیت‌ها و رهبران تجمع احزاب لبنانی ،عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان ، طلال ارسلان رئیس‌حزب دموکرات لبنان و سعد حریری نخست‌وزیر لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه آمریکا طی مکالمات تلفنی خود از توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد تحدید مرز بین دو کشور بر اساس اعلامیه آلماتی (۱۹۹۱) استقبال کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان گفتگوی تلفنی جداگانه داشت.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که بلینکن از توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد تحدید مرز بین دو کشور بر اساس اعلامیه آلماتی استقبال کرد.

متیو میلر در بیانیه‌ای گفت: وزیر امور خارجه آمریکا از اعلام هفته گذشته رئیس‌جمهور علی‌اف مبنی بر توافق ارمنستان و آذربایجان برای استفاده از اعلامیه آلماتی در سال 1991 به عنوان مبنایی برای تعیین حدود مرزها قدردانی کرد و بر اهمیت این امر برای هر دو طرف برای دستیابی به صلح پایدار و با عزت تأکید کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد: وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر بر آمادگی ایالات‌متحده برای حمایت از این تلاش‌ها تأکید کرد و از رئیس‌جمهور علی‌اف خواست همگام با همتای ارمنی خود حرکت کند. بلینکن بر تعهد ما به روابط دوجانبه قوی بین ایالات‌متحده و آذربایجان تأکید کرد و به تلاش‌های ما برای همکاری در اهداف مشترک در زمینه‌های انرژی، آب‌وهوا و ارتباطات و تضمین موفقیت کنفرانس COP 29 در باکو اشاره کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: بلینکن از اقدام آذربایجان برای تبدیل حکم زندان قباد عباد اوغلو به حبس خانگی به عنوان یک ژست بشردوستانه استقبال کرده و خواستار آزادی کامل و فوری وی شده است. وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر از جمهوری آذربایجان خواست به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر عمل کند و زندانیان ناعادلانه در آذربایجان را آزاد کند.

در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی رئیس‌جمهور آذربایجان در خصوص این گفتگوی تلفنی آمده است که "الهام علی‌اف تأکید کرد آذربایجان به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر پایبند است و اصلاحات دموکراتیک ادامه دارد."

چند روز پیش بازداشت عباد اوغلو، رئیس حزب دموکراسی و رفاه آذربایجان با حبس خانگی جایگزین شد. او در 23 جولای سال گذشته بازداشت شد. وی به استناد ماده 204.1 قانون مجازات (تدارک به منظور فروش اعم از تحصیل یا فروش پول یا ارز تقلبی) و همچنین ماده 3.1 (در صورت ارتکاب همان اعمال توسط یک گروه سازمان‌یافته) متهم شده است. بعداً اتهام جدیدی به موجب ماده 1-3.167 (تهیه، نگهداری یا توزیع مواد افراطی مذهبی) قانون جزا مطرح شد. این سیاستمدار تمام اتهامات را کذب خواند.

در ماه‌های اخیر بالغ بر 20 روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی در جمهوری آذربایجان به اتهام قاچاق و سایر اتهامات دستگیر شده‌اند. آن‌ها با این اتهامات موافق نیستند و آن را فعالیت‌های حرفه‌ای و آزادی سیاسی می نامند. بر اساس لیست‌های تهیه شده توسط سازمان‌های حقوق بشر محلی، در حال حاضر 250 تا 300 زندانی سیاسی در جمهوری آذربایجان وجود دارد. اما مسئولان آذربایجانی ادعای حضور زندانیان سیاسی در کشور را نمی‌پذیرند. آن‌ها می‌گویند افرادی که در آن لیست‌ها قرار گرفته بودند فقط به خاطر اقداماتشان محاکمه شدند.

یادآور می‌شود که بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، بر حمایت آمریکا از پیشرفت به سوی توافق صلح پایدار و باعزت بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

بلینکن بار دیگر تأکید کرد که از موافقت آمریکا برای استفاده از اعلامیه آلماتی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به عنوان مبنایی برای تعیین حدود مرزها استقبال می‌کند.

بلینکن خاطرنشان کرد که آمریکا به تلاش‌های خود برای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان و همچنین دیدگاه نخست‌وزیر پاشینیان مبنی بر آینده‌ای مرفه، دموکراتیک و مستقل برای ارمنستان ادامه می‌دهد.

گفتنی است، درگیری قره‌باغ که در دهه 80 قرن گذشته میلادی شدت گرفت، باعث درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد. باکو کنترل 20 درصد از مناطق جمهوری آذربایجان را از دست داد. چهار سال پیش، در نتیجه جنگ 44 روزه دوم قره‌باغ و عملیات یک روزه سال گذشته، جمهوری آذربایجان کنترل سرزمین‌های اشغالی را دوباره به دست گرفت.

ارمنستان عملیات یک روزه در قره‌باغ را در سال گذشته «پاکسازی قومی» نامید. پس از آن زمان، جمعیت ارمنی از قره‌باغ مهاجرت کردند.

اگرچه مذاکرات جداگانه‌ای بین دو کشور با میانجیگری اتحادیه اروپا و روسیه انجام شده است، اما هنوز معاهده صلح امضا نشده است.

عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپاعلی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسیدعلی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود