Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:35:23 GMT

مبارزه با پدیده پشت بام فروشی در ملارد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۵۶۱۹

مبارزه با پدیده پشت بام فروشی در ملارد

ملارد- معاون فنی و عمرانی فرمانداری ملارد گفت: با پدیده پشت بام فروشی در روستای «قلعه فرامرز» ملارد مبارزه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر امیر یقین لو در نشست خبری که در فرمانداری ملارد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک به مناسبت هفته دولت طی سخنانی اظهار داشت: وقتی شهرستانی به نام ملارد تاسیس شد همه چیز فقط بر روی کاغذ بود و زیرساخت هایی که یک بخش لازم دارد که به شهرستان تبدیل شود را دارا نبود و صرفا بر اساس مصوبات از بخش به شهرستان تغییر وضعیت داد و به یکباره مطالبات مردم و شهروندان افزوده شد ولی از آنجایی‌که خبرنگاران به خوبی تجزیه تحلیل می کنند و این مطلب را درک می کنند از همکاری رسانه ها تشکر می‌کنیم که مسئولین را در فضای چالشی و لجاجت قرار نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یقین لو افزود: در حوزه معاونت فنی و عمرانی به صورت مستمر جلسات انجام می‌شود می دانید که ستاد سامان‌دهی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در هر شرایطی به ریاست فرمانداری و عضویت شهرداری ‌ها و بخشداری‌ها و همه دستگاه‌هایی که در امر ساخت و ساز دخیل هستند صورت می‌پذیرد و زمانی که ما کنترل را شهر ملارد در دست گرفتیم اوضاع شهری بسیار آشفته بود و در دولت دهم قانون حفظ اراضی زراعی اوقاف و قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکن به شرکت‌های تعاونی و اشخاص حقیقی و حقوقی تعطیل شد و به مردم اجازه داده شد هر طور که می‌خواهند به ساخت و ساز بپردازند.

وی گفت: دولت جدید در سال ۹۲ با حجم انبوهی از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ملارد مواجه می‌شود که این واحدهای غیر مجاز مطالبه انشعابات داشتند و از طرف دیگر دستگاه های خدمات رسان مورد بازرسی قرار گرفتند و طبق ماده ۸ طبق قانون وبا توجه به مستندات باید انشعابات تعلق بگیرد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری ملارد افزود: هم اکنون ما توانستیم در حوزه ساخت وساز شهری ۳هزار امتیاز غیر مجاز گاز در هسته مرکزی ملارد کشف کنیم که در راستای همین ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است و ما در فصل سرما شاهد تجمع مردم برای انشعاب اب بودیم که طی جلسات متعددی که برگزار کردیم و طی طرحی که ستاد سامان دهی ساخت و سازهای غیر مجاز به شوراها داد قرار شد شرکت گاز ۳ هزار انشعاب غیر مجاز گاز را سامان دهی کند و در حال حاضر هم دهیاران توجیه شدند که هرگونه عملیات ساخت و ساز باید ضابطه مند باشد.

یقین لو بیان داشت: کمیسیون ماده ۹۹ که در ملارد تعطیل شده بود دوباره راه اندازی شد و به صورت میانگین ماهی ۲۰ پرونده به کمیسیون ارجاع داده شده و رای آوری صورت گرفته است.

وی در باره شهرک سازی هایی که در صفادشت صورت گرفته بود گفت: این شهرک سازی ها بدون در نظر گرفتن آمایش های سرزمینی بنا شده بود با استفاده از ابزارهای قانونی که در اختیار ما گذاشته شده بود متوقف شد.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت و ساز در روستاها بر اساس همان سیاست غلط دولت دهم ساختمان هایی ایجاد شده بود گفت: خارج از طرح هادی ساخت و سازهایی صورت گرفته بود که اگر اداره جهاد کشاورزی قرار باشد این بناها را تحت تعقیب قضایی قرار دهد فقط در روستای اسفند آباد۱۵۰ خانوار که هر کدام ۷۰ الی ۸۰ متر بنا دارند حکم تخریب دریافت می‌کنند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری ملارد در پایان افزود: در راستا این ساخت و سازهای غیر مجاز به صورت پایلوت طرح هادی را دریافت کرده‌ایم و مشکل اهالی روستای «اسفندآباد» را در این زمینه مرتفع ساختیم و در روستاهای «قشلاق» و «قلعه فرامرز» نیز ما با همین مشکلات و معضلات دست و پنجه نرم می‌کنیم در روستای قلعه فرامرز با پدیده نادر پشت بام سازی مواجه هستیم یعنی پشت بام را میفروشند و با استفاده از بالابر رفت و آمد انجام می‌شود و با هماهنگی هایی که با شورای تامین صورت گرفته است مقرر شد یک عملیات پیشگیرانه در روستای «قلعه فرامرز» اتخاذ کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سید اسماعیل علوی گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته ۳۹ فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری‌های غیرمجاز ۲۲۸ هزار و ۹۷۰ متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می‌کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.

دیگر خبرها

  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد