Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ،حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الله رجائی نسب با بیان اینکه همه موظف هستیم در خدمت رسانی به ارباب رجوع با حُسن خلق با مردم برخورد کنیم گفت: برخورد و رفتار مناسب و همراه با حُسن خلق با مردم در دستگاه قضائی از سوی قضات و کارمندان، مهم و مورد خواست است که به لطف پروردگار دادگستری استان فارس در جلب رضایت مردم توفیقات خوبی داشته و در حوزه قضایی خرمبید نیز این رضایت محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر انتظارات مردم در مراجعاتشان به دستگاه قضایی به خوبی محقق شود درصد اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی نیز بیشتر می شود بیان داشت: این امر در واقع یکی از انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضایی است. وی در جمع اعضای شورای تأمین و شورای اداری شهرستان خرم بید به دو موضوع مهم پیشگیری از وقوع جرم و فعالیت های فرهنگی اشاره و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری از رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی قضایی در سراسر کشور بوده و اگر چه قانون اساسی بحث پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دستگاه قضایی قرار داده است اما بدون حمایت و همکاری همه اعضاء و نهادهای دولتی این امر در جامعه محقق نخواهد شد. معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس در خصوص امور فرهنگی نیز خاطر نشان کرد: اهمیت فعالیت های فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم به حدی است که در دستگاه قضایی این دو معاونت ایجاد شده است. وی افزود: اگر همه وظایف و تکالیفی که به عهده آحاد جامعه اعم از شخصیت های حقیقی و حقوقی است تبدیل به فرهنگ شده و با جدیت و حساسیت دنبال گردد وضعیت اجتماعی بخصوص از لحاظ پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی بهبود خواهد یافت. وی در ادامه به مباحث دیگری از جمله امر به معروف و نهی از منکر و مسئله صلح و سازش در میان مردم پرداخت و خاطر نشان ساخت: اگر این اقدامات به فرهنگ تبدیل شود کار سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی ، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تسهیل خواهد شد. حجت السلام و المسلمین رجائی نسب در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی شهرستان خرم بید به کاهش جمعیت کیفری زندان ها اشاره بیان داشت: در مجموعه قضایی استان فارس برخورد و مقابله با جرائم مهم و امنیتی قاطع، بدون اغماض و چشم پوشی اعمال می شود. اما در جرائم مالی و جرائمی که باعث هتک حرمت و عفت عمومی جامعه نشده است با گذشت شاکی و ارجاع پرونده ها به شوراهای حل اختلاف زمینه صلح و سازش فراهم می گردد. وی با بیان اینکه امروز قریب به 40 درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف رسیدگی می شود تصریح کرد: باید برنامه های مدونی در شهرستان های استان در جهت استفاده از ظرفیت مردمی در امر ایجاد صلح و سازش و احیای سنت حسنه اصلاح ذات البین تدوین و اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی قضائی و اجرای بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بسیج حقوق‌دانان استان سیستان و بلوچستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: در زمینه ارتقای سواد حقوقی و قضائی جامعه و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و گسترش میزان مشاوره‌های حقوقی در جامعه با هدف آشنا کردن مردم با حقوق و وظایف خود، افزایش کارآمدی نظام در عرصه قضائی و ارتقای عدالت، همچنین افزایش صلح و سازش و استفاده از معتمدان و متنفذان می‌توان باعث کاهش برخی مشکلات و معضلات در جامعه شد.

وی افزود: جامعه هدف و دامنه فعالیت این طرح، همه شهروندان و اعضای خانه‌های سازش و مراجعان مردمی برای اخذ مشاوره حقوقی و ملاقات با مشاوران و کارشناسان حقوقی با اولویت محلات حاشیه‌نشین شهر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بیان کرد: در همین راستا محورهای مشاوره در زمینه حقوقی کیفری، خانواده، رعایت حقوق شهروندی، انعقاد قراردادها مانند خریدوفروش املاک و خودرو و همچنین آشناسازی مردم با قوانین و مقررات حقوقی است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته طرح قاضی مدرسه در سطح استان انجام شد و در سال‌جاری با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای همچون عکس نوشته، اینفوگرافی و پادکست با توجه به جامعه هدف در بسترهای مختلف شبکه اجتماعی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

نجفی اذعان کرد: هدف بر آن است تا با شناسایی مساجد پرمخاطب محلات شهری در تمام شهرستان‌های استان با حضور وکلای مجرب و کارشناسان حقوقی، ارتقای آگاهی‌های همگانی به نحو مؤثر عملیاتی شود، علاوه بر این با استفاده از ابزارهای تعاملی قوه قضائیه همچون سامانه سجام یا سامانه سامع و توسعه گفتمان مردمی کردن راهبرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بدون شک مردم نقش و مشارکت موثرتری در احیا و نهادینه‌سازی مقوله پیشگیری از آسیب‌های پر تکرار محلات ایفا کنند.

معاون رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در تحولات اجتماعی محلات خاطرنشان کرد: شاخص پایبندی مذهبی در محلات و بین ساکنان استان بالاست بنابراین با همکاری بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و از طریق معاضدت‌های حقوقی و ارتقای دانش پیشگیرانه به ویژه در حوزه تبیین جرایم و مجازات‌های پرتکرار می‌توان به نحو مؤثری فرآیند شکل‌گیری پرونده‌های مفتوحه در دستگاه قضائی را مدیریت و مهار کرد.

کد خبر 751317

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو