Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@19:01:52 GMT

جهش بزرگ بشاگرد در حوزه حفظ و فعالیت های قرآنی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۰۱۷۰۰

جهش بزرگ بشاگرد در حوزه حفظ و فعالیت های قرآنی

سومین دوره حفظ شبانه روزی قرآن کریم، طرح الحافظون با حضور امام جمعه شهرستان بشاگرد، مدیر سازمان دارالقرآن الکریم و مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی طی مراسمی در بشاگرد در حالی به پایان رسید که همه این مسئولان از جهش بزرگ بشاگرد در حوزه فعالیت های قرآنی بویژه حفظ خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ منطقه بشاگرد استان هرمزگان به عنوان نماد فقر و محرومیت در کشور شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر زمانی کسی در مورد فقر و محرومیت صحبت می کند همه پیکان ها به سمت بشاگرد نشانه می رود. این درحالی است که با وجود افرادی مستعد در بشاگرد از لحاظ قرآن و مباحث فرهنگی جزو ثروتمندترین ها محسوب می شود.

در همین راستا سومین دوره حفظ شبانه روزی قرآن کریم طرح الحافظون با حضور امام جمعه شهرستان بشاگرد، مدیر سازمان دارالقرآن الکریم و مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی طی مراسمی در روستای بلبل آباد بشاگرد به پایان رسید. در این دوره جوانان و نوجوانانی از شهرهای میناب، رودان، بشاگرد و هشتبندی شرکت داشتند.

طبق رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش حفظ قرآن کریم در همه نقاط کشور قرآن باید جاری و ساری باشد.

مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند: برادران! شماها چرا قرآن را حفظ نمى‌کنید؟ شماها جوانید. والله مکرر اتفاق افتاده که با خودم فکر کرده‌ام و گفته‌ام که اگر ممکن باشد، هرچه دارم، بدهم و حفظ قرآن را بگیرم؛ ولى افسوس که ممکن نیست. در این سن، من دیگر نمى‌توانم قرآن را حفظ کنم. اما شما جوانید، شما بچه‌اید و مى‌توانید حفظ کنید. حافظه‌ى شما حافظه‌ى جوانى است. سنین بیست‌ و پنج‌ ساله و سى ‌ساله و زیر سى سال که غالب قراء ما بحمدالله در این سن هستند، سنین حفظ قرآن است. کلام خدا و آیات کریمه‌ى الهیه را حفظ کنید و از حفظ بخوانید.

دوره های قرآنی کم نظیری در روستا های بشاگرد برگزار شده است

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی امام جمعه شهرستان بشاگرد در این مراسم با امید به حضور حافظین قرآن بشاگرد در عرصه های بین المللی گفت: دوره های قرآنی که در روستا های بشاگرد به صورت منسجم برگزار شده است، حتی برخی از شهر های بزرگ از انجام آن عاجز هستند.

امام جمعه شهرستان بشاگرد با بیان اینکه به وسیله قرآن خیلی از معضلات اجتماعی و دردها را می توان رفع کرد. افزود: اهمیت قرآن و معارف قرآن جزء اعتقاد دینی ما است و باید به دنبال ترویج آن در بین آحاد مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی خاطر نشان کرد: بشاگرد در سال های آینده با جوانان قرآنی که تربیت شده اند این قابلیت را دارا است که در شهر های اطراف نیز حضور موثری داشته باشد. با وجود کمبود امکانات بیشترین افراد بیکار در استان جز این منطقه هستند. این یک موفقیت بزرگی است که از شهرهای دیگر استان و حتی کشور به این منطقه می آیند و با مردم اینجا زندگی می کنند و درد فقر و محرومیت این مردم را از نزدیک لمس می کنند.

در هرمزگان یک جهش و انقلابی در حفظ قرآن ایجاد شده است

ناصر جعفر زاده مدیر سازمان دارالقرآن کریم گفت: اگر متولی تقسیم بودجه های قرآنی یک نهاد باشد مطمئنا در ایجاد فرصت ها و کارگرد آنها میتوان برنامه ریزی در قالب های گوناگون در بخش قرآن صورت گرفت.

مدیر سازمان دارالقرآن کریم از پیشرفت قرآن کریم در استان هرمزگان علی الخصوص بشاگرد ابراز خوشحالی کرد و بیان کرد: طبق آمار از لحاظ کمیت استان هرمزگان در بخش قرآن توان رقابت با دیگر شهرهای دیگر کشور را دارد. هدف سازمان دارالقرآن کریم و اساتید قرآن در استان بالا بردن کیفیت است تا در مسابقات بین المللی از استان حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در هرمزگان یک جهش و انقلابی در حفظ قرآن ایجاد شده است. همین حافظین پرچم قرآن را در آینده علم خواهند کرد . این عنایت خداوند متعال است که این منطقه با وجود محرومیت و مظلومیت این چنین می درخشد.

ناصر جعفرزاده خاطر نشان کرد: از دلایل درخشش قرآن در این منطقه وابسته بودن به خود مردم است. اگر همه امورات به خود مردم واگذار شود دیگر هیچ منطقه محرومی در کشور وجود نخواهد داشت.

بشاگرد می تواند به عنوان قطب قرآنی در کشور محسوب شود

رضا ساعد مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن ظهارکرد: هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور را نمی توان محروم تلقی کرد بلکه این استان مظلوم است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که فرمودند به داد بشاگرد برسید و باید برای شیعیان بشاگرد کاری کرد؛ گفت: از گذشته تا کنون نیروهای مخلصی در بشاگرد شروع به کار کردند که در حال حاضر ثمره آن زحمات و تلاش ها به نتیجه رسیده است و مشاهده حضور چشمگیر مردم این منطقه در عرصه های بزرگتر می شویم.

رضا ساعد یادآور شد: روستاهای بلبل آباد، کشپیری، کوه حیدر و غیره باعث شدند که بشاگرد به عنوان قطب قرآنی در کشور محسوب شود. این روند در منطقه باید با قوت بیشتری نیز پیش برود تا نمود بیشتری داشته باشد. ان شاالله نحوه آموزش قرآن باید به سطحی برسد که به سخن رهبری مبنی بر ده میلیون حافظ قرآن کریم برسیم.

مردم روستاهای بشاگردعلاقه ی ویژه ای به امور قرآنی دارند

حسن زارعی مدیر طرح قرآنی الحافظون گفت: این دوره سومین سال خود را تجربه می کند. در سال های اول و دوم ۵۰ نفر و در حال حاضر در امسال ۴۰ نفر زیر نظر موسسه قرآنی بیت النور هرمزگان برگزار شد.

مدیر طرح الحافظون با اشاره به مقام حافظ مقامی بالا نزد خداوند است، اظهار کرد: ۱۰ نفر از حافظین که در سال قبل حضور در دوره بودند موفق به حفظ کل قرآن شدند. در این دوره برنامه های حفظ قرآن، مفاهیم و تجوید برگزار شد. برنامه های متنوعی نظیر اردوی مشهد مقدس و برنامه های ورزشی برای تقویت روحی و معنوی بچه ها نیز مد نظر بود.

حسن زارعی عنوان کرد: هر چند که برنامه ها در منطقه محروم بشاگرد به سختی و با کمبود های فراوانی انجام می شود ولی خوشبختانه به وسیله مردم روستا و علاقه ای که نسبت به امور قرآنی دارند، بشاگرد را از بعد قرآنی به حدی تقویت کردیم که در کشور به عنوان قطب قرآنی محسوب می شود.

در پایان برنامه از اساتید و حافظین قرآن تجلیل به عمل آمد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه ترانه باران، این روزها فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» است که تا پایان اردیبهشت آثار بیش از ۱۷۰ هنرمند هنرهای قرآنی را بر روی دیوار برده است.

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در بازدید از این نمایشگاه درباره فعالیت بخش خصوصی در عرصه هنرهای ایرانی و اسلامی، گفت: از نگارخانه ترانه باران به عنوان بخش خصوصی که نمایشگاه «روایت باران» به همت آن برگزار شده تشکر می‌کنم و لازم می‌دانم که به این نکته اشاره کنم که خانم کاظمی دولابی همت خود را در این نمایشگاه برای احیا و عرضه آثار هنر اسلامی و هنرهای قرآنی گذاشته و این موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: ماجرای هنر اسلامی ما این است که حتی عنوان آن را هم ایرانی‌ها نام‌گذاری نکردند، قبل از ما غربی‌ها متوجه این گنجینه و این معدن ارزشمند شدند و این قابلیت کم نظیری که ما در هنرمان داشتیم و داریم اتفاقی است که متاسفانه این روزها کمتر در فضای هنری نگارخانه‌ها و نمایشگاه‌های هنری دیده می ‌شود و اینکه به نام قرآن کریم و با پرچم هنرهای قرآنی چنین آثار فاخری به نمایش درآمده، قابل توجه است. از این استقبال چشمگیری که هنرمندان داشتند لذت بردم و خدا را شکر می‌کنم که در شرایطی که بسیاری فکر می‌کنند ماجرای توجه به قرآن در کشور ما کمرنگ شده، اینچنین هنرمندان با جان و دل، با نوآوری و خلاقیت و با تمام وجود خلق اثر می‌کنند.

مدیرکل هنرهای تجسمی تصریح کرد: اینکه بخش خصوصی بدون رویکردهایی که گاهی ممکن است در فضاهای حاکمیتی یا دستگاه‌های عمومی وجود داشته باشد، این‌چنین از درون می‌جوشد و به صورت خودجوش کار می‌کند، افتخار دیگری است و امیدوارم چنین مجموعه‌هایی و چنین تشکل‌هایی توسعه پیدا کنند و فعالیت‌شان در داخل ایران و فراتر از مرزهای ایران هر روز پررنگ‌تر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که قطعاً حمایت‌های بخش دولتی می‌تواند در کنار فعالیت‌های بخش خصوصی حامی هنرمندان عرصه قرآنی باشد، توضیح داد: دقیقا همین طور است. طبیعی است که وظیفه حاکمیت است که در این عرصه ورود پیدا کند و اگر ظرفیتی وجود دارد در این حوزه قرار گیرد، مجموعه فرهنگسرای نیاوران نیز برای برگزاری نمایشگاه «روایت باران» زیرساخت را در اختیار گذاشت که این امر می تواند بخشی از این حمایت ها باشد. هر ظرفیت دیگری که در فرهنگسراها، موزه‌ها و نگارخانه‌های وابسته به دستگاه حاکمیتی وجود دارد، حتما باید در فضای کاری خودشان این اولویت را مدنظر قرار دهند و اگر توان و ظرفیتی دارند در این عرصه دریغ نکنند. چرا که وقتی دشمن ما محکم ایستاده تا قرآن را کمرنگ کند یا به قرآن اهانت کند، یا فضایی ایجاد کند که کم‌کم قرآن فراموش شود، حتما ابزار هنر و فضای هنر بهترین مسیر برای یادآوری و نمایش دوباره و احیای قرآن خواهد بود.

خراسانی زاده درباره این مهم که بخشی از حمایت‌های دولت می‌تواند در بخش اقتصاد هنر به ویژه در بخش هنرهای ایرانی و اسلامی باشد، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که رقم خورد کمک به ادامه مسیر برگزاری «حراج باران» بود که چند سال قبل شروع شده بود اما چند سالی دچار وقفه شد. در این راستا چند جلسه داشتیم و گفت‌وگو کردیم و مانعی که در این زمینه وجود داشت، برطرف شد و ما در حال حاضر قول تایید اولیه مجوز برگزاری حراج را داده‌ایم و منتظر هستیم که آثار فراهم و این حراج برگزار شود و بسیار علاقمندیم که چنین حراج‌هایی در کل کشور برگزار شود، چراکه واقعاً هر کدام از کلانشهرهای ما که پیشینه و دیرینه ارزشمندی در حوزه هنرهای اسلامی دارند می‌توانند برای خودشان چنین بازارهایی را چه در عرصه حراج و چه در عرصه هنربازارها اعم از اکسپو و آرت فر داشته باشند که حتماً استقبال می‌کنیم.

کد خبر 6091833

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی