Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از اهالی هنر و فرهنگ و سیاست طی مراسمی از خدمات دکتر محمد قالیباف در حوزه فرهنگ و هنر تجلیل و قدردانی کردند.

به گزارش فارس، مراسم تجلیل از خدمات فرهنگی هنری دکتر محمدباقر قالیباف جمعه شب از سوی شورای عالی خانه هنرمندان ایران در تالار ایوان شمس برگزار شد.
محمد سریر آهنگساز و ریاست شورای عالی خانه هنرمندان در ابتدای این مراسم گفت: به عنوان عضوی از جامعه هنری از خدمات دکتر قالیباف به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ و هنر ایران امروز جایگاه رفیعی در دنیا دارد و باید در انتقال آن به آیندگان تلاش و به ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی توجه کنیم.
خدمات فرهنگی قالیباف بی نظیر است
علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر که سخنران بعدی این مراسم بود، ضمن قدردانی از خانه هنرمندان که بسیار زودتر از دیگر نهادها از خدمات دکتر قالیباف تجلیل می‌کند، گفت: بسیار خوشحالم خانه هنرمندان قبل از هر نهاد دیگری چنین اقدامی برای تجلیل از خدمات فرهنگی در این شش -هفت دهه‌ای که من در کار نمایش بودم در شهر تهران شهرداری را ندیدم که به جز خدمات معمول شهرداری، در اندیشه فرهنگ و هنر و بعد معنویات و تلطیف ذوق و روحیه جامعه با استفاده از امکان کار فرهنگی و هنری باشد. تنها کسی که دیدم که به این اندیشه رفت و آن را اجرا کرد، شخص دکتر قالیباف بود.
نصیریان از منزل عزت‌الله انتظامی یاد کرد و افزود: دکتر قالیباف باعث شد که این خانه اکنون به مرکز فرهنگی و برگزاری تئاتر تبدیل شود و ما خدمات ایشان را ارج می‌گذاریم.
در دوره قالیباف موزه موسیقی راه‌اندازی شد
علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد نیز در ادامه این برنامه گفت: الان موزه موسیقی یکی از مهم‌ترین ویترین‌های کشور است و هر سفیر و شخصیت خارجی به دلیل عمق کارهای خوبی که در آن انجام شده دوست دارد از آن بازدید کند.
فعالیت‌های قالیباف مشابه ندارد
محمدمهدی عسگرپور کارگردان سینما و مدیرعامل سابق خانه سینما نیز در این مراسم گفت: در دوره سختی که برای خانه سینما وجود داشت، اولین کسی که به ذهنمان می‌آمد باز هم خود قالیباف بود. خیلی از اهالی سینما این را می‌دانند، اما چه کنیم که تندبادهای سیاسی باعث می‌شود بخشی از حافظه تاریخی را از دست دهیم.
ارایه تصویری جدید از تهران
غلامعلی حدادعادل رئیس ‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز با بیان اینکه اهل فرهنگ و هنر معمولاً اهل اجرا نیستند، گفت: آقای قالیباف در دوران شهرداری تهران تصویر جدیدی از شهرداری ارائه کردند. ایشان معنای نوین و جهانی شهرداری را که خدماتی بیش از خدمات متعارف بود، ارائه کردند.وی افزود: تعجب می‌کنم در این روزهایی که دوران خدمت آقای قالیباف در شهرداری به پایان می‌رسد، بعضی تعابیر نسبت به تهران مثل شهرسوخته و شهر ویران می‌شود. اینها بی‌انصافی است، این یک بیماری فرهنگی و عیب اخلاقی و اجتماعی بزرگ ماست. هر کسی که می‌آید می‌خواهد کار نکرده را به حساب خودش بگذارد و وجود خودش را با تاریک کردن صحنه برجسته کند.
خانه موسیقی تعطیل نشد
حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز با‌اشاره به این نکته که گاهی مواقع ضعف حافظه تاریخی ما باعث می‌شود که قدردان نباشیم، گفت: خانه موسیقی که اکنون وجود دارد و توسعه یافته به همت دکتر قالیباف است و ما قدردان تلاش وی هستیم.
یار مظلومین بود
حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم گفت: ایشان نیروی هوایی سپاه را به اوج رساندند، نیروی انتظامی از دست رفته ما که اعتباری نداشت به نیروی انتظامی شکوهمند و با قدرت تبدیل کردند. حضور ایشان در شهرداری تهران همه دغدغه‌ها را برطرف کرد و نشان داد خیلی بهتر و زیباتر می‌تواند امیدها را شکوفا کند.
وی افزود: ایشان خانه‌های بسیاری از شخصیت‎های ارجمند مثل شهیدان بهشتی و مطهری، جلال‌آل احمد، عزت‌الله انتظامی و … را با سخاوت کامل به صورت یک موزه در آوردند و منشاء اثرات ارزشمندی شدند. موسیقی مظلوم‌ترین هنر است و در این عرصه هم قالیباف یار مظلومین بود.
رسیدگی به طبقه مستضعف
داوود گنجه‌ای نوازنده پیشکسوت کمانچه نیز در این مراسم گفت: من هر روز که به شهرری می‎روم شاهد هستم که جنوب شهر یک قیافه جدیدی دارد، این کار قابل قدردانی است.
از خداوند برای شما و خادمان این مملکت عزت و سربلندی درخواست دارم.
پیشنهاد وزیر شدن قالیباف
علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در همه دولت‌ها هماهنگی با شهرداری وجود نداشته و یک درآمد پایداری برای شهرداری‌ها ایجاد نشده است، اما علی‌رغم همه این سختی‌ها خدمات بزرگی در تهران ایجاد شده است.
این نماینده ادامه داد: این تجلیل‌ها از یک مدیر توانا و فداکار کار خوبی است.
حتی من به دولت پیشنهاد کردم از آقای قالیباف به عنوان وزیر در یکی از وزارتخانه‌ها استفاده شود.
من شخصا معتقدم هیچ دیواری بین اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وجود ندارد و باید یک همکاری بین همه گروه‌های سیاسی وجود داشته باشد.  
ساخت پردیس‌های سینمایی در تهران
علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما نیز به خدمات شهرداری و راه‌اندازی پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی‌اشاره و از قالیباف تشکر کرد و گفت: ما به شرایطی رسیده‌ایم که باید بگوییم سال آینده در تهران نباید پردیس سینمایی زد.
فروش سالانه 20 میلیارد سینما به 180 میلیارد تومان در سال رسید و با احداث پردیس‌های سینمایی، این اتفاق خوب رقم خورده است.
هرگز از فعالان عرصه فرهنگ و هنر
استفاده ابزاری نکردم
در ادامه این مراسم دکتر قالیباف به ایراد سخن پرداخت و از اصحاب علم و فرهنگ و هنر تشکر و قدردانی کرد و گفت: طبیعتاً هر مدیری در هر مجموعه‌ای هم فرصت و هم خطا دارد، انشاءالله خدمات من گره‌ای از کار مردم باز کرده باشد. کوتاهی‌هایم را هم خداوند ببخشد و مطمئنم شهروندان و به ویژه اصحاب علم و فرهیختگان و نخبگان بنده را خواهند بخشید. در این مدت 12 ساله در جلسات رهبر معظم‌ انقلاب حاضر بودم ایشان همیشه روی چند موضوع تأکید می‌کردند.
وی افزود: اولین نکته ضرورت غفلت نکردن از محرومین و محرومیت‌زدایی بود. ایشان روی موضوع اعتلای فرهنگ و هنر در این شهر تأکید داشتند. دستور مستقیم ایشان بود که از فرهنگ و هنر در شهر غفلت نشود. نکته سوم بحث محیط‌زیست و توسعه فضای سبز و جلوگیری از گسترش تهران بود. در این دوره دو هزار هکتار زمین با دستور مستقیم ایشان از دستگاه‌ها گرفته و در اختیار مردم و فضای شهری قرار دادیم.وی در پایان از صحبت‌های اصحاب فرهنگ و هنر تشکر کرد و گفت: این خدمات و مسئولیت‌ها را مدیون شهداء و مردم هستیم و هرگز از فعالان عرصه فرهنگ و هنر استفاده ابزاری نکردم و من همه شما را فارغ از گرایش‌های سیاسی سرمایه این مردم می‌دانم من به عنوان یک شهروند به دوستان در شهرداری کمک می‌کنم.
رمز موفقیت امثال قالیباف در این است که درد را نخواندند بلکه چشیدند
پایان بخش برنامه تجلیل از دکتر قالیباف سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی بود. وی در آغاز سخن با ‌اشاره به این‌ نکته که این، جلسه ارزشمندی است، گفت‌:‌ شاید من از آشناترین‌ها با دکتر قالیباف باشم در منزل ایشان در طرقبه مهمان پدر و مادر ایشان بودم. او جوان 17 ساله‌ای بود وقتی انقلاب پیروز شد. در آن سال‌ها تابستان‌ها کار می‌کرد تا زندگی را بگرداند.
وی افزود: او در ایام تحصیل دستفروشی می‌کرد و این جوان امروز شهردار موفق ماست. رمز موفقیت امثال قالیباف در این است که درد را نخواندند، بلکه چشیدند و من و ایشان شب‌های متعددی با لباس‌های مبدل به دره فرحزاد رفتیم. جایی که معتادان بودند و با آنها صحبت می‌کردیم. آشنایی با این مشکلات به شهردار برای حل معضلات شهر کمک می‌کند. دکتر قالیباف دردها را حس کرده است. تجربه مستقیم دردها‌، رمز موفقیت دکتر قالیباف بود. نکته دوم این است که دکتر قالیباف ثمره انقلاب است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از قالیباف قدردانی شد و انجمن مجسمه‌سازان از تندیس وی رونمایی کرد و کیک تولد دکتر قالیباف که از سوی خانه هنرمندان تهیه شده بود، بریده شد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: هنرمندان خطه مرزی تایباد در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در بندرعباس به روی صحنه رفتند و به اجرای موسیقی مقامی خراسان پرداختند.

وی افزود: این گروه هنری، متشکل از هنرمندان نسل قدیم و جدید موسیقی، با نام «مولانا» و با حضور اساتیدی همچون حسین رحمت الهی و یعقوب تنها و نیز یونس یوسفعلیزاده و عزیز عزیزانی به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در این جشنواره فرهنگی حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس از هفتم تا دهم اردیبهشت در تالار شهید آوینی مرکز استان هرمزگان برگزار شد.

آفریدون بیان کرد: از ۳۲ اثر ارسال شده، تعداد ۱۰ اثر برگزیده به بخش پایانی این جشنواره موسیقی راه پیدا کردند و هنرمندانی از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمان به روی صحنه رفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خطه تایباد به عنوان مهد و خواستگاه موسیقی مقامی خراسان شناخته می‌شود؛ به طوریکه در حال حاضر ۱۵۰ هنرمند دوتارنواز در این شهرستان شناسایی شده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد خاطرنشان کرد: در راستای انسجام بیشتر فعالیت فرهنگی و هنری، در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار باشگاه دوتارنوازان در شهرستان اساس گذاری شد که هدف آن استعدادیابی در حوزه موسیقی، پرورش و آموزش آن و نیز اعزام هنرمندان به رویداد‌های مختلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»