Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@02:27:00 GMT

ریشه‌کنی بی‌سوادی در قلعه گنج طی سه سال آینده

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۰۷۵۹

رویداد۲۴-مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش استان و بنیاد مستضعفان کشور بی سوادی در شهرستان قلعه گنج طی سه سال آینده ریشه کن می شود.

محمد محسن بیگی در مراسم انعقادتفاهمنامه ریشه کنی و انسداد مبادی بی سوادی در شهرستان قلعه گنج بین آموزش و پرورش استان کرمان و بنیاد مستضعفان کشور افزود: با تلاش آموزش و پرورش، انسداد مبادی بی سوادی دراستان پیشرفت خوبی داشته و شهرستان قلعه گنج نیز نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی 5 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته و امید است تا سه سال آینده بی سوادی در این شهرستان ریشه کن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: علاوه بر انسداد بی سوادی باید با جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل از افزایش روند بی سوادی جلوگیری شود که قلعه گنج در این زمینه در سال تحصیلی گذشته 60 دانش آموز بازمانده از تحصیل را جذب کرده است.

وی عزم ملی و همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی را لازمه ریشه کنی بی سوادی دانست و برمعرفی افراد بی سواد به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در قالب تفاهم نامه آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان کشور بی سوادی در شهرستان قلعه گنج تا سه سال آینده ریشه کن می شود.

گفتنی است؛ تفاهم نامه سه جانبه سازمان نهضت سواد آموزی کشور، بنیاد مستضعفان و آموزش و پرورش استان کرمان با تمرکز بر شناسایی وآموزش کودکان بازمانده از تحصیل به منظور جلوگیری از تولید بی سواد و آموزش و سواد آموزی یکهزار نفراز بی سوادان شهرستان قلعه گنج با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور و مدیر کل آموزش و پرورش استان در قلعه گنج امضا شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز

سردار محمد علی نظری در گردهمایی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان سراسر استان با بیان اینکه معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی هستند، گفت: بسیج فرهنگیان قلب تپنده سپاه پاسداران در مهمترین نهاد تاثیرگذار اجتماعی یعنی آموزش و پرورش است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین بر روی سه مسئله تاکید شده که اگر بنیان آنها ضعیف شود امید به یاس بدل شده وهیچ تلاشی نیز برای رشد جامعه صورت نمی‌گیرد که این سه محور عبارتند از خانواده، مدرسه و مسجد که هر سه نقشی اساسی در تربیت اخلاقی و معرفتی نسل آینده دارند.

سردار نظری تصریح کرد: نقش معلمان و آموزش و پرورش در تاثیر گذاری بر جامعه و شکست توطئه‌های مطرح شده از سوی دشمنان بی بدیل است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: معلمان فرصت‌هایی طلایی در تربیت نسل آینده و رفع شبهات به وجود آمده در سطح جامعه دارند، لذا لازم است دوره‌های توانمندسازی متعددی برای این قشر زحمتکش برنامه ریزی شود که ارائه برنامه و اجرای این دوره‌ها از وظایف سازمان بسیج فرهنگیان است.

سردار نظری بیان داشت: زحمات معلمان در تربیت نسل آینده بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این مهم، در زمان اوج گیری کرونا به خوبی بر همگان نمایان شد.

وی افزود: بسیج فرهنگیان قلب تپنده سپاه پاسداران در بزرگترین نهاد تاثیرگذار اجتماعی است که تعاملات بسیار خوبی بین سپاه و معلمان ایجاد می‌کند.

گردهمایی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان و... در هتل آسمان کرمان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • معلمان معمار آینده نظام هستند