Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور روابط اقتصادی با روسیه در اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه مشکلات لجستیکی و ضعف حمل و نقل از عمده مشکلات حوزه صادرات است گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی در راستای تسهیل در صادرات عملکردی ضعیف داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدجلیل جلالی‌فر صبح امروز در نشست بازار و سرمایه‌گذاری در سالن سرمایه‌گذاری اقتصاد و دارایی استان گیلان اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی با هدف صادرات به کشور‌های حاشیه خزر تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور روابط اقتصادی با روسیه در اتاق بازرگانی استان گیلان با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار خارجی از اولویت اقداماتی است که به‌طور ویژه در منطقه آزاد انزلی دنبال می‌شود گفت: منطقه آزاد یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شرایط اقتصادی و رفتار سازمان‌های مرتبط در حوزه صادرات و جذب سرمایه‌گذار موجب از دست دادن بازار هدف برای محصولات داخلی در منطقه شده بود گفت: هماکنون با شرایط ویژه به وجود آمده در منطقه، باراز روسیه مهم‌ترین ظرفیت برای محصولات ایرانی محسوب می‌شود.

جلالی‌فرمعافیت مالیاتی را مزیتی مهم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه آزاد انزای عنوان کرد و افزود: مزیت‌های متعدد منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاران خارجی یک جاذبه محسوب می‌شود و نگاه سرمایه‌گذاران خارجی به منطقه آزاد انزلی مثبت است.

مشاور روابط اقتصادی با روسیه در اتاق بازرگانی استان گیلان با اشاره به اینکه 85 درصد سهم بازار روسیه فروشگاه های زنجیره ای و 42 درصد راه فروشگاه های خرد و کوچک تشکیل می‌دهد بیان کرد: سهم بازار فروشگاه‌های خرد و کوچک فرصتی مهم برای محصولات ایرانی محسوب می‌شود.

جلالی‌فر با بیان اینکه اتصال خط آهن به آستارا پیش از اتصال به منطقه آزاد انزلی یک اقدام نامطلوب است تاکید کرد: این امر موجب می شود امتیاز بزرگی در راستای اقدامات اقتصادی به تجار ترک داده شود.

وی با تاکید بر اینکه در‌حال حاضر 300 شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری 100 درصدی و همکاری طرف ایرانی به ثبت رسیده است گفت: پیش بینی می شود بعد از راه اندازی خط آهن موجی از تجار روسی به منطقه آزاد انزای به منظور فعالیت های مختلف تجاری وارد می شود.

مشاور روابط اقتصادی با روسیه در اتاق بازرگانی استان گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی به هیچ عنوان رقیب بندر انزلی نیست خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی مکمل یکدیگر هستند و در راستای افزایش صادرات جذب سرمایه گذار خارجی فعالیت می‌کنند.

جلالی‌فر نگاه رقابتی منطقه آزاد انزلی با بندر انزلی را یک دیدگاه اشتباه عنوان کرد و افزود: شناسایی صحیح بازار هدف، ارتقاء کیفی محصولات و ارتقاء کیفیت حمل و نقل محصولات به بازار هدف از مسائل مهم این حوزه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان شرایط مطلوبی در راستای تولیدات هیدروپلیک دارد و این تولیدات سهم بزرگی در بازار روسیه دارد تصریح کرد: بازار روسیه یک فرصت مهم و حق تجار ایرانی است و تاکنون در این حوزه غفلت شده است.

مشاور روابط اقتصادی با روسیه در اتاق بازرگانی استان گیلان زمینه تحقیقات بازار کشور را ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: حضور فعال اتحادیه‌ها در تحقیقات بازارهای هدف موجب شناسایی مطلوب بازارهای خارجی و تسهیل در امر صادرات می‌شود.

جلالی‌فر مشکلات لجستیکی و ضعف حمل و نقل را از عمده مشکلات حوزه صادرات عنوان کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه تاکنون در راستای تسهیل در صادرات عملکردی ضعیف داشتند.

انتهای پیام/

R7877/P1492/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

ترکمنستان ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ درآمد داشت، در حالی که روسیه ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش ایسنا، غول انرژی گازپروم روسیه در اوایل سال ۲۰۲۴ با هیاهوی زیادی اعلام کرد از ترکمنستان به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی چین از نظر حجم عرضه، پیشی گرفته است، اما وقتی از درآمدهای صادراتی صحبت می‌شود، عشق آباد همچنان بالاتر از مسکو قرار دارد.

طبق گزارش پورتال نفت و گاز ترکمنستان، عشق آباد در سه ماهه اول سال میلادی جاری، ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین درآمد داشته است. این رقم توسط داریو که محبوبترین وب سایت خبری ازبکستان است، تائید شده است. در گزارش داریو خاطرنشان شده است روسیه در همین مدت، ۲ میلیارد دلار از فروش گاز خود به پکن درآمد داشته است.

دلیل اختلاف بین حجم صادرات و درآمد حاصل از آن، این است که چین، گاز روسیه را با تخفیف خریداری می‌کند. نیاز کرملین به نقدینگی برای سرپا نگه داشتن کشور و در عین حال، تامین هزینه های جنگ در اوکراین، روسیه را از بیشتر اهرم های مذاکره خود در معاملاتش با پکن، محروم کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برتری روسیه در حجم صادرات ممکن است تا زمانی ادامه یابد که تخفیف های چشمگیر این کشور در فروش گاز ادامه داشته باشد. نشریه مستقل «کرونیکل ترکمنستان» گزارش کرده است ظرفیت خط لوله گاز «قدرت سیبری» روسیه به چین در سال ۲۰۲۵، حدود ۳۸ میلیارد متر مکعب پیش بینی شده است. در همین حال، ظرفیت جمعی سه خط لوله که ترکمنستان و چین را به هم متصل می کند، به ۵۵ میلیارد متر مکعب می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران