Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سد مخزني آقبلاغ ورزقان در استان آذربايجان شرقي عصر جمعه و همزمان با دومين روز هفته دولت ، با حضور دکتر محمود واعظي رييس دفتر رييس جمهور به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، رييس دفتر رييس‌جمهوري در مراسم افتتاح سد آقبلاغ ورزقان با گراميداشت هفته دولت و ياد شهيدان رجايي و باهنر، گفت: سياست دولت يازدهم بر اين محور استوار بود که ايران فقط تهران و مراکز استان‌ها نيست و همه کشور بايد متوازن و يکنواخت توسعه يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر واعظي با تاکيد بر نقش توسعه متوازن کشور در رفع مشکلاتي همانند اشتغال اظهارداشت: دولت دوازدهم نيز سياست توسعه متوازن کشور را با جديت دنبال خواهد کرد. سياست دولت يازدهم همواره بر اين استوار بود که اگر قرار است به بخشي از کشور اعتبار و تسهيلاتي اختصاص يابد، مناطق کمتر برخوردار بايد در اولويت باشند و اجراي اين سياست با وجود همه محدوديت‌هاي منابع در سال‌هاي گذشته به طور جدي دنبال شد و پروژه‌هاي متعددي که امروز و اين روزها در هفته دولت در مناطق مختلف کشور، در روستاها و مناطق محروم افتتاح مي‌شوند، گواه ادعاي دولت مبني بر توجه ويژه به مناطق محروم است.
رييس دفتر رييس‌جمهوري تصريح کرد: محور ديگر مورد نظر دولت براي توسعه توجه به اصول آمايش سرزميني است به اين معنا که در به فعليت رساندن ظرفيت‌هاي توسعه، استعدادهاي اقليمي و منطقه‌اي بايد مورد توجه آن قرار گيرند.
دکتر واعظي در ادامه با تأکيد بر ضرورت استفاده بهينه از منابع آب، گفت:‌ دولت يازدهم توجه ويژه اي به مهار آب‌هاي مرزي و سطحي داشت و در اين زمينه دستاوردهاي خوبي حاصل شد و بر همين اساس امروز آموزش براي مصرف بهينه اين آب‌ها و احداث شبکه‌هاي توزيع، بيش از گذشته ضرورت دارد که لازم است بخش خصوصي و خود مردم در اين زمينه فعال شوند.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با بيان اينکه توجه به محيط زيست يکي ديگر از سياست‌هاي اصولي دولت يازدهم بود که همچنان تداوم مي يابد، اظهار داشت: يکي از وجوه مهم حفاظت از محيط زيست استفاده صحيح از آب است که اميدوارم اقدامات دولت در اين زمينه با همکاري و همراهي مردم به نتايج مطلوب‌تر برسد.
دکتر واعظي در بخش ديگري از سخنان خود يکي از افتخارات دولت يازدهم و سياست‌هاي دولت دوازدهم را خدمت به مردم مناطق محروم، روستاها و مناطق مرزي عنوان کرد و گفت: يکي از بخش‌هاي اساسي حقوق شهروندي همين است که هر فردي در هر کجا که زندگي مي‌کند، در تهران و يا دورترين نقاط مرزي کشور، از حقوق برابر برخوردار باشد.
رييس دفتر رييس‌جمهوري ابراز اميدواري کرد اقدامات و گام‌هاي دولت براي توسعه همه جانبه و متوازن کشور باعث تحقق سياست‌هاي کلي مد نظر مقام معظم رهبري از جمله سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال و رونق توليد براي مردم شود.
سد مخزني آقبلاغ با هزينه 22 ميليارد تومان و با هدف کنترل سيلاب، تنظيم و استحصال 3.84 ميليون متر مکعب از جريانات رودخانه آقبلاغ براي تأمين آب کشاورزي 480 هکتار از اراضي پاياب و توليد محصولات کشاورزي به ميزان 8 هزار تن افتتاح شد.
از جمله آثار اقتصادي و اجتماعي افتتاح اين سد را نيز مي توان جلوگيري از مهاجرت روستائيان و اهالي، رونق اقتصادي و کشاورزي منطقه و مهاجرت معکوس و اشتغال‌زايي براي 500 نفر به صورت مستقيم و 800 نفر غيرمستقيم، ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها روز پنجشنبه از ناآرامی‌ها در پایتخت این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، خیابان «چارنتس» در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بسته است. استادان دانشگاه دولتی ایروان به تظاهرات اعتراضی علیه تسلیم روستا‌های ارامنستان در «تاووش» پیوستند. پلیس تاکنون ۱۷ معترض را بازداشت کرده است.

این جاده به طور متناوب توسط معترضان بسته شده و توسط پلیس بازگشایی شده است.

منابع خبری از ادامه اعتراضات متعدد در سراسر ارمنستان در اعتراض واگذاری این با باکو خبر داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، در مقابل ساختمان نخست وزیری ارمنستان در ایروان تظاهراتی جریان دارد.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی