Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@23:28:57 GMT

آینده روابط بین روسیه و آمریکا تیره است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۹۰۳۵

سفیر پیشین روسیه در واشنگتن گفت روسیه مقصر نیست بلکه اوضاع سیاسی و سیاستمداران آمریکایی چنین شرایطی را به وجود آورده اند. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، سفیر پیشین روسیه در آمریکا در گفتگوی با سی ان ان، آینده ی روابط بین دو کشور را تیره توصیف کرد و گفت موضع گیری ضد روسی سیاستمداران آمریکایی، عادی سازی روابط را سخت تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی کیسلیاک از تحریم های آمریکا ضد کشورش با نام ابزاری نمایشی یاد کرد که توانایی دو کشور را در تلاش برای عادی سازی روابط دوجانبه از بین خواهد برد.کیسلیاک در پاسخ به این پرسش که آیا در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا در زمینه ی ایجاد کانال ارتباطی پنهانی بین کاخ سفید و کاخ کرملین با جرد کوشنر ، داماد و مشاور ارشد ترامپ گفتگو کرده بودید یا خیر گفت: « بارها گفته ام و باز هم تکرار می کنم ما برای احترام به شرکای آمریکایی هیچ گاه محتوای بحث ها و گفتگوهامان را رسانه ای نمی کنیم.»
دریافت اطلاعات سری از ترامپ درباره سوریهکیسلیاک در پاسخ به پرسشی درباره دیدارش با دونالد ترامپ و اطلاعات سری که از ترامپ درباره سوریه دریافت کرده نیز گفت: « فکر نمی‌کنم هیچ موضوع سری در کار بود اما دیدار خوبی داشتیم و درباره مسائلی گفتگو کردیم که به سود هر دو کشور بود.» وی درباره اتهام جاسوس بودنش در آمریکا و تلاشش برای به کار گیری اعضای ستاد تبلیغاتی وقت دونالد ترامپ در جایگاه جاسوس تاکید کرد: «این اتهام ها یاوه گویی است. شما باید از خودتان خجالت بکشید. زیرا سی ان ان است که دارد این اتهام را برجسته می کند. این ها حرف مفت است.»خبرنگار سی ان ان یادآور شد دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای نخستین بار این اتهام را مطرح کرد.
مدیر پیشین اف بی آی،آگاهانه مرا دیپلمات خواندسفیر پیشین روسیه در واشنگتن گفت بیانیه ها و سخنان آنان را شنیده ام. همچنین سخنان مدیر پیشین اف بی آی را - جیمز کومی - که از من با نام یک دیپلمات یاد کرد. هیچ علتی نمی بینیم که تردید داشته باشم او (جیمز کومی) آگاهانه مرا دیپلمات خواند.سرگئی کیسلیاک آینده روابط بین آمریکا و روسیه را تیره توصیف کرد و افزود: متاسفانه باید بگویم در آینده شرایط سختی پیش رو خواهیم داشت و در اینجا روسیه مقصر نیست بلکه اوضاع سیاسی و سیاستمداران آمریکایی چنین شرایطی را به وجود آورده اند. قانون ضد روسی (که در آمریکا تصویب شد) به گفتگوهای بین دو کشور کمکی نمی کند. البته قانون تحریم است اما تحریم ابزاری بیش نیست بلکه نمایشی ضدروسی است که از بین نخواهد رفت بلکه باقی خواهد ماند و توانایی دو کشور را در تلاش برای عادی سازی روابط دوجانبه از بین خواهد برد. آنچه در این میان از دست می رود روابط عادی بین دو کشور است.کیسلیاک در پایان گفت روابط بین روسیه و آمریکا و همکاری دو کشور بر اساس سیاست هایی است که دنبال می کنند و برای او مهم، تامین منافع روسیه است.
گزارشگر سی ان ان در ادامه گفتسفیر پیشین روسیه در واشنگتن، اصلی ترین مقام روسی درگیر در تحقیق و تفحص آمریکا از موضوع دخالت مسکو در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا به شمار می آید.سرگئی کیسلیاک در جایگاه نماینده کاخ کرملین در واشنگتن با بسیاری از چهره های شاخص ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ ، نامزد وقت انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرده بود. این دیدارها پنهانی برگزار شد و ترامپ پس از برنده شدن در انتخابات از اطلاع رسانی درباره این دیدارها خودداری کرد. افشا شدن دیدارها سبب شد نخستین مشاور امنیت ملی ترامپ از مقام خود کناره گیری کند. جف سشنز، دادستان کل آمریکا نیز مجبور شد خودش را به کلی از روند تحقیق و بررسی در زمینه ی تبانی ستاد تبلیغاتی ترامپ با مسکو کنار بکشد.کیسلیاک تاکنون با هیچ یک از رسانه های غربی گفتگو نکرده بود اما اکنون پس از پایان دوره خدمتش در واشنگتن در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان به پرسش هایی در زمینه اتهام هایی که ضد مسکو مطرح است پاسخ گفت. دولت ترامپ هنوز نتوانسته خودش را از شر اتهام تبانی با روسیه خلاص کند و کیسلیاک که به مدت 12 سال مدیریت دستگاه دیپلماسی مسکو را در واشنگتن بر عهده داشته در مرکز این اتهام ها قرار دارد. دانلود دانلود تصویر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها