Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@22:43:03 GMT

حمله داعش به مسجد شیعیان در کابل با ۲۵ کشته

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۶۱۰۶

در پی حمله افراد مسلح به مسجد امام زمان شیعیان در کابل، پایتخت افغانستان دست‌کم ۲۵ نفر کشته شدند.
به گزارش ایسنا، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، در حمله انتحاری به مسجد امام زمان در منطقه قلعه نجارهار در شمال شهر کابل بیش از ۲۰ غیرنظامی کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در مورد چگونگی وقوع این رویداد گفته که یک انفجار انتحاری در ورودی مسجد رخ ‌داده و سپس دو نفر دیگر از مهاجمان وارد مسجد شدند.
به گفته دانش، حمله حوالی ساعت ۱:۲۰ دقیقه به وقت محلی انجام و نیروهای ویژه پس از ساعت‌ها درگیری تمام مهاجمان را از پا درآوردند.
داعش مسئولیت حمله به مسجد امام زمان را به عهده گرفته است.
محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان حمله به مسجد شیعیان در کابل را محکوم کردند. غنی از علمای دین خواسته تا صدای خود را در برابر این حملات بلند کنند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان حمله به مسجد امام زمان را نیز محکوم کرده و هدف آن را "تفرقه‌افکنی" میان مردم افغانستان خوانده است.
به گزارش بی بی سی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرده بود در این حادثه دست‌کم ۳۰ نفر نیز مجروح شده‌اند که زنان و کودکان نیز در میان آنان هستند.
او افزود که در این حمله دو مامور پلیس که مسئولیت تامین امنیت این مسجد را داشتند، کشته و ۸ سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند.
اسماعیل کاوسی، مسئول مطبوعات وزارت بهداشت افغانستان گفته که در این حمله بیش از ۲۰ غیرنظامی کشته و ۴۰ زخمی به بیمارستان‌های شهر کابل منتقل شده‌اند.
این حادثه در مسجد امام زمان مربوط به شیعیان افغانستان رخ‌ داده است.
شاهدان عینی می‌گویند که مهاجمان شماری از نمازگزاران را به گروگان گرفته بودند.
به گفته این شاهدان، شماری از زنان نیز برای شرکت در نماز جمعه در طبقه دوم این مسجد حضور یافته بودند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت