Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ضمن ابراز عدم مخالفت با مشاغل تخصصی بانوان اظهار کرد: حضور بانوان در تمامی رشته‌های پزشکی برای آنان واجب کفایی است و لازم است تا وزارت علوم تدبیری بیاندیشد تا در رشته‌هایی همچون سونوگرافی که نیاز به متخصص زن وجود دارد، دانشجوی مورد نیاز را تربیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور، اولویت اشتغال برای مردان است، افزود: در رشته‌ها و مشاغلی که هم زنان می‌توانند کار کنند و هم مردان باید اولویت به مردان داده شود، اما در رشته‌های تخصصی این اولویت وجود ندارد، از سوی دیگر نیاز به تربیت زنان در رشته‌هایی همچون مهندسی معدن و یا حقوق نیست و بهتر است تا در رشته‌های مورد نیاز در سطح کشور درس بخوانند؛ در حال حاضر 15 هزار دختر وجود دارد که رشته حقوق خوانده‌اند اما نمی‌توانند قاضی شود، قوه قضائیه نیازمند قاضی است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه زنان در بسیاری از مشاغل می‌توانند موفق باشند، گفت: دین اسلام مخارج خانه و زندگی را بر عهده مرد گذاشته و این در حقیقت این امر به نفع بانوان است، همچنین در تقسیم ارث مرد 2 برابر زن سهم دارد چراکه مرد باید مخارج زندگی را تأمین کند و دستورات اسلامی و سفارشات پیامبر اکرم(ص) در راستای تکریم زنان و دختران است.

وی خاطرنشان کرد: در روایت داریم که پیامبر اکرم(ص) هنگامی که از سفر باز می‌گشتند، توجه ویژه‌ای به دخترشان داشتند و فرمودند که«هر کس که تحفه‌ای از بازار خریداری می‌کند در ابتدا به فرزند دخترش بدهد».

انتهای پیام/م

اولویت بسیاری از مشاغل با مردان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان

با تصمیم شورای تامین استان مازندران بانوان نمی‌توانند در ورزشگاه تماشاگر دیدار تیم‌های نساجی و پرسپولیس باشند.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. با تصمیم شورای تامین استان مازندران بانوان تماشاگر نمی‌توانند در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و این بازی را از نزدیک تماشا کنند. این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.

قرار است در جایگاه بانوان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور