Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با توجه به رسالت بزرگ قرآنی خبرگزاری ایکنا، در راستای معرفی چهره‌های شاخص ولی گمنام قرآنی و همچنین معرفی مؤسسات قرآنی برنامه‌ای برای تهیه گزارش و معرفی مؤسسات و جلسات قرآنی در استان ترتیب داده شده است.

بر این اساس، تصمیم داریم قدمی جهت احیاء و مهجوریت‌زدایی از مؤسسات و متولیان پرفروغ قرآنی برداشته و آنان را به‌عنوان الگوی برتر در جامعه اسلامی و همچنین اصلح فعالیت‌ها به همگان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تهیه گزارش کلاس‌های قرآن بانوان به مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز رفتم. همزمان دو کلاس قرآن در حال برگزاری بود و در هر دو کلاس بانوان حضور چشمگیری داشتند یکی از قرآن‌آموزان کارنامه خود را با بهترین نمره از مدیر دریافت می‌کند. در همان لحظه خانم نوایی از مسئولین و کارشناسان حوزه مربوطه برای بازدید از کلاس‌های قرآن وارد کلاس می‌شوند و جلسه کوتاهی با مدیر و قرآن آموزان برگزار می‌شود. بعد از اتمام جلسه پای صحبت بتول محمودی مدیر خانه قرآنی ریحانهٌ النبی(س) مسجد چهارده معصوم می‌نشینم.

وی با اشاره به اینکه حدود 12 سال است فعالیت قرآنی دارند گفت: کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تصحیح خوانی، قرائت سطح سه، مفاهیم قرآن در تمامی سطوح در طول سال در خانه قرآن برگزار و قرآن‌آموزان از سن 5 سالگی تا 50 سالگی همه با شور و اشتیاق در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. بعد از اتمام شدن هر سطح به قرآن‌آموزان کارنامه رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی اعطا می‌شود.

وی افزود: در کلاس‌های قرآن ضمن اینکه تمامی آیات شرح داده می‌شود، نکات تربیتی آیات در آورده شده و بر روی یک موضوع تربیتی از قرآن تحقیق می‌کنیم تا بدانیم چه تاثیراتی در جامعه دارد. مثلاً در جلسه اخیر در مورد صفت نفاق صحبت شد و قرآن‌آموزان در مورد صفت نفاق تحقیق کردند و در کلاس به صورت کامل این مبحث مورد بحث و تفسیر قرار گرفت.

محمودی، تصریح کرد: حلقه ما فقط آموزش و قرائت قرآن نیست، بیشتر تربیتی است و در مورد مسائل روز صحبت می‌شود. موضوعاتی که به درد خانواده و جامعه بخورد چرا که قرآن کتاب راهنمای زندگی بشر است و باید منبع ما برای تعلیم و تربیت قران باشد.

مدیر خانه قرآنی ریحانه النبی مسجد چهارده معصوم، گفت: کانال‌های تربیتی و سایت‌های صالحین هم برای قرآن‌آموزان طراحی شده و در کنار کلاس‌های آموزشی اردوهای تفریحی یک روزه و دو روزه نیز برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه کلاس‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: فقط قرآن‌آموزان بعضاً مبالغی را برای کمک در اختیار ما قرار می‌دهند و ما هم با آن مبالغ جوایزی تهیه کرده و به قرآن‌آموزان نوجوان و خردسال هدیه می دهیم.

محمودی، اضافه کرد: استواری و محکم بودن در مقابل دشمنان را از مکتب قرآن یاد می‌گیریم، مسجدی و قرآنی بودن همان مسیری را به جوانان ما نشان می‌دهد که شهدا آن مسیر را پیموده‌اند. اطلاع رسانی کلاس های آموزشی قرآن از طریق خبرگزاری‌ها و مطبوعات که حالا ایکنا در این امر بسیار قدم‌های خوبی برداشته است چون حقیقت این است که خیلی‌ها اطلاع ندارند از برگزاری چنین کلاس‌هایی در مساجد محله خودشان، اگر اطلاع‌رسانی بشود مطمئنا کلاس‌ها از این هم با شکوه تر برگزار می‌شود.

ما بین تهیه گزارش از نحوه برگزاری کلاس‌ها و میزان علاقه مندی پای گفت‌وگو با طاهره اکبری از قرآن‌آموزان نشستم، وی با اشاره به اینکه یکسالی است که در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کند گفت: قرآن هم در زندگی شخصی و هم در جامعه تاثیراتی بسیار مفیدی دارد و آرامشی که به انسان می‌دهد موجب صبور شدن انسان می‌شود و در مقابل مشکلات تصمیمات بهتری بگیرد.

وی، ادامه داد: قرآن در رفتار خانواده تاثیر زیادی دارد و آرامش خاصی به قلب و روح انسان داده و بیماری‌های روحی را درمان می‌کند و وقتی بیماری‌های روحی درمان می‌شود، بیماری‌های جسمی هم به همان نسبت درمان می‌شوند.

اکبری، در ادامه با بیان اینکه قرآن در زندگی من تاثیرات بسیار مثبتی گذاشته، اظهار کرد: قرآن موجب پیشرفت من از نظر علمی و هم از نظر اعتقادی شده است و قصد دارم تا آخرین مراحل به یادگیری قران بپردازم و پیشرفت بهتری داشته باشم.

وی، گفت: من به همه بانوان توصیه می‌کنم در کلاس‌های قرآن شرکت کنند چون آرامش روحی و جسمی انسان را فراهم می‌کند و باعث موفقیت در زندگی دنیوی و اخروی می‌شود.

این قرآن‌آموز در خاتمه افزود: قرآن موجب مستحکم شدن رابطه همسر و فرزندان و اخلاق در خانواده می شود.

در پایان این گزارش گفت‌وگویی هم با بهارک شجاعی دیزجی کارشناس سلول محیطی، یکی دیگر از قرآن‌آموزان انجام دادم وی با اشاره به اینکه از سنین نوجوانی در کلاس‌های قران شرکت می‌کند گفت: قرآن به زندگی انسان هدف و معنا می‌بخشد و موجب می‌شود انسان در زندگی با شادابی و روحیه آرام به سر برد و هیچ استرسی در حیات دنیوی و اخروی خود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن باعث پیشرفت در تحصیلات و زندگی شخصی من شده، گفت: قرآن مرا در زندگی مصمم‌تر کرده و باعث شده از زندگی‌ام بیشتر و بهتر استفاده نمایم و محیطی شاداب و آرام برای خود و دیگران ایجاد کنم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مشق الفبای زندگی در آغوشی شاید مهربان‌تر از مادر