Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد حسین صفار هرندی ظهر امروز در دومین یادواره سرداران و 87 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه اظهار کرد: شهدا برای ما حرف دارند و پیام شهدا که در کوران حوادث دست به گریبان حوادث مختلف هستند، اگر به درستی منتقل نشود، پس چطور می‌توانیم که آنها را انجام دهیم.

وی با اشاره به آیه‌‌ای از قرآن کریم درباره مشخص شدن حقیقت برای انسان‌ها و کنار رفتن پرده غفلت از دیده انسان‌ها گفت: این امر برای شهدا رخ داده چرا که شهید حقایق را مشاهده کرده و بر اساس آن عاشقانه راه خویش را ادامه داده و جان خود را فدا می‌‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا پرده را از کنار دیدگان یاران خود کنار زده و مقام و جایگاه آنها را در بهشت به ایشان نشان داد، تصریح کرد: به همین دلیل بود که شهدای عاشورا مشتاق‌تر و تشنه‌تر از قبل برای شهادت تعجیل داشتند.

صفارهرندی ادامه داد: شهدا جایگاه والایی نزد خداوند دارند و در واقع ملائکه قبل از شهادت، این امر را به شهیدان بشارت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شهدا پس از دیدن جایگاه خود در بهشت ابدی به بازماندگان مژده و بشارت بهشت را می‌دهند، بیان کرد: در واقع این امر مصداق آیه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ» است و کسی که به این جایگاه برسد، خوف و حزن از بدن رو رخت بر بسته و از خوف خارج می‌شود و این مهم‌ترین اتفاق است که در زندگی شهدا رخ می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در واقع چیزی که امروز ما را سرپا نگهداشته است پیام شهدا است، و گرنه در چنین دنیایی که در آماج حملات دنیای کفر علیه نظام جمهوری اسلامی قرار داریم، مگر می‌شود، دوام آورد.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز از قدرت جمهوری اسلامی هراس دارد، گفت: دلیل اینکه جنگ نمی‌شود به دلیل آن است که ما آرایش جنگی داریم.

صفارهرندی گفت: بر خلاف دیدگاه برخی از افراد که گفتند، اصلا امروز جنگی نداریم و بگذارید مردم زندگی خود را در آرامش داشته باشند، بله ما نیز قبول داریم که نباید جنگ شود اما نه، منطقی این است که ما برای در امان ماندن از جنگ باید آرایش جنگی و آمادگی لازم را داشته و موشک‌ها را آماده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از افراد بچه‌گانه نمی‌خواهند بفهمند، گفت: در واقع این جلسات صرفا یک مراسم عزاداری نیست بلکه برای انتقال پیام شهدا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: نباید وسوسه کسانی که می‌گویند برای داشتن آرامش بیایید، زرادخانه‌ها را تعطیل کنید را قبول کنیم، چرا که کسانی همچون صدام حسین قبل از ما این کار را کردند.

صفارهرندی افزود: صدام حسین در آن زمان خودش سلاح‌ها و مراکز نظامی را نشان داده و آنها را خالی کرد و زمانی رسید که کارشناسان دیدند، دست صدام از هر سلاحی خالی است، آمریکا که در واقع روسای این کارشناسان بود، گفت که الان وقت حمله است.

وی با بیان اینکه 10 سال طول کشید تا زرادخانه های عراق از دست صدام خارج شود، افزود: پس هدف از خلع سلاح حمله به کشور عراق بوده و آن کشور را تسخیر کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم باید به عنوان حمایت کننده پشت سر نیروهای مسلح بایستند، افزود: برای اینکه کشور وارد جنگ نشود و تاسیسات اساسی را از دست ندهد باید استعدادهای نظامی کشور تقویت شود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه برای حمله به هر شخصی خلع سلاح نخستین گام است، گفت: باید این فهم در کل جامعه تسری پیدا کند و اگر ما می‌خواهیم زندگی امن و امان داشته باشیم باید پشت سر نیروهای مسلح به عنوان دفاع کنندگان کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای وارد نشدن کشور به جنگ باید به موازات تمهیدات طرف مقابل استعدادهای نظامی خود را تقویت کنیم، تصریح کرد: دشمن اگر موشکی دارد که از هزار متری شما را می‌زند، موشک شما باید از فاصله 2 هزار متری دشمن را هدف قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه به لطف خداوند طی سال‌ها نیروهای مسلح و نیروهای قوای پشتیبانی به دنبال افزایش برد سلاح‌های کشور بوده‌اند، گفت: امروز برد سلاح‌های ایرانی به گونه‌ای است که می‌تواند اگر موشکی شلیک می‌شود، دقیقا سر آن فرمانده را نشانه می‌رود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه شهید محسن حججی برای این به دفاع از حرم نرفت که سرش را ببرند، گفت: بلکه او از ابتدا سر به دار بود و در واقع وی به جایگاهی رسید که بسیاری از عرفا نیز به آن نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه امن از پلیدی‌ها باید برای حفظ ایمان خود وقت بگذاریم، بیان کرد: در قبال سالم‌سازی جامعه همه مسؤولیت داریم و این به معنای آتش به اختیاری واقعی است نه اینکه برویم بی‌قانونی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تلاش برای حل کردن معضلی از جامعه در حد توان به معنای آتش به اختیاری واقعی است، گفت: آتش به اختیار این است که کم کاری یک دستگاهی را عده‌ای حل کنند اگر چه ممکن است آن دستگاه نیز عمدا کم کاری نکرده باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهروز همتی، در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها از نتایج، کیفیت و انجام آزمایشات پزشکی در سطح آزمایشگاه‌های کشور، جهت آگاهی افکار عمومی، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی چه در بخش دولتی یا خصوصی به واسطه صدور جواب کتبی جزو مراکزی هستند که عملکرد شفافی داشته و این عملکرد قابل راستی آزمایی است و آزمایشگاه در قبال صدور جواب باید پاسخگو باشد.

وی گفت: نتیجه هر آزمایش باید در خروجی هر دستگاه وجود داشته باشد و ما از این خروجی به نام سند یاد می‌کنیم. در واقع از لحظه پذیرش درخواست آزمایش و اینکه توسط چه فردی خونگیری انجام شده، توسط چه دستگاه یا دستگاه‌هایی آزمایش انجام شده و توسط چه کسی آزمایش تحویل بیمار شده همگی مستند و قابل رهگیری و اثبات بوده و هر گونه مخدوش بودن آنها می‌تواند مورد بررسی و شکایت قرار گیرد.

همتی افزود: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کشور تحت نظارت ادارات امور آزمایشگاه‌های استان‌ها بوده و در سال چند بار در خصوص استقرار استاندارد‌های سخت گیرانه ایزو ۱۵۱۸۹ که از سال ۱۳۸۶ اجباری شده است، مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تمدید پروانه آزمایشگاه‌ها منوط به استقرار این الزامات است.

وی ادامه داد: این استاندارد‌ها تمامی آیتم‌های را که در انجام آزمایش‌ها دخیل هستند مانند پذیرش، جواب دهی، قیمت‌های اعلام شده توسط دولت، انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت در بخش‌های مختلف، ایمنی فضا و تجهیزات، استخدام و آموزش پرسنل و بسیاری از موارد دیگر را شامل می‌شود.

رئیس انجمن ای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران یادآور شد: از چند سال پیش که پذیرش نسخ به صورت کاغذی حذف شده و پذیرش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، آزمایش توسط پزشک درخواست داده شده و توسط آزمایشگاه‌ها ثبت می‌شود و این درخواست قابل دخل و تصرف نیست.

همتی تاکید کرد: امروزه حدود ۸۰ درصد آزمایش‌های درخواستی بیماران به صورت آنلاین بوده که در سایت بیمه‌های پایه نیز همزمان ثبت می‌گردد؛ بنابراین امکان صدور جواب‌هایی که ضروری نباشد وجود ندارد.

وی همچنین گفت: از طرفی در سال‌های اخیر جهت افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی تعداد زیادی از آزمایشگاه‌ها وارد فرآیند اعتبار بخشی داوطلبانه شده‌اند. بدین صورت که آزمایشگاه‌ها خود را به صورت داوطلبانه طی فرآیند سخت گیرانه‌ای مورد ممیزی نهاد اعتبار بخشی قرار می‌دهند.

همتی بیان داشت: به رغم اینکه سالانه میلیارد‌ها جواب توسط آزمایشگاه‌های کشور صادر می‌گردد، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در بین گروه‌های مختلف پزشکی دارای کمترین شکایت در نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

وی افزود: جهت حفظ و افزایش کیفیت، آزمایشگاه‌ها سه نوبت در سال توسط نهاد‌های کنترل کیفیت خارجی مورد پایش قرار گرفته و نتایج این ارزیابی‌ها نیز توسط ادارات امور آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس الزامات ۱۵۱۸۹ آزمایشگاه‌ها مکلفند بسته به نوع آزمایش، نمونه‌های بیماران را برای مدت مشخصی نگهداری کنند و اگر ادعایی مبنی بر عدم نمونه گیری و وجود نمونه در آزمایشگاه صورت گیرد این ادعا کاملاً قابل بررسی است و وجود نمونه در آزمایشگاه قابل اثبات می‌باشد.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته قابل توجه است که به رغم تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز، آزمایشگاه‌ها در تلاشند تا کیفیت خدمات خود را حفظ کنند. از آنجا که نتایج آزمایش‌ها ۷۰ درصد در تصمیم گیری بالینی تأثیر دارد، آزمایشگاه‌ها تمامی تلاش خود را در ارائه یک جواب درست و قابل قبول معطوف داشته، زیرا معتقدند که افزایش کیفیت خدمات و ارائه به موقع و درست آن تأثیری انکار ناپذیر در سلامت بیماران داشته و از طرفی موجب کاهش هزینه بیماران و نظام سلامت خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوانی که آزمایشگاه‌های کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، صحبت‌هایی که در خصوص نتایج آزمایشگاه‌ها می‌شود، علاوه بر اینکه زحمات ۶۰۰۰ آزمایشگاه تشخیص طبی در کشور را زیر سوال می‌برد بلکه بازرسی و نظارت ادارات امور آزمایشگاه‌های کشور و بیمه‌ها را نیز زیر سوال خواهد برد.

رئیس انجمن ای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران افزود: در شرایط سختی که آزمایشگاه‌ها با آنها روبرو هستند آزمایشگاهیان ترجیح می‌دهند که آزمایشگاه‌های خود را تعطیل کنند تا به کار‌های خلاف روی بیاورند و ما شاهد آن هستیم که هر ساله تعدادی از آزمایشگاه‌ها به دلایل اقتصادی درخواست تعطیلی آزمایشگاه خود را به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم اساتید گرامی هنگام مصاحبه‌های خود با اشراف بیشتری موضوعات را تجزیه و تحلیل کنند و اگر مشکلی وجود دارد از طریق مجاری قانونی با آن برخورد کرده و موضوعات را به شنیده‌ها و حدسیات واگذار نکنند و صحت و سقم آن را بررسی نمایند. زیرا درج این گونه مطالب موجب کدورت خاطر مسئولین فنی و بیش از هزاران پرسنل آزمایشگاه خواهد شد. قابل ذکر است که پرسنل و مسئولین آزمایشگاه‌ها در دوران کرونا با از خود گذشتگی و تلاش فراوان در ساخت کیت‌های تشخیصی، نمونه گیری و انجام آزمایش‌ها و حتی کمک در امر واکسیناسیون سهم بزرگی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشتند که قابل ستایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند